«Πρώτα θα δούμε έργα, και μετά βλέπουμε όλα τα άλλα…». Το μήνυμα αυτό εκπέμπουν κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ακτή Βασιλειάδη για την επιμονή που δείχνει η Cosco όσον αφορά στη δημιουργία νέας προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Παρ’ ότι η συγκεκριμένη επένδυση απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ τον περασμένο Οκτώβριο, κρίνοντας πως δεν είναι ώριμες οι συνθήκες, οι Κινέζοι δεν φαίνονται διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Μάλιστα, σε κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνουν πως συνεχίζουν να επιθυμούν διακαώς την υλοποίησή της και τονίζουν πως σκοπεύουν εν ευθέτω χρόνω να επαναφέρουν το ζήτημα στην ΕΣΑΛ.

Και αυτό γιατί θεωρούν τη συγκεκριμένη επένδυση, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 215 εκατ. ευρώ κομβική για την εδραίωση του λιμανιού στα κορυφαία της Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι φορείς του Πειραιά είχαν εκφράσει έντονες αντιρρήσεις σχετικά με την αναγκαιότητα αλλά και τις επιπτώσεις μιας τέτοιας επένδυσης στη λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας επισημαίνει πάντως πως οι υποδομές που δημιουργούνται σε περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου που παραχωρούνται σε ιδιώτες αποτελούν στο τέλος της μέρας δημόσια περιουσία, η οποία μετά την λήξη της παραχώρησης περνάει στον έλεγχο του Δημοσίου.

Στο μεταξύ, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθεί η ναυτιλιακή κοινότητα την πορεία εκτέλεσης των έργων που  περιλαμβάνονται στο master plan που εγκρίθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, για τα οποία υπάρχει η αίσθηση ότι καθυστερούν αδικαιολόγητα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του έργου επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας, το οποίο ύστερα από πολλά μπρος πίσω ανατέθηκε στην ΤΕΚΑΛ.

Γιάννης Πλακιωτάκης, Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Γιάννης Πλακιωτάκης, Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Κύκλοι του ΟΛΠ πάντως μιλώντας πρόσφατα στο mononews.gr διαβεβαίωσαν πως το 2020 θα αποτελέσει χρονιά εκκίνησης των έργων, με δεδομένο ότι στο master plan περιλαμβάνονται και μια σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις που δεσμεύουν τους νέους μετόχους του Οργανισμού ενώ συνδέονται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Ένα ποσοστό, το οποίο έχει προπληρώσει η Cosco με την συμφωνία του 2016 και επρόκειτο να μεταβιβαστεί το 2021.

Οι ίδιοι κύκλοι σημείωσαν πως από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες ανέρχονται σε 293 εκατ. ευρώ έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων ο προβλήτας πετρελαιοειδών, η αγορά και εγκατάσταση της νέας πλωτής δεξαμενής καθώς επίσης και η αγορά και ανανέωση εξοπλισμού και εκβαθύνσεις. Υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί έργα αξία 70 εκατ. ευρώ.