Η Hanjin Shipping, η μεγαλύτερη εταιρία θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων έκανε αίτηση προστασίας από την πτώχευση. Η εταιρία,  βρίσκεται σε τόσο δυσμενή κατάσταση όσο και στο στόχαστρο, πωλητών, αναλυτών και γενικότερα εμπορικών εταιριών, καθώς τα 85 πλοία της παραμένουν αγκυροβολημένα σε διεθνή ύδατα και μακριά από τα λιμάνια, προκειμένου να αποφύγει τα χειρότερα. Είναι όμως δυνατόν η πτώχευση της εταιρίας να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των προϊόντων και μάλιστα εν όψει των Χριστουγέννων σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και κατ’ επέκταση και στην Ελλάδα; Όσο και αν σας κάνει εντύπωση η απάντηση είναι πως ναι.

Οι φόβοι και τα σενάρια ότι η εταιρία δεν θα μπορέσει να πληρώσει τα τέλη και ότι τα πλοία θα παραμείνουν μαζί με τα εμπορεύματα μέσα στη θάλασσα, αρχίζει να μοιάζει με πραγματικότητα.

Η Hanjin Shipping που έχει λάβει πακέτο διάσωσης 90.000.000 δολάρια από την μητρική της εταιρία φαίνεται πως δεν θα μπορέσει εύκολα να πληρώσει τα τέλη και να ξεφύγει από αυτή την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Δείτε το λόγο που θα αυξηθούν οι τιμές των προϊόντων 

Σύμφωνα με τον Mike Baker της Deutche Bank, η ανάγκη να μεταφερθούν τα εμπορεύματα με κάποιο άλλο μέσο η πλοία άλλης εταιρίας θα επηρεάσει οικονομικά και τους λιανοπωλητές σε ολόκληρο τον κόσμο. “Το λιγότερο που πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβεί, είναι πώς οι εταιρίες θα πρέπει να βρουν κάποιον τρόπο να απορροφήσουν τα ακριβά έξοδα αποστολής προκειμένου να δώσουν τα εμπορεύματά τους σε άλλους προμηθευτές.”

Ο Baker αναφέρθηκε στις απεργίες που πραγματοποιήθηκαν στα λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ το 2014 σαν απόδειξη του πόσο άσχημη μπορεί να γίνει η κατάσταση για τους εμπόρους και εν συνεχεία και για τους αγοραστές, εάν δεν μεταφερθούν έγκαιρα και οικονομικά τα εμπορεύματα στα μέρη όπου θα έπρεπε ήδη να βρίσκονται. Πιο συγκεκριμένα είπε πως “Την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου έγινε γνωστό ότι τόσο η Maersk όσο και η Mediterranean Shipping CO θα εγκαθιδρύσουν νέες υπηρεσίες για μεταφορές στον ειρηνικό. Αλλά ακόμη και αυτό εγείρει κάποιους κινδύνους καθώς τα εμπορεύματα ενδέχεται να μην φτάσουν στην ώρα τους για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Τα εμπορεύματα αυτά θα αφορούν κυρίως ηλεκτρονικά, εμφάνιση και παιχνίδια.”

Mike-Baker

Ο Baker συνέχισε κάνοντας λόγο για τις απεργίες που πραγματοποιήθηκαν στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής το 2014, και πως επηρέασαν πολλούς εμπόρους καθώς οι επιπτώσεις δεν ήταν λίγες. Τα ακριβότερα κόστη εφοδιασμού αλλά και έλλειψη αποθεμάτων ήταν μερικές από αυτές. Το οικονομικό αποτέλεσμα ήταν πολύ άσχημο και αρνητικό για τους εμπόρους.

Ο Baker υποστηρίζει ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες που εμπιστεύθηκαν την μεταφορά των εμπορευμάτων τους στην Hanjin Shipping θα έχουν ένα εφεδρικό σχέδιο σε περίπτωση που τα προβλήματα στη εταιρία επιμείνουν, αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση ο αναλυτής εξακολουθεί να υποστηρίζει πως όλη αυτή η κατάσταση θα έχει επηρεάσει την αγορά των Χριστουγέννων παγκοσμίως και θα αφορά κατά βάση τα που σχετίζονται με την ανακαίνιση σπιτιών αλλά και αυτά που αφορούν τον αθλητισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/navios-hanjin/71566

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/hanjin-shipping-tha-mporesi-na-apofigi-tin-kataschesi-ton-plion-tis-se-kindino-emporevmata-145-dis-dolarion/71732