Αυτό γίνεται μέσω δύο απλών συσκευών: του αισθητήρα και της κάρτας.
Ο αισθητήρας τοποθετείται στο μέσον της θέσης στάθμευσης και κάνει διπλή δουλειά:
1. «διαβάζει» το σήμα που εκπέμπει το μαγνητικό πεδίο του οχήματος
2. «βρίσκει» αν το όχημα που έχει σταθμεύσει, διαθέτει σήμα οχήματος ΑμεΑ
Η κάρτα βρίσκεται μέσα στο όχημα και εκπέμπει το σήμα οχήματος ΑμεΑ. Έτσι, μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα, η Δημοτική Αρχή, γνωρίζει, τι είδους όχημα (ποδήλατο, μηχανάκι, αυτοκίνητο, φορτηγό κ.α.) έχει σταθμεύσει σε θέση ΑμεΑ και εάν αυτό το όχημα διαθέτει σχετικό σήμα.
Αισθητήρας και κάρτα ταυτοχρόνως «ειδοποιούν» τον κεντρικό υπολογιστή της Δημοτικής Αστυνομίας:
– με πράσινο χρώμα, εάν είναι κενή η θέση,
– με μπλε χρώμα αν είναι κατειλημμένη από όχημα ΑμεΑ και
– με κόκκινο χρώμα εάν η θέση έχει καταληφθεί παρανόμως.
Ο υπολογιστής με τη σειρά του «ειδοποιεί» τα κινητά τηλέφωνα με τα οποία ο Δήμος προμηθεύει το προσωπικό της υπηρεσίας. Σε ελάχιστα λεπτά βεβαιώνεται η τυχόν κλήση για παράνομη στάθμευση. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται ο χρόνος περιπολίας σε θέσεις στάθμευσης, αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας και σαφώς βεβαιώνονται οι παραβάσεις.
Το Σύστημα θα επεκταθεί και σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, διαβάσεις πεζών και ράμπες σε πεζοδρόμια για ΑμεΑ, γονείς με καροτσάκια και γενικότερα ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, επεσήμανε ότι με το συγκεκριμένο σύστημα ενισχύεται η συνδρομή προς τους συμπολίτες ΑμεΑ, τα εμποδιζόμενα άτομα, τους γονείς με καροτσάκια, βελτιώνοντας συνεχώς τις συνθήκες διαβίωσής τους, σε μια πιο ανθρώπινη πόλη για όλους/ες. Το Σύστημα παρουσιάστηκε χτες στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Δήμου Τρικκαίων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κινητικότητας 2020.
Όλο το σύστημα αυτό θα αφορά σε πρώτη φάση τις 39 θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ που έχει χαράξει ο Δήμος Τρικκαίων στα Τρίκαλα. Σε επόμενη φάση το Σύστημα θα αφορά σε διαβάσεις πεζών, σε ράμπες πεζοδρομίων και σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη στάθμευση που θα υλοποιεί στα Τρίκαλα. Η προμήθεια των καρτών θα γίνει στα άτομα που έχουν τη «μπλε κάρτα» ΑμεΑ, με διαδικασία που θα ανακοινωθεί. Η επέκταση του συστήματος σε όλη τη χώρα θα είναι μια ουσιαστική διαδικασία. Μέχρι τότε, εάν πολίτης ΑμεΑ από άλλη περιοχή της χώρας σταθμεύσεις σε θέση στα Τρίκαλα, απλώς θα πρέπει να κάνει ό,τι και πριν: να τοποθετεί την μπλε κάρτα στο εμπρός τζάμι του οχήματος.
Το όλο σύστημα λειτουργεί με το πρωτόκολλο ΜQΤΤ που ανέπτυξαν από κοινού NASA και ΜΙΤ. Πρόκειται για πρωτόκολλο επικοινωνίας αισθητήρων για συσκευές internet of things. Δηλαδή, για την «επικοινωνία» των αντικειμένων μεταξύ τους. Το πρωτόκολλο αυτό είναι η βάση για την τεχνολογία NBIoT (Narrow Band Iot), με ελάχιστες απαιτήσεις σε ενέργεια και επομένως, με πολύ μεγάλο χρόνο ζωής της μπαταρίας του.
Η εφαρμογή αυτή υλοποιείται από τον Δήμο Τρικκαίων για πρώτη φορά στη χώρα μας σε παρόμοιο έργο. Η κάρτα είναι τεχνολογίας RFID. Η συνεργασία των εταιρειών DotSoft και Vodafone απέδωσε τα πρώτα πακέτα αισθητήρων και καρτών, καθώς και την εφαρμογή για τη Δημοτική Αστυνομία Τρικάλων.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Εργασίας: Ευρύ πλέγμα δράσεων για υγεία και ασφάλεια – Καραγκούνης: Έμφαση στην πρόληψη ατυχημάτων
- Τρώγεται η τέχνη; Σοκολάτες, δημητριακά, λαρδί και μπανάνες προς βρώση και έκθεση
- ΔΕΣΦΑ: Αύξηση μεταφορικής ικανότητας και νέες πηγές προμήθειας αερίου με τον κάθετο διάδρομο προς ΝΑ Ευρώπη
- ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες σήμερα για την ανάδειξη νέου προέδρου – Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου