Κρούσμα κορονοϊού σε εργαζόμενο του υπουργείου Πολιτισμού εκτός της κεντρικής υπηρεσίας μόλις εντοπίσθηκε.

Πρόκειται για υπάλληλο μικρής υπηρεσιακής μονάδας του ΥΠΠΟΑ, η οποία και απολυμάνθηκε ενώ οι λοιποί εργαζόμενοι έχουν τεθεί ήδη σε καραντίνα.

Εκ περιτροπής και εξ αποστάσεως εργασία αρχίζει όμως στο υπουργείο Πολιτισμού, ύστερα από επείγουσα εντολή που έδωσε η κυρία Λίνα Μενδώνη. Πίσω ωστόσο από την καθυστέρηση που σημειώνεται, κρύβεται μία απαράδεκτη ιστορία.

Συγκεκριμένα σήμερα το πρωί η υπουργός βρέθηκε μπροστά στην ανεπίτρεπτη καθυστέρηση εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που παρά το γεγονός ότι είχε λάβει εγκαίρως, από τις 13 Μαρτίου την εντολή να συγκεντρώσει τα στοιχεία των παρόντων εργαζομένων προκειμένου, όπως γίνεται σε όλα τα υπουργεία, να ορισθεί η εκ περιτροπής εργασία, δεν το έπραξε με την ανάλογη σπουδή, που απαιτούν οι περιστάσεις.

Αντίθετα η εγκύκλιος προς τις υπηρεσίες του υπουργείου για την καταγραφή των εργαζομένων ώστε να ληφθούν τα επείγοντα μέτρα που ορίζει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου απεστάλη τρεις ημέρες αργότερα, στις 16 του μήνα. Χθες 17 Μαρτίου απεστάλη νέα εγκύκλιος με την οποία ζητείται πλάνο έκτακτης ανάγκης και σήμερα ήρθε η αποκάλυψη της αιτίας αυτής της καθυστέρησης.

Κατόπιν αυτού και στη συνάντηση που είχε η υπουργός με την ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΥΠΠΟΑ καθώς και εκπροσώπους πρωτοβάθμιων σωματείων κάλεσε την γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων Πολυξένη Βελένη να συγκεντρώσει άμεσα τα στοιχεία ώστε να αρχίσει η εφαρμογή του μέτρου που αδικαιολόγητα καθυστέρησε εξ αιτίας της. Πέραν αυτού το ΥΠΠΟΑ έχει λάβει από τις 13 Μαρτίου όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την προστασία του προσωπικού και των υπηρεσιών του υπουργείου με εγκύκλιο που υπέγραψε η υπουργός κυρία Λίνα Μενδώνη.

Ήδη έχουν εφαρμοστεί και εφαρμόζονται:

Μέτρα για την απολύμανση, την υγιεινή και την ασφάλεια με εφοδιασμό καθαριστικών και άλλων, απολυμάνσεις των κτηρίων, παράταση της σύμβασης με το υφιστάμενο συνεργείο καθαριότητας. Επίσης ζητήθηκε αρμοδίως από́ τις Γενικές Διευθύνσεις Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων να ορίσουν επόπτη ασφαλείας για κάθε κτήριο.

Ιδιαίτερες οδηγίες και εντολές έχουν δοθεί για τα έργα, τα οποία εκτελούνται με την μέθοδο της αρχαιολογικής αυτεπιστασίας. για την επέκταση της δυνατότητας απομακρυσμένης πρόσβασης των υπαλλήλων τόσο στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όσο και στο πρωτόκολλο, για περιορισμό́ της εισόδου του κοινού́ προς εξυπηρέτηση
από́ τις υπηρεσίες του Υπουργείου (μόνον 12 με 2 το μεσημέρι), ακόμη και για την περίπτωση παραγγελιών φαγητού.

Την Τρίτη 17 Μαρτίου, ολοκληρώθηκε εξάλλου το νέο σύστημα εξυπηρέτησης τηλεδιασκέψεων στο αμφιθέατρο κτηρίου της Μπουμπουλίνας κατόπιν άμεσων ενεργειών των αρμόδιων Διευθύνσεων.

Τέλος, σύμφωνα με τις οδηγίες των συναρμόδιων υπουργείων, για λόγους πρόληψης και προστασίας, παρακαλούνται οι υπάλληλοι να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους από κτήριο σε κτήριο στις απολύτως αναγκαίες και να είναι συντονισμένες.

Εκτός έδρας μετακινήσεις επιτρέπονται παρά μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από έγγραφη άδεια του Γενικού Γραμματέα στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η υπηρεσία του αιτουμένου την μετακίνηση υπαλλήλου.