Ασκεί ιδιαίτερη γοητεία πάνω μου το ταξίδι, αργά το βράδυ, λίγο πριν το ξημέρωμα. Τότε που ο δρόμος είναι άδειος και οι αισθήσεις αγκρισμένες.
Για πολλές δεκαετίες ταξίδευα μόνο νύχτα, ιδιωτικά. Οι υποχρεώσεις που έφερε η οικογένεια, άλλαξαν εν μέρει το μίγμα και πάλι όμως το επιδιώκω, όσο μπορώ. Υπάρχουν μερικά πράγματα που καλό είναι να έχετε υπόψη, αν αποφασίσετε να ταξιδέψετε αργά το βράδυ.
Όπως το να είστε ξεκούραστοι και νηφάλιοι, να έχετε ενημερωθεί για τον καιρό στη διαδρομή, να έχει ανεφοδιάσει το όχημά σας γιατί δεν διανυκτερεύουν πολλά βενζινάδικα στην επαρχία ειδικά τις καθημερινές, να έχετε καλή γνώση της διαδρομής. Αν έχει βροχή καλό είναι να αποφύγετε το ταξίδι βράδυ, γιατί θα σας κουράσουν γρήγορα οι αντανακλάσεις του νερού. Θεωρώ δεδομένο ότι η όρασή σας είναι άριστη.
Σημαντικά όλα τα παραπάνω αλλά το κρίσιμο σημείο στο νυχτερινό ταξίδι είναι η απρόσκοπτη ορατότητα. Καθαρίζουμε σχολαστικά τα τζάμια του αυτοκινήτου, μέσα έξω ώστε να μην μας ενοχλεί τίποτε. Αν το αυτοκίνητό μας είναι παλιό, ένα πλύσιμο στα καλύμματα των φώτων, σίγουρα θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Δυστυχώς όμως τα συμβατικά φώτα δεν δίνουν ορατότητα πάνω από 150m στη μεγάλη σκάλα με αποτέλεσμα να περιορίζεται η ενεργητική ασφάλεια.
Στο πλαίσιο δοκιμών των νέων μοντέλων είχα πολλές φορές στο παρελθόν την ευκαιρία να οδηγήσω οχήματα με φώτα led, full led ακόμη και full led με lazer boost που φωτίζουν πάνω από 500m. Με τέτοιου είδους φώτα είναι σα να ταξιδεύεις μέρα, η δέσμη τους είναι τόσο ισχυρή που δημιουργείται θέμα με την ανακλαστικότητα των πινακίδων σήμανσης.
Πολλές φορές δε, τα σύγχρονα ισχυρά φώτα συνοδεύονται και από αντίστοιχο λογισμικό που τους επιτρέπει να στρίβουν τη δέσμη τους μαζί με το αυτοκίνητο, να μειώνουν την ένταση σε οριοθετημένη περιοχή (π.χ. προπορευόμενο ή αντίθετα διερχόμενο όχημα) αλλά και να φωτίζουν περιφερειακά του οχήματος.
Καλό είναι να έχετε υπόψη σας πως ένα αγριογούρουνο με συμβατικά φώτα θα το δείτε στα 30m ενώ με τα full led στα 300m. Αυτό μπορεί να είναι διαφορά ζωής και θανάτου. Σκεφτείτε ότι αν κινείστε με 80km/h διανύεται 22m/sec. Δηλαδή προτού πατήσετε φρένο θα έχει χτυπήσει το άγριο ζώο.
Ένας άλλος κρίσιμος τομέας είναι η μείωση της έντασης του εσωτερικού φωτισμού. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τις ευμεγέθεις οθόνες, η φωτεινότητα στο εσωτερικό τους είναι μεγάλη και έρχεται σε αντίθεση με το σκοτάδι έξω. Αντίθεση η οποία κουράζει τα μάτια του οδηγού με αποτέλεσμα να εξασθενεί η περιφερειακή του όραση. Μετά από λίγη ώρα το οπτικό του πεδίο έχει μειωθεί επικίνδυνα. Επικίνδυνο είναι να κοιτάς και το σύστημα πλοήγησης, το μάτι χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί εκ νέου στο σκοτάδι απ’ έξω.
Καλό είναι να έχετε υπόψη σας πως αν χρειαστεί να σταματήσετε λόγω ανάγκης θα πρέπει να το κάνετε μόνο σε ασφαλές σημείο. Ένας φακός κεφαλής θα σας επιτρέψει ν’ αλλάξετε ελαστικό έχοντας φως και ελεύθερα τα χέρια σας.
Τι λέτε για ένα μακρινό νυχτερινό ταξίδι; Αν φύγουμε μεσάνυχτα φτάνουμε σύνορα (Προμαχώνας, 600km) προτού χαράξει;
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας