array(0) {
}
        
    
Menu
-2.69%
Τζίρος: 231.44 εκατ.

F1 χωρίς προσπεράσματα: Φταίει η Σουζούκα ή τα λάστιχα;

Γιατί εκτινάχθηκαν τα ναύλα σε ορισμένες διαδρομές των containerships

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές. Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic […]

Εριέττα Κομνηνού
containership της ναυτιλιακής Maersk

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές.

Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Η αύξηση αποδίδεται στην έλλειψη χωρητικότητας, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείας προχώρησαν σε τεράστιο αριθμό ακυρώσεων ταξιδιών το Φεβρουάριο και το Μάρτιο προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο του κορονοϊού στις κινεζικές εξαγωγές.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης από τους ναυλωτές που αναζητούν τώρα χώρο σε πλοία που επιστρέφουν στην Ασία από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.

Τα ναύλα για φορτία επιστροφής σκαρφάλωσαν υψηλότερα παρά την πτώση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να αποσταλούν.

Η δανέζικη Sea-Intelligence (SeaIntel) έχει προβλέψει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει πιθανή απώλεια όγκου 10% φέτος, ισοδύναμη με 17 εκατ. teu παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα ναύλα παραμένουν σχετικά ισχυρά, καθώς οι εταιρείες έχουν ακυρώσει ένα σημαντικό αριθμό δρομολογίων προκειμένου να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης.

Ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η χωρητικότητα έχει μειωθεί μέχρι κατά κατά 50% σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας.

Τα περισσότερα δρομολόγια από την Κίνα ήταν κενά στα μέσα Φεβρουαρίου μετά το κινεζικό νέο έτος, αλλά ο αριθμός έχει αρχίσει να μειώνεται, ενώ τα σημάδια δείχνουν ότι τα δρομολόγια επιστρέφουν στο φυσιολογικό, δήλωσε η SeaIntel.

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεταφορικές εταιρείες προετοιμάζονται για την ανάκαμψη της ζήτησης στο εγγύς μέλλον, με το ενδεχόμενο να υπάρξει επιτάχυνση στα τέλη Απριλίου, όταν υπάρξει αλληλοεπικάλυψη των παραγγελιών του καλοκαιριού με τις προηγούμενες.

“Καθώς η παραγωγή ανακάμπτει, η αύξηση στις τιμές γίνεται ολοένα και πιο πιθανή και οι μεταφορικές ετοιμάζονται για την αντεπίθεση”, αναφέρει η SeaIntel.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βύρων Βασιλειάδης: Ο γαμπρός της Μαριάννας Λάτση απέκτησε το πρώτο του τάνκερ

Άριελ Κωνσταντινίδη: Έγκυος στα 53 της η ηθοποιός

Αλλαγές στους φορολογικούς συντελεστές και μείωση του αφορολόγητου ορίου προτείνει το ΔΝΤ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

F1 χωρίς προσπεράσματα: Φταίει η Σουζούκα ή τα λάστιχα;
Πυροβολισμοί στην Βιρτζίνια: Τρεις άνθρωποι έχασαν την ζωή τους – Συλλήψεις 4 εφήβων
Πανεπιστήμιο Γάνδης: Παραδώσαμε εγκαίρως τις εκθέσεις αλλά δεν ήταν στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Δεν κάναμε εμείς τους υπολογισμούς
Χρυσός: Επεκτείνει τα κέρδη στο μεγαλύτερο ενδοημερήσιο άλμα σε πέντε χρόνια
Μπέσεντ για αλλαγή πορείας Τραμπ: Αυτή ήταν η στρατηγική του από την αρχή
Θανάσης Κοντογεώργης: Έχουν δαπανηθεί 200 δισ. στην περιφερειακή ανάπτυξη – Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα
Καναδάς: Απαντά με ανταποδοτικούς δασμούς 25% στα εισαγόμενα οχήματα από τις ΗΠΑ
ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Ο ERA να δώσει επίσημη απάντηση για τις συμβάσεις και τα παραδοτέα τους
Τσιάρας: Πρόκληση για την Ελλάδα οι δασμοί – Διάλογος με ΗΠΑ, ίσως δούμε συνεργασίες με άλλα κράτη
Ευρωαγορές: Βουτιά 3% για τον DAX με πιέσεις στις φαρμακευτικές μετοχές