Tο 2020 ξεκίνησε με αρκετές δυσκολίες για την αγορά ξηρού φορτίου, με το δείκτη Baltic Dry Index (BDI) να καταγράφει μέσα σε ένα μήνα απώλειες άνω του 50%. Ωστόσο, υπάρχει μια θετική πλευρά, καθώς ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι σε αυτά τα επίπεδα αρκετές μετοχές του κλάδου είναι ελκυστικές για αγορές.
Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal επισήμανε ότι τα capesize έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα καταγράφοντας τις περισσότερες απώλειες, βάζοντας τέλος στις ελπίδες της προηγούμενης εβδομάδας για μία πιο σταθερή και εν συνεχεία, θετική αγορά. Όμως, οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι μόλις οι συναλλαγές στην Ανατολή αποκατασταθούν, μία πιθανή “ένεση” καινούργιων εμπορευμάτων μπορεί να οδηγήσει την αγορά σε πιο υγιή επίπεδα.
Προσμετρώντας και μία σειρά παραγόντων -κάποιοι αστάθμητοι όπως ο κοροναϊός στην Κίνα- που έχουν βυθίσει το δείκτη BDI στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2016, η Cleaves Securities, η οποία πριν από δύο μήνες είχε υποβαθμίσει τη σύσταση της για τον κλάδο ξηρού φορτίου, τώρα επανήλθε συστήνοντας “αγορά” των μετοχών του κλάδου.
Ειδικότερα, ο επικεφαλής ανάλυσης της εταιρείας με έδρα το Όσλο, Joakim Hannisdahl, επισήμανε ότι “οι μετοχές και οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων έχουν κάνει βουτιά, υποχωρώντας στα επίπεδα που είχαμε προβλέψει, αλλά αυτό έγινε πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο”.
Αν και η Cleaves παραμένει επιφυλακτική για τις προοπτικές των επόμενων έξι μηνών, εκτιμά ότι ο δείκτης μετοχών ξηρού φορτίου θα σημειώσει άνοδο κατά 50% τους επόμενους 12 μήνες και κατά 121% σε δύο χρόνια από σήμερα.
Στην ανάλυση της αναφέρει ότι το ξέσπασμα του κοροναϊού προσθέτει αβεβαιότητα στις βραχυπρόθεσμες προοπτικές του ξηρού φορτίου, παράλληλα με τη δυσχερή εικόνα της προσφοράς-ζήτησης των πλοίων.
Παρά την αναβάθμιση της σύστασης για το σύνολο του κλάδου ξηρού φορτίου, οι αναλυτές της εταιρείας διατηρούν τις τιμές στόχους για τις ναυτιλιακές του χώρου περίπου στα ίδια επίπεδα, δείχνοντας προτίμηση στα πλοία που είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Στις κορυφαίες επιλογές της περιλαμβάνονται η Star Bulk του Πέτρου Παππά, η Golden Ocean και η Genco.
Ειδικότερα για τη Star Bulk θέτει τιμή στόχο στα 13 δολάρια, περιθώρια ανόδου κατά περίπου 50% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα. Την Πέμπτη η μετοχή της εταιρείας έκλεισε στα 8,30 δολάρια.
Για τη Genco η δίκαιη τιμή διαμορφώνεται στα 11 δολάρια, με περιθώρια ανόδου 30% και για την Golden Ocean η τιμή στόχος ανέρχεται στα 5,80 δολάρια, υψηλότερα κατά 27% από τα τρέχοντα επίπεδα. Οι δύο μετοχές έκλεισαν την Πέμπτη στα 8,22 δολάρια και στα 4,56 δολάρια αντίστοιχα.
Εν αναμονή λοιπόν της ανάκαμψης, διότι όπως λένε και οι αναλυτές για τις αγορές το μόνο σίγουρο είναι πώς ότι κατεβαίνει… ανεβαίνει. Και το αντίστροφο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων
- Ταμείο Ανάκαμψης: Αυτές είναι 100 εταιρείες, ΔΕΚΟ και φορείς Δημοσίου με την υψηλότερη χρηματοδότηση (λίστα)