ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι επέβαλε κυρώσεις στο χωρητικότητας 106,361-dwt τάνκερ Euroforce (κατασκευής 2002), και στο χωρητικότητας 105-850-dwt Delos Voyager (κατασκευής 2003) καθώς και στις εγγεγραμμένες ιδιοκτήτριες εταιρείες των δύο πλοίων, για την μεταφορά πετρελαίου της Βενεζουέλας στην Κίνα κατά τους πρώτους μήνες του 2020.
Ειδικότερα, το Euroforce, που ανήκει στην εταιρεία Romina Maritime με έδρα τον Πειραιώς και διαχειρίστρια είναι η Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση, φέρεται ότι μετέφερε 500.000 βαρέλια πετρέλαιο από τη χώρα της Νότιας Αμερικής στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, παραδίδοντάς τα σε άλλο πλοίο στα τέλη Μαΐου 2020.
To Delos Voyager, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στην Delos Voyager Shipping -με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ- και διαχειρίστρια είναι η Columbia Shipmanagement, λέγεται ότι μετέφερε 515.000 βαρέλια πετρέλαιο Βενεζουέλας στο Quindao τον Φεβρουάριο και επιπλέον 515.000 βαρέλια σε ένα άλλο πλοίο στη Μαλαισία, στα μέσα Μαΐου.
Άρση κυρώσεων για δύο τάνκερ
Στο μεταξύ, την ώρα που οι ΗΠΑ πρόσθεσαν στη μαύρη λίστα τα δύο παραπάνω τάνκερ, προχώρησαν σε άρση των κυρώσεων δύο δεξαμενόπλοιων που είχαν μπει στη λίστα στις 2 Ιουνίου.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 105,500-dwt Athens Voyager (κατασκευής 2007), το οποίο είναι εγγεγραμμένο στη Afranav Maritime και το διαχειρίζεται η Chemnav Navigation συμφερόντων του Παύλου Κορώνη, και το χωρητικότητας 150,000-dwt Chios I (κατασκευής 2017), το οποίο διαχειρίζεται η Dynacom Tankers Management του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου και είναι ιδιοκτησίας της Seacomber.
Σημειώνεται ότι η Dynacom Tankers Management, με έδρα την Αθήνα, δεσμεύτηκε πρόσφατα ότι θα σταματήσει οποιαδήποτε μελλοντική συναλλαγή που αφορά τη Βενεζουέλα.
Η άρση των κυρώσεων έρχεται μετά από την συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα 15 Ιουνίου ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης, με τον Αμερικανό Πρέσβη στην Ελλάδα, Geoffrey R. Pyatt, στην πρεσβευτική κατοικία στην Αθήνα.
Κατά τη συνάντηση ο κ. Pyatt εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται πλοία ελληνικών συμφερόντων θα έχουν αίσια έκβαση ύστερα και από τις πρόσφατες δηλώσεις των σχετικών εταιρειών για παύση κάθε εμπορικής δραστηριότητας με τη Βενεζουέλα, ενώ ο κ. Βενιάμης ξεκαθάρισε ότι η ελληνική ναυτιλία προσβλέπει στις στενές σχέσεις με τις ΗΠΑ.
Ωστόσο, παραμένουν οι κυρώσεις στα άλλα δύο πλοία που μπήκαν στη μαύρη λίστα στις αρχές Ιουνίου. Το χωρητικότητας 300,000-dwt Voyager I (κατασκευής 2003) το οποίο διαχειρίζεται η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα και ανήκει στην Sanibel Shiptrade, καθώς και το χωρητικότητας 306,500-dwt Seahero (κατασκευής 2006) το οποίο διαχειρίζεται η Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου και είναι εγγεγραμμένο στην εταιρεία Adamant Maritime.
Μετά την άρση των κυρώσεων το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επισήμανε ότι η επιβολή τους δεν θα πρέπει να έχει μόνιμο χαρακτήρα, καθώς έχουν στόχο να φέρουν θετική αλλαγή συμπεριφοράς, όπως διαπιστώθηκε στις δύο αυτές περιπτώσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας και διατήρησε σταθερές τις προοπτικές
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ