Πρωτοφανή ανάπτυξη γνώρισε το ηλεκτρονικό κατάστημα της mothercare στη διάρκεια της καραντίνας.

Παρ’ ότι μετρά μόλις εννέα μήνες ζωής και κάποιες λειτουργίες δεν ήταν απολύτως έτοιμες, το συγκεκριμένο κανάλι κατάφερε να ανταποκριθεί στην εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας -ο καθημερινός όγκος παραγγελιών σημείωσε άνοδο 1.200% (!)- και να καλύψει μεγάλο μέρος των απωλειών από το αναγκαστικό κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων.

Σύμφωνα με την CEO και αντιπρόεδρο της Κλουκίνας Λάππας, Βιολέττα Λάππα, το mothercare.gr κατά τη διάρκεια του lockdown διαχειρίστηκε 30.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες για βρεφικά είδη και παιχνίδια που αφορούσαν περίπου 90.000 προϊόντα (!).

«Με γρήγορα αντανακλαστικά και σκληρή δουλειά καταφέραμε να κρατήσουμε το 48% των πωλήσεών μας σε σχέση με το αντίστοιχο πέρυσι», σημείωσε η κα Λάππα μιλώντας στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες με εκπροσώπους του τύπου. Μάλιστα, προκειμένου να παραμείνει συνεπής στους χρόνους παράδοσης που είχε υποσχεθεί στους καταναλωτές και βλέποντας τις ταχυμεταφορές να καταρρέουν, η εταιρεία επιστράτευσε μέχρι και ταξί.

«Οι τελευταίοι δυο μήνες ήταν πρωτόγνωροι και οι προκλήσεις μεγάλες. Η ζήτηση μετακινούνταν με ταχύτατους ρυθμούς από τη μια κατηγορία στην άλλη και υπήρξε μεγάλη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, προσαρμοστήκαμε άμεσα στη νέα πραγματικότητα, αλλάζοντας τις διαφημιστικές καμπάνιες ανά εβδομάδα και προσφέροντας κάθε φορά διαφορετικό περιεχόμενο, διευρύναμε τη το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ενώ παράλληλα αυξήσαμε το διαφημιστικό budget και στην τηλεόραση. Όλα αυτά οδήγησαν σε αύξηση πωλήσεων και μεριδίου αγοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να αποτελέσουν την «αιχμή του δόρατος» για την Κλουκίνας Λάππας και μετά πανδημία. Η ενίσχυση του e-shop και η αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι αποτελεί προτεραιότητα του επενδυτικού πλάνου, καθώς στο επίκεντρο της στρατηγικής βρίσκεται η omnichanel (πολυκαναλική) προσέγγιση του καταναλωτή.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται ο εμπλουτισμός του e-shop με περισσότερους κωδικούς, υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων όπως το πρόγραμμα CRM για την καλύτερη γνώση των αναγκών και προτιμήσεων των πελατών με σκοπό την προσφορά εξατομικευμένων προτάσεων.

Όπως είπε η κα Λάππα, οι συνήθειες που αναπτύχθηκαν στην πανδημία θα εδραιωθούν και στη επόμενη μέρα, λέγοντας πως η ψηφιακή πραγματικότητα επηρεάζει πλέον σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας, «από τον τρόπο που επικοινωνούμε μέχρι τον τρόπο που αγοράζουμε». Αποκάλυψε μάλιστα πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μπορεί να φθάσουν να καταλαμβάνουν και πάνω από το 12% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας καθώς ακόμη και μετά την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων υπάρχει αυξημένος όγκος παραγγελιών.

Είναι ενδεικτικό πως μέσω του e-shop εξακολουθούν να πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις της εταιρείας.

«Εξετάζουμε ευκαιρίες»

Τα επενδυτικά σχέδια της «Κλουκίνας Λάππας» δεν σταματούν εδώ. Αντίθετα, προγραμματίζεται η λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για την αγορά της Ρουμανίας τον Σεπτέμβριο του 2020, όπου ήδη από το 2004 η εταιρεία λειτουργεί 6 φυσικά καταστήματα. Μια αγορά που σύμφωνα με την κα. Λάππα έχει αρκετές προοπτικές καθώς μεταξύ άλλων οι κάτοικοί του είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το online εμπόριο ενώ παρατηρείται γεωγραφική διασπορά του σε μεγάλες πόλεις, όπως η Cluj και η Timişoara.

Επιπλέον, δρομολογείται το άνοιγμα δεύτερου καταστήματος στην Σερβία μέσα στο καλοκαίρι, αναμένεται να κατευθυνθούν περισσότεροι πόροι για τη διαφήμιση στα ψηφιακά μέσα ενώ εξετάζονται διάφορες ευκαιρίες που τυχόν θα προκύψουν το επόμενο διάστημα στην αγορά. «Δεν κλείνουμε καταστήματα, είμαστε παρόντες στην αγορά και παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό», υπογράμμισε με έμφαση το στέλεχος της Κλουκίνας Λάππας.

Ανάμεσα στα project που βρίσκονται στο τραπέζι είναι και η ενδυνάμωση της συνεργασίας με την εταιρεία παιδικών παιχνιδιών «The Entertainer», η οποία απέκτησε την ELC. Στα σχέδια πέρα από τον εμπλουτισμό της προϊόντικής γκάμας που υπάρχει ήδη στα καταστήματα της Γλυφάδας και του Χαλανδρίου είναι και η ανάπτυξη αυτόνομου δικτύου καταστημάτων.

Όσον αφορά στην πορεία των φυσικών καταστημάτων μετά την επαναλειτουργία τους η κα. Λάππα εξέφρασε την ικανοποίησή της, δηλώνοντας πως μοι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες, ωστόσο έσπευσε να προσθέσει πως είναι νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα. «Τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και είμαστε ευχαριστημένοι, όμως δεν μπορούμε να προβλέψουμε εάν θα διατηρηθεί η συγκεκριμένη κίνηση και το επόμενο διάστημα», είπε χαρακτηριστικά.

«Επάρκεια προϊόντων»

Κλείνοντας υπογράμμισε πως η εταιρεία έχει επάρκεια προϊόντων για την θερινή αλλά και την χειμερινή περίοδο και εμφανίστηκε αισιόδοξη για τη συνέχεια, λέγοντας πως τα προϊόντα που εμπορεύεται είναι βασικά είδη για τις οικογένειες. Δήλωσε μάλιστα πως ακόμη και στο ενδεχόμενο που υπάρξει νέο lockdown το ερχόμενο φθινόπωρο, η εταιρεία είναι καλύτερα προετοιμασμένη και θα ανταποκριθεί. «Καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε σε συνθήκες πολέμου, καταφέρνοντας να ανταποκριθούμε στον 14πλασιασμό των ηλεκτρονικών πωλήσεων ενώ στο μεταξύ θα έχουμε προσθέσει το e-shop στα Βαλκάνια», σημείωσε.

Να σημειωθεί πως η Κλουκίνας Λάππας ιδρύθηκε το 1978 και ξεκίνησε ως κατασκευαστική. Σήμερα, εστιάζει στην λιανική πώληση βρεφικών ειδών και διατηρεί δίκτυο 32 καταστημάτων mothercare στην Ελλάδα και 9 στα Βαλκάνια. Η συνεργασία franchise με την αγγλική εταιρεία mothercare ανανεώθηκε πρόσφατα για ακόμη δέκα χρόνια, ενώ μακράς διάρκειας είναι και το συμβόλαιο που έχει και με την ELC (Early Learning Center).