Kάθε πρόβλεψη για το μέλλον είναι ιδιαίτερα δύσκολη, σημείωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης κατά τη σημερινή γενική συνέλευση των μετόχων της Aegean τονίζοντας ότι αν και το 2020 “δεν θα είναι ευχάριστο αλλά έχουμε δείξει ότι έχουμε την προσαρμοστικότητα και την αντοχή για να αντεπεξέλθουμε”.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας στα νούμερα της εταιρείας σημείωσε ότι οι προβλέψεις για ζημιές της τάξης των 26-28 εκατ. ευρώ τον μήνα για το δεύτερο τρίμηνο του έτους επιβεβαιώθηκαν, αλλά οι απώλειες των ταμειακών διαθεσίμων (cash burn) ήταν τελικά χαμηλότερες από τα περίπου 40 εκατ. ευρώ τον μήνα που αναμενόταν.

Στα τέλη Ιουνίου η Aegean βρέθηκε με ταμειακά διαθέσιμα 400 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνονται η πιστωτική γραμμή ύψους 120 εκατ. ευρώ που έχει συμφωνήσει με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, αλλά ούτε και το δάνειο 150 εκατ. ευρώ που έχει ληφθεί στο πλαίσιο του Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19.

“Το 2020 είναι η πιο δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια αερομεταφορά και για την Aegean… έχουμε προχωρήσει σε ενέργειες που ενισχύουν την αντοχή της. Οι προβλέψεις είναι δύσκολες και η αβεβαιότητα είναι μεγάλη, καθώς δεν γνωρίζουμε την πορεία της πανδημίας, ενώ λόγω της κατάστασης τα εισιτήρια κλείνονται πλέον πολύ κοντά στις ημερομηνίες των πτήσεων”.

Συνεχίζεται κανονικά το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών

Προσαρμόζουμε με δυναμικό τρόπο τα δρομολόγιά  μας, καθώς κάθε 15 ημέρες έχουμε διαφορετικό περιβάλλον τόσο στους περιορισμούς των πτήσεων, όσο και στη ζήτηση”, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, τονίζοντας ότι τον Ιούνιο και τον Ιούλιο επανήλθε το 40% της πτητικής δραστηριότητας της εταιρείας.

Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 50% τον Αύγουστο με ελαφρά υψηλότερο ποσοστό στο δίκτυο εσωτερικού. Στις αρχές Αυγούστου αναμένεται να πραγματοποιούνται 73 πτήσεις από την Αθήνα και άλλες 52 από τις υπόλοιπες βάσεις της Aegean (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο και Λάρνακα).

Ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ακόμη, ότι  παρά την κρίση συνεχίζεται κανονικά το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών Neo της Airbus, αν και παρατηρούνται κάποιες καθυστερήσεις λόγω των περιορισμών. “Οι πέντε τελευταίοι μήνες ήταν οι πιο δύσκολοι και επίπονοι στην ιστορία της εταιρείας”, δήλωσε από την πλευρά του τονίζοντας παράλληλα ότι ο δρόμος της επαναφοράς του πτητικού έργου δεν είναι “ούτε ομαλός, ούτε προβλέψιμος”.