Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές Μαΐου μέχρι τώρα, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες έχουν διαθέσει 226,6 εκατ. δολάρια για αγορές second hand πλοίων και έχουν πουλήσει πλοία του στόλου τους συνολικής αξίας 85,1 εκατ. δολαρίων.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns ο κλάδος μεταφοράς ξηρού φορτίου βρέθηκε στο ναδίρ, οι αγοραστικές κινήσεις αφορούσαν 10 φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 111,4 εκατ. δολαρίων και μόνο δύο τάνκερ, αξίας 115,3 εκατ. δολαρίων.
Με ένα νεότευκτο VLCC ενίσχυσε τον στόλο της η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου. H εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 300,000 dwt τάνκερ καταγεγραμμένο ως hull no. 5473, το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά η ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine στο ναυπηγείο DSME. To πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubber, ενώ η τιμή της εξαγοράς, σύμφωνα με τη VV, ανήλθε στα 94 εκατ. δολάρια.
Κινητικότητα σημειώθηκε και στις μικρότερες ναυτιλιακές. Η Blue Planet Shipping της οικογένειας Απόδιακου εξαγόρασε τα ultramax Νanton Xiangyu ZZ096, χωρητικότητας 63.500 dwt (έτους ναυπήγησης 2020) έναντι 22,25 εκατ. δολ και το επίσης ultramax Nanton Xiangyu TB1505, χωρητικότητας 63.500 dwt (έτους ναυπήγησης 2019) στην ίδια τιμή.
Η Slamar Shipping εξαγόρασε πλοίο αξίας 21,3 εκατ. δολαρίων και η Nomikos AM, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της VV, απέκτησε πλοίο στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων.
Στον χορό των αγοραπωλησιών μεγάλων τάνκερ εισήλθε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Eastmed πούλησε στις αρχές Μαΐου το χωρητικότητας 298,677 dwt τάνκερ Lucky Trader, κατασκευής 2000, έναντι 30 εκατ. δολαρίων, στην Onex DMCC, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τον προηγούμενο μήνα είχε πουλήσει και το χωρητικότητας 299,997 dwt δεξαμενόπλοιο Grand Lady, κατασκευής 2002, στον όμιλο Qaiwan Group που δραστηριοποιείται στη Μέση Ανατολή. Η τιμή πώλησης ανήλθε, σύμφωνα με την ίδια ναυλομεσιτική, στα 34 εκατ. δολάρια.
Η Aeolos Management του Φίλιπ Εμπειρίκου, πούλησε ένα VLCC, το χωρητικότητας 281,000-dwt Kalamos (κατασκευής 2000) στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με πληροφορίες.
Στην πώληση του παλαιότερης κατασκευής τάνκερ του στόλου της προχώρησε, η Sun Enterprises συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού, πετυχαίνοντας τιμή υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία του. Σύμφωνα με την Lion Shipbrokers, η ναυτιλιακή πούλησε το panamax Amazon Gladiator, χωρητικότητας 72,910 dwt και κατασκευής 2001, στην τιμή των 9,3 εκατ. δολαρίων.
Τέλος, δύο μικρότερες ναυτιλιακές η Niriis Shipping και Bulkseas Marine Management πούλησαν ένα πλοίο η κάθε μία στην τιμή των 7,8 εκατ. δολαρίων και 6,5 εκατ. δολαρίων, αντίστοιχα.