ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Καλά κρατεί» η ναυμαχία του «big brother» στο λιμάνι του Περαιά, με την Cosco να δηλώνει αποφασισμένη να βάλει σε εφαρμογή την ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει στα σκαριά, την ίδια στιγμή που η ναυτιλιακή κοινότητα ζητά από την πολιτεία να θέσει σε εφαρμογή άμεσα την δημόσια πλατφόρμα και να θέσει όρια στην λειτουργία της κινεζικής.
Η ιστορία αυτή κρατάει δύο χρόνια, με την Cosco να παίρνει κοινοτικά κονδύλια και να στήνει σταδιακά αυτή την πλατφόρμα η οποία ουσιαστικά θα μπορεί να ελέγχει όλη την πορεία των εμπορευμάτων που περνάνε από το λιμάνι, με λεπτομέρειες που φτάνουν μέχρι και την τιμολόγησή τους. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν εμπορευματικό «big brother», αφού σε βάθος πενταετίας ο διαχειριστής θα μπορούσε να έχει πλήρη εικόνα για την εμπορική πολιτική μιας εταιρείας. Εξέλιξη που δημιούργησε πανικό στον Πειραιά, αφού οι Κινέζοι είναι ανταγωνιστές σχεδόν σε όλα τα πεδία δραστηριότητας της μεταφορικής αλυσίδας.
Όταν η Cosco παρουσίασε επίσημα το πρόγραμμά της, οι αντιδράσεις ήταν άμεσες αλλά και έντονες. Από τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργο Πατέρα, τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη, αλλά και τον πρόεδρο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Φίλιππο Κωστόπουλο. Οι πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει τότε έλεγαν ότι οι κινέζοι πιέζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγραφούν έναντι αντιτίμου στην πλατφόρμα. Είχε καταγγελθεί ότι για να προμηθεύσουν νερό ένα πλοίο στο λιμάνι, έβαζαν ως απαραίτητη προϋπόθεση την εγγραφή του στην πλατφόρμα.
Οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες, που έφεραν την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Γιάννη Πλακιωτάκη που προανήγγειλε την ανάπτυξη μιας κρατικής πλατφόρμας, η οποία όμως ακόμα δεν έχει παρουσιαστεί.
Η τελευταία κίνηση
Στο διάστημα που πέρασε η ναυτιλιακή κοινότητα του Πειραιά παρέμεινε καθησυχασμένη, όταν με μια αιφνιδιαστική κίνηση η Cosco, ανακοίνωσε ως ημερομηνία έναρξης ισχύος της δικής της πλατφόρμας την 1η Οκτωβρίου, πριν δηλαδή λειτουργήσει το εθνικό ηλεκτρονικό δίκτυο. Η Διεθνής Ναυτική Ένωση με επιστολή της προς την Cosco ζήτησε να λάβει παράταση η λειτουργία της πλατφόρμας, προκειμένου να αποσαφηνιστεί νομοθετικά το πλαίσιο λειτουργίας των συστημάτων αυτών, να λειτουργήσει πρώτα η κρατική εκδοχή, και στην συνέχεια να ενταχθεί στο σύστημα και η κινεζική.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας, πληροφορήθηκε επίσημα ότι θα υπάρξει σύντομα πρόοδος αφού έρχεται κοινή υπουργική απόφαση που θα ξεκαθαρίζει το τοπίο. Ενημέρωση που κοινοποίησε σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Παρόλα αυτά η Cosco δείχνει να μην κάνει πίσω, και σε απάντησή της προς την Διεθνή Ναυτική Ένωση σημειώνει «ρητά» ότι βάζει σε λειτουργία το σύστημα άμεσα.
Στον υπουργό Ναυτιλίας
Την πρωτοβουλία των κινήσεων, μετά και την αμετακίνητη θέση της Cosco, έλαβε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο οποίος, με επιστολή του προς όλα τα συναρμόδια υπουργεία (Ανάπτυξης, Ναυτιλίας, Οικονομικών ζητά την παρέμβαση του κράτους προκειμένου να «προλάβουν τα χειρότερα».
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Κορκίδης επισημαίνει ότι η στάση της Cosco δεν συνάδει με το πνεύμα της απόφασης των αρμόδιων Υπουργείων για τη νομοθέτηση και εφαρμογή της Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας, «National Integrated Port Community Systems». Επιπρόσθετα, τονίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, ότι η Cosco θα θέσει την πλατφόρμα της σε ισχύ, με απόφαση της ΑΑΔΕ, πριν ακόμα αυτή εκδοθεί, όταν μάλιστα υπάρχει η απόφαση της Κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, με μια νέα πλατφόρμα υπό την εποπτεία του κράτους.
«Είμαι βέβαιος, ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη, τα όσα εγκαίρως μας πληροφόρησαν, ώστε να τα προβλέψετε στις νομοθετικές λεπτομέρειες της εφαρμογής και υλοποίησης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για την αποφυγή επικαλύψεων», αναφέρει ο κ. Κορκίδης ενώ καταλήγει τονίζοντας ότι κατά της κινεζικής κίνησης τάσσονται και οι οργανώσεις των Τελωνειακών Αντιπροσώπων Πειραιά και Αθήνας.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike