ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατηγορηματικά αντίθετη εμφανίστηκε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη σκέψη να συμμετέχουν οι μαθητές που έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις των σχολείων τους στο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης, χαρακτηρίζοντας μάλιστα «παράλογη» και «αδιανόητη» την σκέψη.
Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜεΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη, δεν είναι δυνατόν μια ισχνή μειοψηφία να στερεί από την πλειοψηφία το συνταγματικά προστατευόμενο αγαθό της εκπαίδευσης.
«Είναι περισσότερα τα σχολεία σε κατάληψη παρά τα κλειστά σχολεία λόγω κορονοϊού. Αλίμονο αν στην τηλεκπαίδευση έχουν δικαίωμα συμμετοχής αυτοί που από μόνοι τους αποκλείουν τον εαυτό τους από την εκπαίδευση. Εσείς τι ακριβώς προτείνετε; Ότι είναι φυσιολογικό να κλείνεις ένα σχολείο, αλλά κατά τα λοιπά να πηγαίνεις λίγο παραδίπλα για να εκμεταλλευτείς το ίδιο αγαθό; Αγγίζει τη σφαίρα του παρανοϊκού αυτό που λέτε. Σε εμάς όλα φαίνονται αδιανόητα, έκνομα και παράλογα. Τα χειρότερα σχολεία είναι τα κλειστά σχολεία» ανέφερε η υπουργός.
«Σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία υπάρχουν δικαιώματα και κανόνες. Οι κανόνες εδώ παραβαίνονται όταν κλείνουν σχολεία» είπε η Υπουργός, ενώ πρόσθεσε πως «είναι θλιβερό οι παρατάξεις να καπηλεύονται τις αγωνίες των μαθητών». Μάλιστα, κατηγόρησε το ΜέΡΑ25 πως στηρίζει «έκνομες ενέργειες που οδηγούν στο να στερούνται τα παιδιά το πολύτιμο αγαθό της εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε η κα Κεραμέως, από τα 80.000 τμήματα στη χώρα μόλις τα 186 είναι κλειστά λόγω κορονοϊού. Η Υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως δεν θα διστάσει να επικαιροποιήσει μέτρα είτε προς ηπιότερη είτε προς αυστηρότερη κατεύθυνση αν έτσι κρίνουν οι επιστήμονες.
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 υποστήριξε τις καταλήψεις ως «μέθοδο για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο σχολείο οι μαθητές», συγκρίνοντας τις καταλήψεις στην Ελλάδα με την δράση της Γκρέτα Τούνμπεργκ για την κλιματική αλλαγή.