ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η Cleaves Securities περιέκοψε τις εκτιμήσεις της για τα μεγάλα τάνκερ VLCC για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων, βασιζόμενη στις πρόσφατες αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων.
Η νορβηγική επενδυτική τράπεζα επισήμανε ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων υποχωρούν αρκετά γρηγορότερα από όσο περίμενε όταν προχώρησε στην υποβάθμιση της σύσταση της για τον κλάδο των τάνκερ σε “διακράτηση” τον περασμένο Απρίλιο και στη συνέχεια σε “πώληση” τον Μάιο.
Οι αξίες των VLCC υποχώρησαν μεταξύ 8% και 25%, ανάλογα με την παλαιότητα του πλοίου, από το υψηλό που σημείωσαν τον Απρίλιο, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. Στα Suexmax οι αξίες σημείωσαν πτώση μεταξύ 9% και 28%, ενώ στα aframax η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 7% και 31%.
«Η βασική μας θέση από τον Μάιο ήταν ότι το spread της προσφοράς/ζήτησης θα διευρύνονταν, καθώς η προσφορά υποχώρησε πριν βρεθεί μια νέα ισορροπία σε χαμηλότερο επίπεδο τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο», δήλωσε ο επικεφαλής ανάλυσης της Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl.
Μάλιστα, η εταιρεία παρέθεσε και παραδείγματα για να στηρίξει την άποψη της. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη πώληση του χωρητικότητας 320,000dwt πλοίου Hra, κατασκευής 2011 έναντι 46 εκατ. δολαρίων, συγκρίνοντας την με την πώληση του χωρητικότητας 297,600-dwt New Coral (κατασκευής 2010), το οποίο πουλήθηκε τον Μάιο έναντι 48 εκατ. δολαρίων.
Επίσης, επισήμανε την πώληση του χωρητικότητας 298,300-dwt Sea Coral (κατασκευής 1996) στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων, έναντι της πώλησης του χωρητικότητας 300,000-dwt Dewi Maeswara (κατασκευής 1998) της εταιρείας Frontline το οποίο πουλήθηκε τον Απρίλιο στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων.
“Οι άλλες κατηγορίες πλοίων βρίσκονται κοντά στα επίπεδα του λειτουργικού κόστους και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι και τα VLCC μπορεί να ακολουθήσουν την ίδια πορεία στο εγγύς μέλλον”, εκτίμησε ο αναλυτής.
Σύμφωνα με τον Hannisdahl, στα μέσα του 2021 αναμένεται το σημείο καμπής του κύκλου, ενώ το χαμηλότερο βιβλίο παραγγελιών από το 1997 σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης κατά 10% το 2022, θα μπορούσαν να αλλάξουν την τύχη των ιδιοκτητών δεξαμενόπλοιων.
Αναφορικά με τις μετοχές του κλάδου, ο αναλυτής υποστήριξε ότι θα περιμένει μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2021, πριν αρχίσει τις επιλεκτικές αγορές τίτλων εταιρειών του κλάδου των τάνκερ.
Σχολιάζοντας την πορεία των ναύλων στα VLCC, η Cleaves Securities επισήμανε ότι κατά το τρίτο τρίμηνο έχουν διατηρηθεί σε “εξαιρετικά επίπεδα”, παρά το γεγονός ότι για δύο συνεχόμενους μήνες η καταμέτρηση των φορτίων ήταν 30% κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα.
Οι καθυστερήσεις εκφόρτωσης στην Κίνα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι περίπου το 8,8% του συνολικού στόλου των δεξαμενόπλοιων είναι δεσμευμένο για εν πλω αποθήκευση, συνέβαλαν στην ανοδική αναθεώρηση των τιμών.
Η εταιρεία εκτιμά ότι οι μέσες ημερήσιες τιμές των ναύλων στα VLCC κατά το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 26.778 δολάρια, έναντι προηγούμενων προβλέψεων για υποχώρηση κάτω από 10.000 δολάρια ημερησίως.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής