Σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC, προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η Evalend παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300,000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολάρια. Η παράδοση του προγραμματίζεται για το 2021.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για το πέμπτο VLCC που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας στο συγκεκριμένο ναυπηγείο. Στις αρχές του 2019 προχώρησε σε συμφωνία με το HHI για την κατασκευή αρχικά δύο και στη συνέχεια και τρίτου τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300,000-dwt. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue το κόστος των τριών πλοίων κυμαίνεται στα 279 εκατ. δολάρια. Κατά τους τελευταίους μήνες της παρελθούσας χρήσης η Evalend άσκησε την option για την κατασκευή ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου VLCC -του τέταρτου.

Τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με scrubbers και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του ΙΜΟ. Η παράδοση τους  αναμένεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Η Evalend Shipping δραστηριοποιούνταν παραδοσιακά στην αγορά ξηρού φορτίου, και στα τέλη του 2017 αποφάσισε να εισέλθει στην αγορά των τάνκερ, εντάσσοντας στον στόλο της το πρώτο VLCC, το δεξαμενόπλοιο Meandros (χωρητικότητας 309.498-dwt και κατασκευής 2000 στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries), το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Najaf.

Το Φεβρουάριο του 2018 η ναυτιλιακή ναύλωσε το πλοίο στην Aissot για τρία χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειας.

Αργότερα, η κοινοπραξία  Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (Aissot), ναύλωσε και δύο από τα νεότευκτα VLCC της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, επιναύλωσε στη συνέχεια σε υψηλότερη τιμή στην ολλανδική Trafigura και στην Koch Industries, με έδρα τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων της Clarksons, η Evalend διαθέτει στόλο με 42 πλοία.