Αν είστε κάτοχος μιας Jaguar I Pace ή μιας Mercedes EQC ή ενός Tesla Model X τότε σας παίρνει να ξεκινήσετε μια αντιπαραβολή με τον κάτοχο ενός Audi etron. Αν είστε κάτοχος ενός Audi Q8 αφήστε το καλύτερα: Υστερείται 68PS σε απόδοση 17kgm σε ροπή και καταναλώνετε 6 φορές παραπάνω σε καύσιμο. Προφανώς δεν αναφέρομαι στα SQ8.
Το E-Tron έχει το μέγεθος και τις ανέσεις ενός Q8 αλλά κινείται χωρίς θόρυβο και χωρίς ρύπους. Αντί για θερμικό κινητήρα διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Με βάση το σετάρισμα που έχει γίνει από τους τεχνικούς της Audi ο πίσω ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 224PS λειτουργεί συνεχώς. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται ηλεκτρονικά 50 φορές πιο γρήγορα απ’ ότι αν είχε το σύστημα Quattro με το διαφορικό Torsen σε περίπτωση γλιστρήματος ή απότομης επιτάχυνσης.
Το E-Tron είναι ουσιαστικά πισωκίνητο αλλά η άμεση εμπλοκή ισοδυναμεί με μόνιμη τετρακίνηση χωρίς τις απώλειες που αυτή απαιτεί. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα να έχεις ίδια ροπή και στους δυο άξονες για απαιτητικά περάσματα σε μεικτές επιφάνειες. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι πρόκειται μακράν για την πιο αποτελεσματική και αποδοτική τετρακίνηση που έχει φτιάξει η Audi. Με χαοτική διαφορά όσον αφορά στις τριβές, στις απώλειες, στην πολυπλοκότητα, στο βάρος, στην ευελιξία, στην κατανάλωση και στην αποτελεσματικότητα.
Αρκεί να πατήσεις μια φορά βαθιά το γκάζι επιλέγοντας και το αντίστοιχο πρόγραμμα Dynamic για να καταλάβεις τι σημαίνει ροπή 68kgm σταθερά διαθέσιμη. Παρά το βάρος των 2.5tn το etron επιταχύνει από στάση έως τα 100km/h σε 5,7sec. To πιο ασυνήθιστο είναι ότι το κάνει ξανά και ξανά χωρίς καμία κόπωση στη μετάδοση ή τον κινητήρα, όσες φορές αντέχει ο αυχένας σου.
Επιπρόσθετα θέλει μεγάλη εμπειρία για να μην παρασυρθείς και κάνεις λάθος καθώς δεν υπάρχει θόρυβος, ούτε αλλαγές σχέσεων. Έτσι μπορεί πολύ εύκολα να ξεγελαστείς και να βρεθείς να κινείσαι με ακατάλληλη ταχύτητα σε δημόσιο δρόμο. Επιπλέον χρειάζεται και μια προσοχή στους πεζούς που δεν έχουν συνηθίσει στην ιδέα του αθόρυβου οχήματος.
Ομολογώ ότι στο μεγαλύτερο διάστημα δοκιμής είχα επιλέξει το πρόγραμμα Eco ώστε να εξοικονομώ ρεύμα κατά την κίνησή μου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Εκεί το etron είναι ασυναγώνιστο τόσο σε άνεση όσο και σε οικονομία. Συμπληρώσαμε πάνω από 400km χωρίς να το φορτίσουμε. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αυτά έγιναν ως επί το πλείστον μέρα και με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 20 βαθμούς Κελσίου οπότε δε χρειάζονταν κλιματισμός ή θέρμανση.
Όσον αφορά στην ανάκτηση ενέργειας όταν ρολάρεις ή φρενάρεις, μπορείς να ρυθμίσεις με τα paddles το ρυθμό ανάκτησης. Στο ανώτερο στάδιο μόλις το συνηθίσεις λίγο δε χρειάζεται να πατάς καθόλου φρένο. Οπότε υπολογίστε μια φόρτιση την βδομάδα!
Στον αυτοκινητόδρομο το etron δεν ενέχει κανένα συμβιβασμό η αίσθηση επιτάχυνσης είναι πραγματικά εκπληκτική ακόμη και σε ταχύτητες που αντίστοιχα οχήματα δυσκολεύονται. Προφανώς δεν επιβεβαιώσαμε την τελική ταχύτητα των 200km/h, κατά την προσωπική μας άποψη δεν έχουν καμία αξία τέτοιες τιμές, είτε για συμβατικά και ακόμη περισσότερο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με έμφαση στην οικονομία. Αξίζει όμως να σημειώσουμε πως η αερανάρτηση (5 συνδέσμων εμπρός πίσω) μειώνει κατά 3 εκ την απόσταση από το έδαφος μετά τα 120km/h ενώ την αυξάνει αν επιλέξεις το off road πρόγραμμα μέχρι και 5cm.
Κακά τα ψέματα όμως το etron όπως και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι φτιαγμένα κυρίως για να κινείται εντός πόλης.
Η συστοιχία μπαταριών του E-Tron, έχει χωρητικότητα 95 kWh, ζυγίζει 700kg και βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου κατά μήκος του. Με φορτιστή θέλει πάνω από 8 ώρες για πλήρη φόρτιση, σε οικιακή πρίζα γεμίζει περίπου 10km/h οπότε υπολογίστε πάνω από 40 ώρες για πλήρη φόρτιση. Τώρα όσον αφορά στην κατανάλωση είδαμε και 14.1 kWh/100km αλλά και 41kWh/100km.
Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στις 21kwh/100km. Εν τέλει πρόκειται για μια πρόταση που θα μπορούσε κάλλιστα να υποκαταστήσει το Q8 εάν κινείστε κυρίως εντός πόλης και το εξοχικό σας δεν απέχει πάνω από 200km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Audi etron 55 Quattro
Κινητήρας: Δύο ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες AC
Ισχύς: 408 PS
Ροπή: 68 kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,7 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 21kwh/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Βάρος: 2565 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.901 × 1.935 × 1.629 mm
Μεταξόνιο: 2.928 mm
Χώρος αποσκευών: 600-1725lt
Τιμή: από 85.000 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας