Αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, παρατηρείται στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες

Παράλληλα, τον Μάρτιο, εκατοντάδες κατηγορίες έχουν εκτοξευθεί από τις online αγορές, όπως puzzles με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο φέτος.

Ταυτόχρονα, η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες, με πρωταγωνιστές τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, τον Αθλητισμό & Hobby με +129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020, που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας.

Ταυτόχρονα, στο ίδιο διάστημα που εκτοξεύεται η online επισκεψιμότητα σε κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας, σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020.

Στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%.

Ωστόσο, ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.

Γράφημα Εβδομαδιαίας Ανάπτυξης Δαπάνης (€) και Επισκεψιμότητας (Sessions) σε Ελληνικά e-shops

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε για το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 από τον GRECA, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops, με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών.

Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια), αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ολοκληρώνεται έρευνα με τόσο διευρυμένο δείγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπως επίσης και η πρώτη φορά που υπολογίζεται η ποσοστιαία μεταβολή της δαπάνης σε Ευρώ για την online κατανάλωση των Ελλήνων.

Μάλιστα, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου προηγήθηκε από αντίστοιχους φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο, διενεργώντας τη συγκεκριμένη έρευνα, εφαρμόζοντας μάλιστα μεθοδολογία που θεωρείται πιο ακριβής από τα πάνελ καταναλωτών ή τα scanned data περιορισμένου δείγματος ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Γράφημα Εβδομαδιαίας Μεταβολής Online Επισκεψιμότητας (Sessions) Κατηγοριών Ηλ. Εμπορίου

 

Η πρόεδρος του ΔΣ του GRECA, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη δήλωσε σχετικά:

«Μετά την προκαταρκτική έρευνά μας, στις 18 Μαρτίου, όπου αποτυπώσαμε τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και την δικαιολογημένη αρνητική ψυχολογία μέρους των επιχειρηματιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, προχωρήσαμε σε διευρυμένη έρευνα, για να αποτυπώσουμε με ακρίβεια τις τάσεις του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου το τελευταίο τρίμηνο.

Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς, θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Ο GRECA δεσμεύεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του και σε αυτόν τον άξονα».

Πίνακας με τις 100 Ταχύτερα Ανοδικές και Πτωτικές Προϊόντικές Κατηγορίες του Ελληνικού Ηλ. Εμπορίου σε Αξία Αγορών (€)

Στην σελίδα greekecommerce.gr/covid-19 δημοσιεύονται όλες οι πρωτοβουλίες που λαμβάνει ο GRECA, ενώ ο Σύνδεσμος θα δημοσιεύσει ανανεωμένη μελέτη με πρόσθετα στοιχεία των 5 εβδομάδων του Απριλίου 2020 στις 11 Μαΐου.