ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παραμένει ο σχεδιασμός για την τροφοδοσία των πόλεων της Ηπείρου με φυσικό αέριο, παρά την απένταξη του αγωγού Κομοτηνής – Θεσπρωτίας από το νέο Δεκαετές σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ, το οποίο τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση.
Όπως ανέφεραν πηγές της εταιρείας, η τροφοδοσία μπορεί να γίνει με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) που θα μεταφέρεται στην Ήπειρο με φορτηγά, αξιοποιώντας τις νέες υποδομές που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα όπου λειτουργούν οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης του ΥΦΑ.
Σε σχέση με τον αγωγό Κομοτηνής – Θεσπρωτίας που απεντάχθηκε από το πρόγραμμα, τονίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος ενός διακρατικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, το οποίο τη δεδομένη χρονική στιγμή εκτιμάται ότι δεν είναι αρκετά ώριμο, ώστε να ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ.
Η τεχνική υποδομή για τον εφοδιασμό φορτηγών με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο στη Ρεβυθούσα είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα στα τέλη του 2021. Με τον τρόπο αυτό θα επιτραπεί η μεταφορά φυσικού αερίου σε περιοχές που είναι βρίσκονται μακριά από το δίκτυο αγωγών, για την τροφοδοσία των καταναλωτών.
“Το συγκεκριμένο έργο (LNG truck loading) είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το Πενταετές Πρόγραμμα της ΔΕΔΑ, που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη ΡΑΕ, για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής στις πόλεις των Ιωαννίνων, της ‘Αρτας, της Πρέβεζας και της Ηγουμενίτσας, μέσω σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που θα παρέχουν τη δυνατότητα στην περιοχή της Ηπείρου να αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αέριο, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί”, τονίζεται από τον ΔΕΣΦΑ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ