Το νορβηγικό ναυπηγείο Kleven Verft AS και οι δύο θυγατρικές του Kleven Maritime Contracting AS και Kleven Maritime Technology AS υπέβαλαν αίτημα πτώχευσης μετά την κατάρρευση συμφωνίας αναχρηματοδότησης του από τις τράπεζες.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της Νορβηγίας, τα υψηλόβαθμα στελέχη της επιχείρησης παραιτήθηκαν και το μέλλον της κρίνεται αβέβαιο.

Το εξειδικευμένο ναυπηγείο Kleven κατασκεύαζε κατά κύριο λόγο πλοία offshore και είχε αρχίσει τα τελευταία χρόνια να δραστηριοποιείται στα κρουαζιερόπλοια. Στο τέλος του 2019, το ναυπηγείο παρέδωσε το δεύτερο τεχνολογικά προηγμένο κρουαζιερόπλοιο στην Hurtigruten και είχε δηλώσει ότι ανέμενε αυξημένη κινητικότητα το 2020, με δύο ακόμη συμβόλαια για την κατασκευή νεότευκτων, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων εργασιών για την Hurtigruten. Το ναυπηγείο κατασκεύαζε επίσης ένα νέο αλιευτικό και μια φορτηγίδα που επρόκειτο να παραδοθούν το τρέχον έτος. Τον Μάιο, το Kleven σε συνεργασία με το ναυπηγείο Brodosplit, που ανήκουν αμφότερα στον Όμιλο DIV, θα συνεργάζονταν για την κατασκευή ενός νέου κρουαζιερόπλοιου με ημερομηνία παράδοσης το 2024.

 Κατά τα τελευταία χρόνια, το Kleven προχώρησε σε μία σειρά αναδιαρθρώσεις προκειμένου να βελτιώσει τα οικονομικά του.

Τον Σεπτέμβριο 2017, η Hurtigruten, η οποία εκείνο το διάστημα είχε δώσει παραγγελία για δύο κρουαζιερόπλοια στο Kleven, ανακοίνωσε ότι απέκτησε ποσοστό 40% του ναυπηγείου ως μέλος μίας επενδυτικής ομάδας. Η Lürssen, κορυφαία εταιρεία σχεδιασμού superyachts προσχώρησε επίσης στην επενδυτική ομάδα, ωστόσο εννέα μήνες αργότερα η Hurtigruten αναγκάστηκε να εξαγοράσει το ναυπηγείο, την Kleven Maritime Contracting και την Kleven Maritime Technology προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή των δύο κρουαζιερόπλοιων που είχε παραγγείλει. Πληροφορίες αναφέρουν ότι, η συμφωνία προέβλεπε την παροχή ρευστότητας για τη συνέχιση των εργασιών του ναυπηγείου.

Μετά την παράδοση των δύο κρουαζιερόπλοιων, η Hurtigruten συμφώνησε τον Ιανουάριο του 2020 να πουλήσει το ναυπηγείο στον κροατικό βιομηχανικό όμιλο DIV Group, που έχει στην κατοχή του και το ναυπηγείο Brodosplit στην Κροατία.

Μετά την εξαγορά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kleven, Kjetil Bollestad είχε επισημάνει: “Εκφράζω την ικανοποίηση τη δική μου και όλων των υπαλλήλων της Kleven, που πρόκειται να αποκτήσουμε έναν νέο και ισχυρό ιδιοκτήτη. Καταφέραμε σε μια δύσκολη περίοδο να παραδώσουμε εκπληκτικά πλοία και ταυτόχρονα διατηρήσαμε την επάρκεια μας. Μαζί με τους νέους ιδιοκτήτες, θα χαράξουμε μακροπρόθεσμα σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη”.

Τα δύο ναυπηγεία λέγεται ότι διαθέτουν συμπληρωματικές δεξιότητες και συνδυαστικά θα δημιουργούσαν ένα ισχυρότερο οικονομικό προφίλ που θα τους επέτρεπε να χρηματοδοτήσουν καλύτερα μελλοντικά κατασκευαστικά έργα.

Το Kleven, χρονολογείται από τη δεκαετία του 1930 όταν κατασκεύαζε αλιευτικά σκάφη.