ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κατασκευή μιας γέφυρας εξαρτάται από πολλές παραμέτρους: Μορφολογία εδάφους, υπέδαφος, προϋπολογισμός, χρονικές δεσμεύσεις, σεισμικότητα περιοχής κ.α.
Ως εγχείρημα έχει δυσκολίες που στη συγκεκριμένη περίπτωση του ανισόπεδου κόμβου της Θήβας μεγάλωσαν καθότι παρέμενε σε λειτουργία η παλιά γέφυρα αλλά και ο αυτοκινητόδρομος. Στη Νέα Οδό πρώτη προτεραιότητα είναι η παροχή των υψηλότερων δυνατών επιπέδων οδικής ασφάλειας σε κάθε οδηγό. Όπως έχουμε διαπιστώσει στην χώρα μας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας βελτιώθηκαν από τη στιγμή που αναπτύχθηκε το σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητόδρομων. Σήμερα η Ελλάδα έχει τα μισά θύματα στην άσφαλτο (699, 2019) απ’ ότι πριν μια δεκαετία. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι κομβικό ρόλο στην οδική ασφάλεια κατέχει η υποδομή. Οι αυτοκινητόδρομοι είναι ζωντανοί οργανισμοί που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Οι ανάγκες ελέγχου και συντήρησης της υποδομής, είναι εξαιρετικά σημαντικές.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρακολούθησης της Δομικής Επάρκειας των κατασκευών από σκυρόδεμα της Νέας Οδού που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η Τεχνική Διεύθυνση της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτού αποφασίστηκε η κατασκευή νέας γέφυρας (άνω διάβασης) στον Ανισόπεδο κόμβο Θήβας του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. Ένα έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με εντυπωσιακό τρόπο.
Στο παρακάτω εντυπωσιακό βίντεο μπορείτε να δείτε το πως έγινε η δουλειά: Παρουσιάζεται μέσω time-lapse όλη η φάση κατασκευής της νέας γέφυρας, ενώ τόσο ο αυτοκινητόδρομος, όσο και η παλαιά γέφυρα βρίσκονταν σε κανονική κυκλοφορία. Στη συνέχεια και ύστερα από την απόδοση της νέας γέφυρας σε κυκλοφορία, παρουσιάζεται η διακοπή της κυκλοφορίας επί του αυτοκινητοδρόμου, η κατεδάφισης της παλαιάς γέφυρας και η απόδοση εκ νέου του αυτοκινητοδρόμου σε πλήρη κυκλοφορίας, εντός μόλις 24 ωρών! Ένα πράγματι εντυπωσιακό επίτευγμα.
Για τις ανάγκες τις διαδικασίας κατεδάφισης της παλαιάς γέφυρας, στρώθηκαν 600 κ.μ. αμμοχάλικο επάνω σε ειδικούς τάπητες (γεωυφάσματα) για την προστασία του οδοστρώματος του αυτοκινητόδρομου. Για την κατεδάφιση της παλιάς γέφυρας χρησιμοποιήθηκαν 4 ερπυστριοφόροι εκσκαφείς με υδραυλική σφύρα & 2 με υδραυλικό ψαλίδι. Παρήχθησαν 1050 κυβικά μέτρα μπάζα σκυροδεμάτων, για την απομάκρυνση των οποίων χρησιμοποιήθηκαν 2 ερπυστριοφόροι εκσκαφείς με κάδο και 11 φορτηγά οχήματα.
Πλέον η νέα γέφυρα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, εξυπηρετώντας με ασφάλεια τις μεταφορικές ανάγκες της περιοχής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ