ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα Αρσάκεια Σχολεία προσφέρουν εκπαίδευση υψηλών προδιαγραφών και από παιδευτικής πλευράς είναι σήμερα τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα με τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών και με το υψηλότερο ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ που υπερβαίνει σταθερά το 95% ετησίως.
“Δεν είναι δυνατή η καθ’ οιονδήποτε τρόπο μείωση των ήδη επί πολλά χρόνια «παγωμένων» διδάκτρων, τα οποία άλλωστε είναι ήδη χαμηλά και δεν συγκρίνονται με το διπλάσιο και υπερδιπλάσιο ύψος των διδάκτρων των αντιστοίχων μεγάλων σχολείων. Μια έστω και πολύ μικρή «οριζόντια» μείωση των διδάκτρων τούς μεν γονείς δεν θα ελάφρυνε στην πράξη καθόλου, τον δε προϋπολογισμό τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας θα επιβάρυνε με εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ και με σημαντικές επιπτώσεις.”
Την απάντηση αυτή δίνει ο πρόεδρος των Αρσακείων Σχολείων καθηγητης κ. Γιωργος Μπαμπινιώτης σε αίτημα των γονέων για μείωση των διδάκτρων. Για την ακρίβεια σε επιστολή που εστάλη στους γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούν στα Αρσάκεια Σχολεία, επισημαίνονται τα εξής:
Το Διοικητικό Συμβούλιο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, έχοντας μελετήσει προσεκτικά τις προτάσεις που περιλαμβάνονται στο έγγραφό σας τής 13ης Απριλίου και έχοντας προβεί σε επείγουσες λειτουργικές αποφάσεις για τις οποίες έχετε ήδη ενημερωθεί, έκρινε απαραίτητο να σάς γνωστοποιήσουμε τα εξής με το παρόν έγγραφό μας:
- Τα Αρσάκεια Σχολεία είναι ένας ιστορικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που παρέχει ποιοτική εκπαίδευση σε μεγάλο αριθμό μαθητών με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και υποστηρικτικού προσωπικού (διοικητικών, εργατοτεχνιτών κ.ά.). Δεν είναι επιχείρηση που πορίζεται κέρδη ή μοιράζει κέρδη σε κανέναν (ακόμη και τα μέλη τού Διοικητικού Συμβουλίου είναι «ἐπί τιμῇ», χωρίς αμοιβή). Τα έσοδά της καλύπτουν ανελαστικές δαπάνες και μάλιστα με δυσκολία λόγω τής προηγηθείσης κρίσεως.
- Τα Αρσάκεια από παιδευτικής πλευράς —για τους γνωρίζοντες τα τής Παιδείας— είναι σήμερα τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα με τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών και με το υψηλότερο ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ που υπερβαίνει σταθερά το 95% ετησίως.
Τα έξοδα λειτουργίας των Αρσακείων, για να εξασφαλίζεται στους μαθητές μας αυτή η υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, είναι κατ’ ανάγκην μεγάλα. Ο αριθμός των απασχολουμένων εκπαιδευτικών και τού υποστηρικτικού προσωπικού είναι ιδιαιτέρως μεγάλος, όπως επιβάλλουν οι διευρυμένες εκπαιδευτικές ανάγκες και οι επιδιωκόμενοι στόχοι: διευρυμένο ωράριο μαθημάτων, μικροί αριθμοί μαθητών ανά τάξη, ολιγάριθμα τμήματα στις κατευθύνσεις, μέχρι 5 επίπεδα στις ξένες γλώσσες, σύγχρονα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, αθλητικές εγκαταστάσεις, ημερίδες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, πλήθος εκπαιδευτικών και πολιτισμικών δράσεων (από τα Διαρσακειακά Μαθητικά Συνέδρια μέχρι πλήθος διαθεματικών εργασιών).
Επίσης, απασχολείται μεγάλος αριθμός εργατοτεχνικού προσωπικού συντήρησης και καθαριστριών των πολυάριθμων χώρων, μεγάλος αριθμός συνοδών στα λεωφορεία, παιδονόμων και προσωπικού φύλαξης. Ταυτόχρονα απαιτούνται αυξημένα λειτουργικά έξοδα και έξοδα θέρμανσης, αλλά και εξασφαλίζεται σύγχρονος εξοπλισμός ευρείας μηχανοργάνωσης τής λειτουργίας των Σχολείων, συγκρότηση και λειτουργία τού Ψηφιακού Αρσακείου [e-arsakeio], συγκρότηση υποδειγματικής ιστοσελίδας πληροφόρησης για τα Αρσάκεια Σχολεία και πολλά άλλα.
- Η αίσθηση ευθύνης και η προσπάθεια διατήρησης τής ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση οδήγησαν τη Φ.Ε. να αρχίσει αμέσως από την επομένη τής απαγόρευσης τής λειτουργίας των σχολείων από την Πολιτεία η ασύγχρονη (ετερόχρονη) τηλεκπαίδευση για τα Αρσάκεια Σχολεία με ανάρτηση, κάθε ημέρα, στην πλατφόρμα e-arsakeio υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού, επαναληπτικού και κατ’ εξοχήν διαδραστικού χαρακτήρα. Επίσης, εφαρμόσθηκε η αμφίδρομη επικοινωνία μαθητή-διδάσκοντος μέσω εταιρικού e-mail. Δόθηκε έτσι η ευκαιρία για ουσιαστική επανάληψη και εμπέδωση όλη τής διδαχθείσης ύλης, αναγκαίας συνθήκης για να προχωρήσουμε στην αδίδακτη ύλη μέσα από σύγχρονη τηλεκπαίδευση. Λόγω τού εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μαθητών και διδασκόντων στα Αρσάκεια Σχολεία απαιτήθηκε μεγαλύτερος χρόνος συντονισμού και ενημέρωσης όλων των παραγόντων επί τεχνικών θεμάτων, ώστε να εξασφαλισθεί η ποιότητα των τηλεμαθημάτων. Παράλληλα, έπρεπε να τηρηθούν οι όροι ασφαλείας μέσα από πλατφόρμα των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, η οποία να στηρίζεται στην πλέον αξιόπιστη εφαρμογή τηλεκπαίδευσης. Η αίσθηση αυτής τής ευθύνης και η αποφυγή απλού εντυπωσιασμού με πρόχειρη εφαρμογή ήταν η αιτία που η σύγχρονη (ομόχρονη) τηλεκπαίδευση άρχισε αργότερα, συνεχίστηκε κατά τη Μ. Εβδομάδα και τη Διακαινήσιμο και θα συνεχιστεί μέχρι να επαναλειτουργήσουν ζωντανά τα Σχολεία.
Επίσης όλο το προσωπικό των Αρσακείων Σχολείων (εκπαιδευτικό, διοικητικό, εργατοτεχνικό) είναι στη θέση του, παρέχοντας τις αντίστοιχες υπηρεσίες του (εκπαιδευτικές, διοικητικές, συντήρησης και ποικίλων εργασιών), ώστε να είναι έτοιμα τα Σχολεία να υποδεχθούν τους μαθητές σε όλο το φάσμα τής λειτουργίας τους, μόλις επιστρέψουν.
- Ως εκ τούτου, μετά και από «πάγωμα» των διδάκτρων επί σειρά ετών, για να αντιμετωπισθούν μεγάλες δυσκολίες κάλυψης των εξόδων προέκυψε η ανάγκη αύξησης των διδάκτρων κατά 10% η οποία και ανακοινώθηκε. Η αιφνίδια μάστιγα τής πανδημίας που έπληξε τη χώρα από τις αρχές Μαρτίου οδήγησε το Διοικητικό Συμβούλιο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας να αναστείλει με άμεση πρωτοβουλία του την αύξηση για να μη επιβαρυνθούν οι γονείς τη δύσκολη αυτή περίοδο.
Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η καθ’ οιονδήποτε τρόπο μείωση των ήδη επί πολλά χρόνια «παγωμένων» διδάκτρων, τα οποία άλλωστε είναι ήδη χαμηλά και δεν συγκρίνονται με το διπλάσιο και υπερδιπλάσιο ύψος των διδάκτρων των αντιστοίχων μεγάλων σχολείων. Μια έστω και πολύ μικρή «οριζόντια» μείωση των διδάκτρων τούς μεν γονείς δεν θα ελάφρυνε στην πράξη καθόλου, τον δε προϋπολογισμό τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας θα επιβάρυνε με εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ και με σημαντικές επιπτώσεις.
- Η μόρφωση που παρέχουν τα Σχολεία είναι με βάση συγκεκριμένο σύστημα και συνολικό πρόγραμμα σε ετήσια βάση, συνδέεται δε άμεσα με τα πριν και τα μετά και επεκτείνεται σε όλα τα έτη τής φοίτησης (η εισαγωγή στα ΑΕΙ με το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ελλάδα δεν είναι τυχαία ούτε τα αποκτώμενα διπλώματα στις ξένες γλώσσες ούτε το πλήθος των άλλων διακρίσεων και τής όλης επίδοσης και αγωγής των μαθητών μας). Επομένως, πρόκειται για ενιαίο σύστημα σπουδών και όχι για «υπηρεσίες» (λ.χ. κόμιστρα, σίτιση, φροντιστηριακά μαθήματα, μελέτη κ.ά.) που μπορούν να υπολογίζονται βάσει ωραρίου και να οδηγούν σε «διαπραγματεύσεις» μείωσης των διδάκτρων. Αυτό είναι, άλλωστε, και το πνεύμα τής σχετικής εκδοθείσης ΚΥΑ.
- Προκειμένου για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, δηλ. τα κόμιστρα λεωφορείων και τις απογευματινές δραστηριότητες, η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία έσπευσε νωρίς να ενημερώσει εγγράφως τους γονείς ότι δεν θα επιβαρυνθούν για όλο το διάστημα που οι υπηρεσίες αυτές δεν μπορούν να προσφερθούν.
- Για την εξασφάλιση αυτής τής ενιαίας παρεχομένης μόρφωσης καταβάλλονται ετήσια δίδακτρα κατανεμημένα σε 8 δόσεις. Από τα δίδακτρα αυτά πληρώνονται οι μισθοί των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων. Αυτό το ετήσιο ποσό των διδάκτρων —μετά και την αναστολή τής αύξησης των διδάκτρων που είχε αποφασισθεί ακριβώς για να αντιμετωπισθούν τρέχοντα προβλήματα— παρακαλούμε να καταβληθεί στο σύνολό του για να καλυφθούν οι ανάγκες των Σχολείων (κυρίως η μισθοδοσία των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων καθώς και ποικίλα έξοδα λειτουργίας).
Το ίδιο ισχύει και για την προκαταβολή με την οποία αφ’ ενός μεν διασφαλίζεται η θέση τού μαθητή για συνέχιση τής φοίτησής του και στο επόμενο σχολικό έτος, αφ’ ετέρου δε ενισχύεται οικονομικά η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για να καλύψει οξείες οικονομικές ανάγκες κατά τους 3 θερινούς μήνες που δεν εισπράττονται δόσεις διδάκτρων.
- ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Για γονείς που εκτάκτως αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα θα υπάρξει μέριμνα να επιλυθούν κατά το δυνατόν από την Επιτροπή Υποτροφιών των μαθητών μας.
- Ανταποκρινόμενοι σε σχετικά αιτήματα αναφερόμενα στο ανωτέρω έγγραφό σας το Διοικητικό Συμβούλιο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, παρά τις δυσκολίες που προκαλεί η ικανοποίησή τους, προέβη ήδη, όπως εγγράφως σάς γνωστοποιήθηκε, σε:
(α) κλιμάκωση τής πληρωμής τής προκαταβολής για γονείς με 2 (ή περισσότερα) παιδιά-μαθητές μας σε 3 ισόποσες μηνιαίες δόσεις (1η Μαΐου έως 30 Ιουλίου) και για 1 παιδί-μαθητή μας σε 2 ισόποσες μηνιαίες δόσεις (1η Μαΐου έως 30 Ιουνίου)
(β) δημιουργία πλατφόρμας στην οποία θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για υποτροφίες και τα σχετικά δικαιολογητικά των γονέων, με εκπεφρασμένη πρόθεση τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας να ικανοποιήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποτροφιών για μαθητές μας που τις χρειάζονται για επαρκείς λόγους.
Αγαπητοί Γονείς,
Με τα παιδιά σας στα Αρσάκεια Σχολεία δεν είστε «πελάτες» ενός «εκπαιδευτικού καταστήματος»! Είστε ενεργοί συμπαραστάτες σε έναν ιστορικό, δυναμικό και καταξιωμένο εκπαιδευτικό οργανισμό ο οποίος χαίρει σεβασμού και ευρύτατης αναγνώρισης, το δε Απολυτήριο Αρσακείου που θα αποκτήσουν τα παιδιά σας είναι τίτλος ποιοτικής παιδείας και διαβατήριο επαγγελματικής και κοινωνικής αναγνώρισης. Η επιλογή σας να φοιτήσουν τα παιδιά σας σε σχολεία περιωπής όπως είναι τα Αρσάκεια είναι επιλογή ζωής για το μέλλον τους.
Σάς παρακαλούμε, λοιπόν, οι πανεπιστημιακοί καθηγητές και τα λοιπά μέλη από τον χώρο τής Εκπαίδευσης, τής Δικαιοσύνης και τής Δημόσιας Διοίκησης που απαρτίζουμε το Διοικητικό Συμβούλιο καθώς και όλοι οι δάσκαλοι των παιδιών σας, αυτή η επιλογή σας να συνοδευθεί με την εμπιστοσύνη σας στους υπεύθυνους και λελογισμένους χειρισμούς μας, με ηθική και υλική συμπαράσταση στα Αρσάκεια Σχολεία σε συνεργασία με τη Διοίκηση τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Έτσι μόνο θα επιτευχθεί η εξασφάλιση και η διατήρηση μιας πραγματικά ποιοτικής μόρφωσης για τα παιδιά σας και παιδιά μας, όπως ήταν προ τής πανδημίας και θα συνεχίσει να είναι και με την επαναλειτουργία των Σχολείων.
Όλοι οι άνθρωποι των Αρσακείων —Διοίκηση, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί και λοιποί εργαζόμενοι— προσβλέπουμε στους γονείς των μαθητών μας να στηρίξουν τα Σχολεία μας για να ξεπεράσουμε μαζί τη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Χριστός ανέστη. Χρόνια πολλά σ’ εσάς και τις οικογένειές σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
O πρόεδρος Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας