ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλιακή GasLog Ltd. συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, παρέλαβε το χωρητικότητας 180,000 cbm πλοίο μεταφοράς LNG, GasLog Windsor. Παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στη Νότιο Κορέα, το πλοίο παραδόθηκε σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό και στα πλαίσια του συμφωνηθέντος προϋπολογισμού, ενώ άμεσα τέθηκε σε ισχύ και η συμφωνία επταετούς ναύλωσης του από την Centrica.
Οι εταιρείες GasLog και GasLog Partners LP παραμένουν επικεντρωμένες στην διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων τους, ενώ παράλληλα διασφαλίζουν την αξιόπιστη λειτουργία τους και την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού φυσικού αερίου. Μέχρι τώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί κάποιο κρούσμα του ιού μεταξύ των εργαζομένων του ομίλου τόσο στη θάλασσα όσο και στην στεριά.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι δύο ναυτιλιακές προχώρησαν στη λήψη εκτεταμένων μέτρων για τον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας στις εργασίες τους. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται: η δημιουργία ομάδας εργασίας Covid-19 για την εφαρμογή και την συνεχή επανεξέταση και τροποποίηση του σχεδίου συνέχισης της λειτουργίας τους, η εφαρμογή της πολιτικής “εργασία από το σπίτι” για όλους τους εργαζόμενους στην ξηρά και η ανάπτυξη αυστηρών κατευθυντήριων γραμμών που απαγορεύουν την πρόσβαση σε όλα τα πλοία της και αναστέλλουν τις άδειες εξόδου στην στεριά, καθώς και όλες τις αλλαγές πληρώματος για 30 ημέρες από τα μέσα Μαρτίου και μετά.
Αυτά τα μέτρα, σε συνδυασμό με την αφοσίωση των εργαζομένων του ομίλου, επέτρεψαν στις GasLog και GasLog Partners μεταξύ άλλων, να επιταχύνουν τα προγράμματα δεξαμενισμών των πλοίων, εκμεταλλευόμενοι την επιβράδυνση που σημείωσε το εμπόριο LNG τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο. Οι εργασίες σε τέσσερα πλοία θα ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα Απριλίου, εντός προγραμματισμού, συμπεριλαμβανομένης και της εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας θαλασσέρµατος.
Όσον αφορά τις εμπορικές δραστηριότητες των εταιρειών, όλα τα πλοία τους που λειτουργούν στην spot αγορά και σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις είναι ναυλωμένα τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο. Ο όμιλος επισημαίνει ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχει σημειωθεί αύξηση της δραστηριότητας τόσο στην spot όσο και στην βραχυπρόθεσμη αγορά, εξέλιξη που οφείλεται κυρίως στην επανεκκίνηση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα.
Ως εκ τούτου, αναμένει να εξασφαλίσει επιπλέον συμβάσεις για τα πλοία του στόλου του μετά τη λήξη των υφιστάμενων συμφωνιών.
Ο Paul Wogan, Διευθύνων Σύμβουλος της GasLog, δήλωσε: “Ενόψει της πρωτοφανούς παγκόσμιας αβεβαιότητας, είμαι πολύ περήφανος για την αφοσίωση όλων των εργαζομένων, των οποίων η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν η πρώτη μας προτεραιότητα. Η πανδημία έχει δημιουργήσει πολλές προκλήσεις στον κλάδο μας και είναι εντυπωσιακό το πώς οι άνθρωποι μας ανταποκρίνονται σε αυτές, και διατηρούν την υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών”.
“Είμαι επίσης ευτυχής που, μέσω της στενής συνεργασίας μας με το ναυπηγείο της Samsung, παραλάβαμε, όπως είχε προγραμματιστεί, το GasLog Windsor, το οποίο αμέσως παραδόθηκε για επταετή ναύλωση στην Centrica. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι το πρώτο από τα επτά νεότευκτα που είναι προγραμματισμένο να παραλάβουμε στο τρίτο τρίμηνο του 2021, και που αντιπροσωπεύουν επιπλέον 145 εκατομμύρια δολάρια πρόσθετων EBITDA. Μόλις τα παραλάβουμε, το 60% του άμεσα ιδιόκτητου στόλου της GasLog θα αποτελείται από σύγχρονα πλοία με πολυετείς συμφωνίες ναύλωσης”.