Η Κλειώ μαζί με τις οχτώ αδερφές της μαγεύονταν από τη μουσική, υποθέτω με τρόπο παρόμοιο, μ’ αυτόν που εμένα με μαγεύει η ανόθευτη αίσθηση της οδήγησης.
Είχα καιρό να οδηγήσω ένα μικρό γρήγορο αυτοκίνητο, το Clio 1.3lt/130PS στην έκδοση RS Line μου θύμισε πόσο πολύ μου αρέσει αυτή η αίσθηση, η απλότητα: Πατάς το γκάζι επιταχύνει, στρίβεις το τιμόνι ακολουθεί, πατάς το φρένο σταματά, περνάς από λακκούβες απορροφά χωρίς να κοπανά. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Εντάξει συμφωνώ δεν είναι φθηνό αλλά είναι γρήγορο. Πριν λίγα χρόνια θα μιλάγαμε για σπορ έκδοση και θα γράφαμε ατελείωτους γύρους στην πίστα για να διακρίνουμε τις διαφορές στο όριο, από τον ανταγωνισμό. Οι προτεραιότητες – σωστά – κατά τη γνώμη μου έχουν αλλάξει, οι πιτσιρικάδες ενδιαφέρονται περισσότερο για τη συνδεσιμότητα της οθόνης αφής 9.3 ιντσών για την δυνατότητα διαμόρφωσης που έχει η ψηφιακή οθόνη οργάνων (7 ιντσών) για το multi sense, το mirroring και το αν απεικονίζονται οι φωτογραφίες από το κινητό στην οθόνη του αυτοκινήτου εν κινήσει.
Σβήνω νοητά το line που βρίσκεται δίπλα στο RS, φέρνω στο μυαλό μου την κοφτερή αίσθηση του αυθεντικού. Πόσο ν’ απέχει, αναρωτιέμαι…
Όχι πολύ είναι η απάντηση και να σας πω την αλήθεια το προτιμώ από το RS που θυμάμαι γιατί ότι χάνει στο όριο, το κερδίζει σε άνεση, αυτό στην ηλικία μου είναι σημαντικό. Με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω η Clio υποχρεωτικά ακολουθεί την πεπατημένη του ανταγωνισμού. Το σετάρισμα της ανάρτησης είναι ενδοτικό, δε γέρνει, δεν κοπανάει, κρατάει, δεν βυθίζεται σε φρενάρισμα πανικού από πολλά χιλιόμετρα και γενικά προσδίδει μια στιβαρή αίσθηση. Ο κινητήρας έχει παντού δύναμη, τραβάει από χαμηλά, δε λαχανιάζει ψηλά και μόνο όταν θες να επιταχύνεις γρήγορα από πολλά km θυμάσαι το …line δίπλα στο RS!
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο απ’ έξω ξεχωρίζεις τις ζάντες αλουμινίου, την τραπεζοειδή μάσκα στον κάτω αεραγωγό (εμπρός), τα λογότυπα RS Line, τη μεταλλική γραμμή στο τελείωμα των θυρών, τα φιμέ πίσω τζάμια.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε φτιάχνουν οι σπορτίφ πινελιές: Το δερμάτινο τιμόνι, τα μπάκετ καθίσματα με τις κόκκινες γραμμές που συνεχίζονται στο ταμπλό, οι κόκκινες ραφές, τα τρυπητά αλουμινένια πεντάλ.
Ο ήχος του κινητήρα περνά απαρατήρητος, δεν ενοχλεί, δεν προκαλεί. Επιλέγοντας από το multi sense το πρόγραμμα Sport και ακολουθώντας ένα σβέλτο ρυθμό σε επαρχιακό στιφτερό δρόμο που να συνάδει με τα όρια της λογικής και της νομιμότητας, η Clio σου χαρίζει απλόχερα χαμόγελα. Ακριβής στην τοποθέτηση, με τιμόνι κοφτερό στην αλλαγή πορείας, χωρίς φλυαρίες στην έξοδο έχεις όση δύναμη χρειάζεσαι για να πας το… γράμμα, χωρίς δράμα.
Αν παρασυρθείς από το λογότυπο RS και πιέσεις για κάτι παραπάνω δε θα σε απογοητεύσει, τουναντίον: Αντί για μούτρα βγάζει χαρακτήρα που θυμίζει τα γονίδιά της και την ιστορία του σήματος που φέρει.
Εντός πόλης η άνεση της ανάρτησης, το αυτόματο κιβώτιο και τα 24.5kgm ροπής από το ρελαντί είναι σύμμαχοί σου στις ξεκούραστες σβέλτες μετακινήσεις ενώ στις μανούβρες η κοντή κρεμαγιέρα απαιτεί μια κίνηση επιπλέον (σ.σ: χαλάλι της, με τέτοια αίσθηση). Στο ταξίδι η Clio καταπίνει τα χιλιόμετρα σα Megane, ενώ έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που χρειάζεται ο οδηγός για ένα αστραπιαίο προσπέρασμα. Δε βάζει φωτιά στο δρόμο, δε καίει λάστιχα και σαφώς υπάρχει περιθώριο για έκδοση GT αύριο με 160-180PS.
Μέχρι τότε το RS Line ικανοποιεί και τον έμπειρο αλλά τον νεαρό ενθουσιώδη. Άμεσος ανταγωνιστής κατά την άποψή μου είναι μόνο το Ford Fiesta 1.0lt/140PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 130 PS/5.000 rpm
Ροπή: 24,5 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.050/1.798/1.440 mm
Βάρος: 1.158 kg
Χώρος αποσκευών: 391lt(1069lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 21.740€