ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Heavy Industries (HHI) ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαια για την κατασκευών τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC, συνολικής αξίας 360 εκατ. δολαρίων.
Αν και δεν αποκάλυψε το ονόματα των εταιρειών, πηγές της αγοράς που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι πρόκειται για την Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, καθώς και μία ναυτιλιακή συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.
Στην ανακοίνωση του το ναυπηγείο αναφέρει ότι η κατασκευή των χωρητικότητας 300,000 dwt τάνκερ θα ολοκληρωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ τα τέσσερα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
H συμφωνία έκλεισε, όπως αναφέρουν οι πηγές, κατά την πρόσφατη επίσκεψη στελεχών του νοτιοκορεάτικου ναυπηγείου στην Αθήνα, ενώ οι δύο εφοπλιστές έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές των νεότευκτων στην παρούσα συγκυρία.
Η παραγγελία αφορά πλοία υψηλών προδιαγραφών και η τιμή του κάθε τάνκερ εκτιμάται στα 90 εκατ. δολάρια. Η κατασκευή θα γίνει στο ναυπηγείο Ulsan του ομίλου HHI.
Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι είχαν κυκλοφορήσει στην αγορά σενάρια που ήθελαν την Kyklades Maritime να βρίσκεται σε συζητήσεις με το ΗΗΙ για την παραγγελία δύο τάνκερ που θα λειτουργούν τόσο με LNG όσο και με συμβατικά καύσιμα. Οι διαπραγματεύσεις αφορούσαν σε αρχικό στάδιο δύο πλοία, με option για δύο ακόμη παραγγελίες.
Ωστόσο, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν προχωρήσει στην παραγγελία ήθελε να εξασφαλίσει τη ναύλωση των δεξαμενόπλοιων.
Πηγές από το ναυπηγείο αναφέρουν ότι η νέα παραγγελία δεν σχετίζεται με τις προηγούμενες συζητήσεις για τα τάνκερ με καύσιμα LNG.
Όσον αφορά την παραγγελία του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για το διπλασιασμό προηγούμενης παραγγελίας που είχε υπογράψει με το συγκεκριμένο ναυπηγείο πριν από μερικούς μήνες, για δύο VLCC.
Ο δραστήριος πλοιοκτήτης εισήλθε στην αγορά των υπερ-τάνκερ τον περασμένο Μάιο, εκπληρώνοντας κατά δήλωση του εκείνη την περίοδο, ένα παιδικό όνειρο, σε μία χρονική στιγμή που θεωρούσε ευνοϊκή για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
Η εταιρεία του Central Shipping Group, που πραγματοποίησε την αρχική συμφωνία διαθέτει την απαραίτητη επιχειρησιακή και χρηματοοικονομική υποδομή για τη λειτουργία τόσο μεγάλων, ακριβών πλοίων.
Αναφορικά με τη νέα του παραγγελία, το πρώτο τάνκερ αναμένεται να το παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2022 και το δεύτερο το επόμενο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Σημειώνεται ότι τον Δεκέμβριο 2019 η Central διέθεσε περίπου 130 εκατ. δολάρια για δύο suezmax τάνκερ με scrubbers, τα οποία κατασκευάζονται στο ίδιο ναυπηγείο. Τα χωρητικότητας 158,000dwt πλοία αναμένεται να παραλάβει κατά το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα