ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ακτινογραφία του ελληνόκτητου στόλου: Έσπασε άλλο ένα ρεκόρ με 4.140 πλοία και χωρητικότητα 355.342.694 DWT
Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει πρώτη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς αποτελεί το 15,6% του παγκοσμίου στόλου (πλοία μεγαλύτερα των 1.000 gt) με βάση υπολογισμού την μεταφορική ικανότητα σε dwt. Και αυτό είναι ένα ρεκόρ που κρατάει δεκάδες χρόνια.
Όπως επισημαίνει το Committee λόγω των ασταθών συνθηκών στην αγορά και των νέων ρυθμιστικών απαιτήσεων, οι Έλληνες εφοπλιστές προσάρμοσαν την στρατηγική τους με αποτέλεσμα να παρατηρηθούν αυξομειώσεις στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων του ελληνόκτητου στόλου. Συγκεκριμένα, πολλές κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση των dwt και και ελαφρά μείωση του αριθμού των πλοίων, αντανακλώντας την προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών για μεγαλύτερα σκάφη. Μόνο στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφηκε αύξηση και στον αριθμό των πλοίων και στους dwt.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ταξινομημένος σε 32 νηολόγια (σημαίες). Η σημαία της Λιβερίας προηγείται με 866 ελληνόκτητα πλοία να την επιλέγουν και ακολουθεί των Νησιών Μάρσαλ με 850 πλοία. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μάλτα με 673 πλοία καις την τέταρτη θέση η Ελληνική σημαία με 636 πλοία. Την πεντάδα συμπληρώνει ο Παναμάς με 375 πλοία.
Όμως με όρους dwt στην πρώτη θέση βρίσκεται η σημαία της Λιβερίας με 77.323.071 dwt και ακολουθεί η σημαία των Νησιών Μάρσαλ με 69.344.662 dwt και η ελληνική σημαία βρίσκεται στην τρίτη θέση με 65.640.708 dwt.
Όπως σημειώνει το Committee η ελληνική σημαία δεν βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση με όρους dwt καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 19,3% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 22,7% του ελληνόκτητου στόλου με σημαία Λιβερίας και 20,3% του ελληνόκτητου στόλου με σημαία Νησιών Μάρσαλ.
Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς το 2020 αλλά παραμένει 2,4 χρόνια κάτω από την μέση ηλικία του παγκοσμίου στόλου. Βρίσκεται στα 11,7 χρόνια με βάση υπολογισμού τον αριθμό των πλοίων έναντι 14,1 ετών του παγκοσμίου στόλου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η συνεργασία Ελλάδας και Μονακό, παράδειγμα για τη διατήρηση της θαλάσσιας βιοποικιλότητας της Μεσογείου
- Ξαναχτυπά η Τουρκία με την «Γαλάζια Πατρίδα»: Χάρτης κόβει στη μέση το Αιγαίο και διακόπτει τη νοητή θαλάσσια σύνδεση Κρήτης – Κύπρου
- Γιώργος Στάσσης: Ακόμη 3 χρόνια θα κρατάει γερά το τιμόνι της ΔΕΗ
- Intralot: Επεκτείνει το συμβόλαιο της με τη Λοταρία του New Hampshire μέχρι το 2033
