ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Χαμένη, όπως και για τον υπόλοιπο τουρισμό, θεωρείται η φετινή σεζόν για την κατηγορία των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.
«Η σεζόν έχει τελειώσει για εμάς», επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου και τονίζουν πως δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες σχετικά με την πορεία ανάκαμψης της τουριστικής κίνησης, καθώς ακόμη και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.
«Ποιος θα μπει στο αεροπλάνο να ταξιδέψει για διακοπές με σκάφος στην Ελλάδα ενόσω θα υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί στις μετακινήσεις;», αναρωτιούνται και σημειώνουν πως ακόμη και αν έρθουν κάποιοι τουρίστες, δεν θα είναι αρκετοί για να σώσουν την χρονιά.
Ήδη, έχουν ακυρωθεί όλες οι κρατήσεις μέχρι και τα μέσα Ιουλίου ενώ δεν υπάρχει κινητικότητα για νέες ναυλώσεις. Με δεδομένο μάλιστα πως αρκετές οικογένειες από τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Ισπανία και την Ιταλία, που αποτελούν παραδοσιακά πελάτες του «ελληνικού yachting», θα αναβάλουν τις διακοπές τους εάν η σχολική σεζόν ξεκινήσει νωρίτερα, οι επαγγελματίες του κλάδου εξετάζουν σοβαρά την πιθανότητα να διατηρήσουν δεμένα τα σκάφη τους και αφότου σημάνει «λήξη συναγερμού». «Δεν θα αξίζει να δουλέψουμε για ένα τόσο μικρό διάστημα λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, οι επιχειρήσεις του κλάδου συνεχίζουν να καταβάλλουν κανονικά φόρους και τέλη παρ’ ότι δεν έχουν αντικείμενο αυτή την στιγμή ενώ δεν έχει γίνει δεκτό το αίτημα από τις διοικήσεις στις μαρίνες για έκπτωση 40% στα τέλη ελλιμενισμού. Πολλοί είναι αυτοί που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβίωση πολλών επιχειρήσεων, οι οποίες δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και υπογραμμίζουν την ανάγκη στήριξης του κλάδου μέσα από πλέγμα μέτρων που θα εστιάζει στις φοροαπαλλαγές. «Αν και όσοι έχουν πληρώματα έχουν ανασταλεί τις συμβάσεις τους, έχουν συσσωρευθεί πολλά χρέη που δεν ξέρουμε πως θα αποπληρωθούν», επισημαίνει κορυφαίος παράγοντας του χώρου.
Όλοι πλέον περιμένουν τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση της οικονομίας και ειδικότερα του τουρισμού, αλλά και την άρση των περιοριστικών μέτρων, με βάση τα οποία είναι υποχρεωμένοι να κρατούν τα σκάφη τους δεμένα στις μαρίνες μέχρι και τις 15 Μαΐου.