ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα aframax τάνκερ.
-To Aframax Super Lady (105,500 DWT, κατασκευής 2000, Sumitomo) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων, αρκετά υψηλότερα από την αξία του που εκτιμάται από την VV στα 7,27 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Nord Andes (50,000 DWT, κατασκευής 2011, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,11 εκατ. δολάρια.
-Το τάνκερ μεταφοράς χημικών προϊόντων Chembulk Columbus (12,500 DWT, κατασκευής 2011, Shitanoe Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 12,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,87 εκατ. δολάρια.
Bulker
Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
-Το Capesize Cape Daisy (203,200 DWT, κατασκευής 2006, Universal) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Σιγκαπούρη στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,97 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize Tete Oldendorff (180,600 DWT, κατασκευής 2011, STX Offshore) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 19,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,11 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Key Calla (83,400 DWT, κατασκευής 2010, Sanoyas) πουλήθηκε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 14,94 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Western Monaco (81,100 DWT, κατασκευής 2016, Jiangsu Hantong Ship HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 18,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 17,55 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Agri Marina (76,600 DWT, κατασκευής 2008, Shin Kasado Dock) πουλήθηκε έναντι 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,18 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Western Honolulu (57,900 DWT, κατασκευής 2014, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Στα 13,26 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.
-Το Supramax Cas Avanca (55,600 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Vinashin) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ινδονησία, στην τιμή των 7,50 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (8,52 εκατ. δολάρια).
-Το Handy Moonlight Serenade (31,800 DWT, κατασκευής 2008, Saiki) πουλήθηκε στην τιμή των 7,8 εκατ. δολαρίων. Στα 6,99 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.
-Το Handy Stargate (28,200 DWT, κατασκευής 2011, Shimanami) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 6,75 εκατ. δολάρια. Στα 7,23 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.
Container
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Τα Handy Containers Hull 2001 & 2002 (1,800 TEU, κατασκευής 2020, Zhoushan Changhong International) πουλήθηκαν στην Wan Hai Lines στην τιμή των 35,4 εκατ. δολαρίων, ενώ η αξία του εκτιμάται στα 33,38 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,03% και έκλεισε στις 171,85 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,05% και έκλεισε στις 283,42 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,97% και διαμορφώθηκε στις 6.317,64 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,54% και διαμορφώθηκε στις 623,76 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike