Η στρατηγική της γρήγορης αντίδρασης του ομίλου Inditex SA, μητρική της Zara, του επέτρεψε να μειώσει τα αποθέματα του κατά τη διάρκεια των lockdown, συγκρατώντας τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου.

Η ισπανική αλυσίδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων, κατάφερε να μειώσει τα αποθέματα εμπορευμάτων κατά 19% στο τέλος Ιουλίου, εκμεταλλευόμενη τις ευέλικτες συμβάσεις αγορών που της επιτρέπουν να προσαρμοστεί γρήγορα στις αλλαγές της ζήτησης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να περιορίσει την μείωση των κερδών, η οποία ήταν μικρότερη από τις εκτιμήσεις των αναλυτών παρά το γεγονός ότι ήταν λιγότερες από τις μισές που εμφάνισε το προηγούμενο έτος.

Η μετοχή της Inditex SA αυξήθηκε το πρωί της Τετάρτης κατά 5,1%.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα ρούχων διεθνώς, παρουσιάζει σταθερή βελτίωση μετά από την ανακοίνωση ζημιών ρεκόρ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η αύξηση κατά 74% στις διαδικτυακές παραγγελίες ενίσχυσε τις πωλήσεις του ομίλου, ενώ έχει ανοίξει και πάλι σχεδόν όλα τα καταστήματά του. Η Inditex επεξεργάζεται ένα σχέδιο που προβλέπει επενδύσεις περίπου 3 δισ. δολαρίων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ανακαινίσεις και νέα καταστήματα τα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να έχει βελτιώσει τη θέση της όταν τελειώσει η πανδημία.

Η εταιρεία βίωσε την πιο δύσκολη χρονιά, μειώνοντας τα λειτουργικά της έξοδα κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο. Σταδιακά, τα πράγματα επιστρέφουν σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Ενώ οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 72% τον Απρίλιο, αυτό έχει μετριαστεί με την πτώση κατά 11% στις πρώτες εβδομάδες του τρίτου τριμήνου.

Οι μετοχές της Inditex σημείωσαν άνοδο 5,2% την Τρίτη, όταν οι ανταγωνίστρια εταιρεία Hennes & Mauritz AB (Η&Μ) ανακοίνωσε υψηλότερα από τα αναμενόμενα τριμηνιαία κέρδη. Ωστόσο, η H&M παλεύει να περιορίσει τα απούλητα προϊόντα της και τα αποθέματα της, αξίας 4,6 δισ. δολαρίων διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ σε σχέση με τις πωλήσεις της, στο τέλος Μαΐου.

Η μητρική της Zara παράγει το μεγαλύτερο μέρος των ενδυμάτων της στην Ισπανία και τις γειτονικές χώρες, γεγονός που της δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στην διαμόρφωση των παραγγελιών λόγω της εγγύτητας με τους προμηθευτές της. Από την άλλη πλευρά, η H&M βασίζεται περισσότερο στα ρούχα που κατασκευάζονται στην Ασία, η παραγγελία των οποίων πρέπει να γίνει αρκετά νωρίς, καθώς χρειάζονται μήνες για να σταλούν στους τελικούς προορισμούς τους.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση