Σε αρνητικό έδαφος υποχώρησε ο δείκτης των μεγάλων πλοίων ξηρού φορτίου (capesize), Baltic Capesize Index, φτάνοντας κατά τη διάρκεια της ημέρας μέχρι και τις -20 μονάδες. Είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος δείκτης υποχωρεί σε τόσο χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με την υφιστάμενη μεθοδολογία υπολογισμού του.
Ο μέσος όρος κερδών της χρονοναύλωσης στις πέντε βασικές διαδρομές του Baltic Exchange για τα πλοία capesize υπολογίστηκε κατά 108 δολάρια χαμηλότερα από την Πέμπτη, στα 3,973 δολάρια ημερησίως. Αυτό σημαίνει ότι τα capes που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers και δραστηριοποιούνται στη spot αγορά καταγράφουν τουλάχιστον 1.053 δολάρια ζημιές ημερησίως, βάσει της τελευταίας εκτίμησης των ημερησίων λειτουργικών εξόδων από τον Baltic.
Συγκεκριμένα, ο οργανισμός που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, εκτιμά ότι τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα των capesize ανέρχονται σε 5.026 δολάρια ημερησίως, εξαιρουμένου του κόστους των καυσίμων, από τις 16 Ιανουαρίου.
Ο δείκτης Baltic Dry Index, υποχώρησε μέχρι τις 487 μονάδες την Παρασκευή, το χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Απριλίου 2016.
“Μία σειρά μακροοικονομικών παραγόντων έχει επιβαρύνει σημαντικά τον δείκτη, συμπεριλαμβανομένων των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στην Ασία, εκτός από τις βροχοπτώσεις και τις πλημμύρες στη Βραζιλία”, ανέφερε στο ημερήσιο report του Baltic Exchange.
Η Κίνα έχει επεκτείνει τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς λόγω της επιδημίας κοροναϊού, η οποία έχει κρατήσει την αγορά υποτονική αυτήν την εβδομάδα.
Ο Peter Sand, επικεφαλής ανάλυσης του ναυτιλιακού κλάδου για τη BIMCO, σχολίασε το Twitter: “Το IMO 2020 παίρνει τους φόρους του, μαζί με την εποχικότητα και τον κοροναϊό.
Αναφερόμενος στα ναύλα επισήμανε: “Τα πλοία με scrubbers είναι σε θέση να πετυχαίνουν ναύλα με οριακά κέρδη, αλλά αφού ο Baltic υπολογίζει μόνο τα πλοία που δεν έχουν scrubbers, το υψηλό κόστος των καυσίμων οδηγεί στη μείωση των δεικτών και των κερδών του ισοδύναμου χρονοναύλωσης”.