ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Ήταν υπέροχο: ευχαριστούμε για την εμπειρία @britishmuseum», σημείωσε στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με χάσταγκ E N A εφόσον η κολοσσιαία αυτή εκδήλωση ωφέλησε τη δράση της παγκόσμιας ανθρωπιστικής καμπάνιας One για την καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας και αρρώστιας, η οποία σαρώνει την πιο προοδευτική αρτηρία των ισχυρών της Δύσης.
Όλοι είμαστε ένα, και σε πνεύμα ανάλογο της βαρύτητας του χώρου και του σκοπού κινήθηκε και το ευθύβολο, ουμανιστικό μήνυμά της, που αναντίρρητα συγκινεί (σ.σ. μετάφραση από τα Αγγλικά): «Τα χρώματα συνιστούν λέξεις, αισθήματα που συνδέουν τους ανθρώπους, λειτουργούν ως μέσο επικοινωνίας και υπογραμμίζουν μία πανανθρώπινη αλήθεια: η Ιστορία συντελεί έναν κύκλο ο οποίος μας συγκεντρώνει και μέσα σε αυτόν όλοι κινούμαστε ενωμένοι πάνω στον πλανήτη αυτόν».
H διάσημη Νικόλ Σκερζινγκερ των Pussycut Dolls στα σαράντα ένα της έλαμψε με το custom made αστραφτερό τοπ (κεντημένο με κρύσταλλα Σβαρόφσκι) που άφηνε γυμνό τον έναν ώμο ενώ συμπληρωνόταν με μαύρη βελούδινη φούστα με ουρά.
Οι Έλενα Γαλιφά, Έμμα Μίλερ, Χόφιτ Γκόλαν έδωσαν το «παρών», ενώ η σχεδιάστρια συνεργάστηκε με τον Τσακίρη Μάλλα και τη γνωστή στιλίστρια Μιράντα Άλμοντ. Από το σόου ξεχώρισε βέβαια και το μοντέλο Μάρθα Χαντ. Όσοι κέρδισαν τη θέση τους στην εκδήλωση έμειναν ενεοί με τις ελληνίδες καλλονές Μαριέττα Χρουσαλά και Έβελιν Καζαντζόγλου. Πολλές Αθηναίες επιβιβάστηκαν στο αεροπλάνο μόνο και μόνο για να παραστούν στη συγκεκριμένη επίδειξη. Η ελληνική ναυτιλία βεβαίως τη στήριξε.
Αφήνοντας στην άκρη το γεγονός ότι μόνο η Μαίρη Κατράντζου αποτελεί per se διεθνή σχεδιάστρια, η χθεσινή εκδήλωση της Σήλιας Κριθαριώτη στο Βρετανικό μουσείο δικαίως καταχειροκροτήθηκε ως «καταπληκτική», όπως ομόφωνα δήλωσαν όσοι πλήρωσαν το ακριβό τίμημα της εισόδου.
Γνωστόν τοις πάσι, ως λίκνο του δυτικού πολιτισμού και καπιταλισμού δεν θα άνοιγε της πύλες του δίχως ισχυρό αντίδωρο.«Έκανε πολύ καλή προσπάθεια», σχολίασαν άλλοι πιο φλεγματικοί Έλληνες του Λονδίνου στον απόηχο της χθεσινοβραδινής εκδήλωσης.
Αυτή τη φορά η Σήλια Κριθαριώτη πράγματι έβαλε τα δυνατά της για να φέρει εις πέρας ένα γεγονός που ίσως ξεπερνούσε τις ίδιες τις δυνατότητές της: να αναμετρηθεί ως σχεδιάστρια μόδας με τις κορυφογραμμές του παγκόσμιου πολιτισμού στις εμβληματικές αίθουσες του περίφημου Μουσείου.
Κολοσσιαίο εγχείρημα ακόμη και για οποιονδήποτε αγγλοσάξονα. Η φιλοδοξία όμως επιβραβεύεται όταν βέβαια στηρίζεται σε πραγματικό περιεχόμενο και δυνατότητα.
Διότι με αυτό το σόου μόδας στο Μουσείο, το οποίο θα μπορούσε να καταρρεύσει με την παραμικρή κιτς παραφωνία, υπερκέρασε την οποιαδήποτε δυσπιστία της απαιτητικής λονδρέζικης κοινωνίας. Δεν αγοράζονται τα πάντα…
Οι επιδείξεις μόδας της Σήλιας Κριθαριώτη πάντα εμπλουτίζονται με θεατρικότητα επισκιάζοντας ή μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους από τα ρούχα στο θέαμα.
Τα θεαματικά αυτά σχέδια με διαχρονικό σήμα κατατεθέν τους τα πολυτελή Σβαρόφκσι και τα αέρινα, πολύτιμα φτερά από στρουθοκάμηλο πράγματι ταιριάζουν περισσότερο με λαμπερά πάρτι, γάμους, βαφτίσια και το κόκκινο χαλί.
Την τελευταία κολεξιόν Φθινόπωρο Χειμώνας 19/20, που παρουσίασε στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι, προλόγισε με ένα υπέροχο pas de deux από τη Μαρία Κουσουνή και τον Βαγγέλη Μπίκο της Εθνικής λυρικής σκηνής. Και το σόου εν συνεχεία ακολούθησε το ίδιο νήμα με υλικά και υφάσματα εξίσου αιθέρια.
Διόλου τυχαίο ότι τις δημιουργίες της επιλέγουν εκρηκτικές σταρ όπως η Τζένιφερ Λόπεζ που δεν διστάζει να «τσαλακώσει» τα λεπτοδουλεμένα αλλά ανθεκτικά υφάσματα επί σκηνής.
Παράλληλα, στηρίζει και τις πιο λιτές, σοφιστικέ εμφανίσεις μοντέλων όπως η Έλσα Χοσκ και η Ναντίν Λέοπολντ που φόρεσαν Celia Kritharioti Couture στα British Fashion Awards (για την ακρίβεια, Fashion Awards του British Fashion Council) στο Royal Albert Hall στις 2 Δεκεμβρίου 2019.
Δηλαδή πλάι στις πιο φορτωμένες με στολίδια δημιουργίες ξεχωρίζουν πάντα και οι απέριττες γραμμές τις οποίες προτιμούν γνωστές και εξαιρετικά κομψές πελάτισσες όπως η Νατάλια Βοντιάνοβα και η ηθοποιός Ρεμπέκα Φέργκιουσον.
Εξάλλου, όλες οι παραπάνω δεν αποτελούν παρά alter ego της ίδιας της σχεδιάστριας. Τα σχέδια υψηλής ραπτικής της παραπέμπουν ίσως στην παράδοση που κυλάει στις φλέβες της Σήλιας. Από την ίδια τη μητέρα της η οποία μεταλαμπάδευσε στην κόρη της τα μυστικά της χρηστικής πλην όμως θεόπνευστης αυτής τέχνης.
Έτσι η εισβολή της στο λονδρέζικο Μουσείο δεν αποτελεί Δούρειο Ίππο που σύντομα θα απομυθοποιηθεί. Πρόκειται για αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας με στρατηγικές συμμαχίες που κέρδισε με την επίμονη ικανότητά της. Η υποκόμισσα Γέιμαουθ (Emma Weymouth, συντάκτης της βρετανικής Vogue) απευθύνθηκε δημοσίως στη φίλη της: «Σήλια, οι δημιουργίες υψηλής ραπτικής σου είναι μαγικές».
Πέρυσι πάλι δήλωσε ότι σταθερά την αποζητά για τις βραδινές της εμφανίσεις. Ίσως τελικά η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στη Σήλια και τη Μαίρη Κατράντζου να έγκειται στο ότι η δεύτερη έχει κατακτήσει και την ευρύτερη αγορά (της οποίας το ενδιαφέρον καλείται τώρα και να διατηρήσει…).
Η βίβλος της υψηλής κοινωνίας Tatler κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο με την Νικόλ Κίντμαν να φοράει δημιουργίες Celia Kritharioti Couture.
Από την τετριμμένη πλέον φωτογραφία της με την (Αγγλίδα) διευθύντρια της αμερικανικής Vogue Ανν Γουίντορ στα κοινωνικά δίκτυα (ύστερα από την πρόσφατη εμφάνιση της τελευταίας στην Αθήνα), η Σήλια Κριθαριώτη δεν θα εξαργυρώσει την ίδια υπεραξία όσο σήμερα από την είσοδό της στο Βρετανικό μουσείο.
Η επίδειξη μόδας έκλεισε με ένα εξωπραγματικά όμορφο νυφικό. Κεντημένο θαρρεί κανείς από τις ακριβότερες βελόνες για όνειρα θερινής νυκτός.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου