ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
“Κράτει” στις νέες παραγγελίες πλοίων κάνουν οι ελληνικές ναυτιλιακές, ενδεικτικό της δύσκολης κατάσταση που βιώνει ο κλάδος λόγω της πανδημίας.
Ακόμη και οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο διεθνώς και είναι αρκετά δραστήριοι τόσο στις κατασκευές νέων πλοίων όσο και στην αγορά μεταχειρισμένων, τηρούν στάση αναμονής, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες, πριν προχωρήσουν στις επόμενες κινήσεις τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα μόνο τρεις εταιρείες έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες, η μία εκ των οποίων αφορά την άσκηση option προηγούμενης συμφωνίας. Μάλιστα και στις τρεις περιπτώσεις οι εφοπλιστές επιθυμούν να ενισχύσουν το στόλο τους με τάνκερ, τη μοναδική κατηγορία που βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ναυλωτών.
Ειδικότερα, η Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, υπέγραψε στο τέλος Απριλίου συμφωνία με το κινέζικο ναυπηγείο, New Times Shipbuilding, με το οποίο διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία, για την κατασκευή ενός ακόμη τάνκερ suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt, στην τιμή των 57 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι πρόκειται για option προηγούμενης συμφωνίας του γνωστού πλοιοκτήτη που αφορά την κατασκευή τεσσάρων ακόμη suezmax.
Σημειώνεται ότι η Dynacom αποτελεί έναν από τους καλύτερους πελάτες του ναυπηγείου New Times Shipbuilding, καθώς υπολογίζεται ότι έχει παραγγείλει σε αυτό σχεδόν 40 πλοία κατά τα τελευταία 20 χρόνια.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τη VesselsValue, η Enterprises Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη, προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ τύπου handy, το κόστος κατασκευής του οποίου θα ανέλθει στα 36,5 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η ναυτιλιακή διαχειρίζεται στόλο 33 πλοίων, εκ των οποίων τα 21 είναι bulkers και τα 11 τάνκερ.
Η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου, προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων τύπου LR2.
Στο εβδομαδιαίο της report η Αllied Shipbroking, αναφέρει ότι η παραγγελία δόθηκε στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Daehan Shipbuilding και αφορά στην κατασκευή δύο τάνκερ χωρητικότητας 114,000 dwt. Τα νεότευκτα είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2021. Η τιμή δεν έχει γίνει γνωστή, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue, η αξία των νεότευκτων τάνκερ LR2 κυμαίνεται στα 47 εκατ. δολάρια.
Η Neda Maritime διαθέτει στόλο με 21 πλοία, εκ των οποίων τα 13 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα 7 τάνκερ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πούτιν: Είμαστε έτοιμοι για συνομιλίες και συμβιβασμούς στην Ουκρανία – Το Ισραήλ, «κύριος ωφελούμενος» από την κατάσταση στην Συρία
- Apple: Με επένδυση ύψους $1 δισ. λήγει τη «διαμάχη» με την Ινδονησία – «Μήλον» της Έριδος το iPhone 16
- Οικονόμου: Πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ δεν έχει υπάρξει ποτέ άλλοτε-Το 2027 ο σιδηρόδρομος δεν θα έχει καμία σχέση με σήμερα
- Αντίστροφη μέτρηση για τις πιο μαγικές γιορτές στο Amirandes