ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προτού συμπληρωθεί ο πρώτος μήνας του νέου έτους, ήρθε η πρώτη μεγάλη κίνηση στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων: Η εξαγορά του ηλεκτρονικού καταστήματος caremarket από τον Σκλαβενίτη ήρθε να ανατρέψει για ακόμη φορά τα δεδομένα στον κλάδο και να ρίξει λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού που καίει με αμείωτη ένταση όλα αυτά χρόνια.
Παρ’ ότι η διοίκηση είχε αφήσει να εννοηθεί εδώ και πολύ καιρό ότι δεν θα αργούσε να περάσει στην ψηφιακή εποχή, ωστόσο η απόφαση να μπει τώρα στο ηλεκτρονικό εμπόριο σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη, τόσο για την ίδια την αλυσίδα που μέχρι πρότινος δεν είχε καν ηλεκτρονική σελίδα (!), όσο και για την αγορά ολόκληρη. Και αυτό γιατί ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας με σχεδόν 500 καταστήματα και πάνω από 28.000 εργαζόμενους θα διεκδικήσει και εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Σκλαβενίτης μιλώντας στον mononews.gr αναφέρουν ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να τολμήσουν το βήμα στην ηλεκτρονική εποχή και να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για αγορές μέσω διαδικτύου. «Οι εποχές αλλάζουν, ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και θεωρήσαμε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσουμε μπροστά», σημειώνουν χαρακτηριστικά. .
Όπως λένε, η συγκεκριμένη πλατφόρμα διαθέτει καλά χαρακτηριστικά, είναι εύχρηστη και γρήγορη και μπορεί με τη δική τους συμβολή και να κάνει τη διαφορά στον χώρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Εκτιμάται πως το caremarket διαθέτει περίπου 10.000 με 11.000 εγγεγραμμένους χρήστες (μέλη) ενώ οι πωλήσεις κυμαίνονται λίγο κάτω από 2 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Παρ’ ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι «άγνωστος χώρος», η Σκλαβενίτης εμφανίζεται αποφασισμένη να επενδύσει στον τομέα αυτό, καθώς θεωρεί πως έχει πολύ μέλλον. Μάλιστα, μέσα στις επόμενες δυο με τρεις εβδομάδες, η πλατφόρμα θα μετονομαστεί σε «Σκλαβενίτης» ενώ στο ίδιο διάστημα θα εμπλουτιστεί και η προϊοντική γκάμα με νέους κωδικούς. Συγκεκριμένα πρόκειται να φτάσει από περίπου 8.000 που έχει σήμερα σε 10.000 κωδικούς ευρείας κατανάλωσης. Στους κωδικούς αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται, σε πρώτη φάση τα είδη bazaar και τα εποχιακά είδη, τα ωστόσο θα ενσωματωθούν σταδιακά.
Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει το e-shop, επισημαίνεται αρμοδίως πως θα έχει ίδιες τιμές με το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων, ενώ θα υπάρχουν και ειδικές προσφορές για κάποιες πολυσυσκευασίες που δεν διατίθενται στα φυσικά σημεία.
Στα σχέδια είναι και η εκμίσθωση νέων αποθηκευτικών χώρων στην περιοχή της Αττικής καθώς το κέντρο διανομής που διαθέτει το caremarket στον Γέρακα δεν αρκεί για να καλύψει τον σχεδιασμό της Σκλαβενίτης. Υπολογίζεται πως θα χρειαστούν τρία ή τέσσερα κέντρα διανομής στην Αττική (ένα που θα εξυπηρετεί τον Πειραιά, ένα το κέντρο της Αθήνας και ένα τα βόρεια προάστια), προκειμένου να γίνονται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά οι παραδόσεις στον πελάτη.
Σταδιακά μέσα στο επόμενα χρόνια, το e-shop θα διευρύνει την ακτίνα δράση του και θα εξυπηρετεί και περιοχές εκτός Αττικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Σκλαβενίτης απέκτησε μόνο την πλατφόρμα και την τεχνογνωσία της caremarket (όχι την εταιρεία και τα βάρη της) ενώ οι πρώην ιδιοκτήτες της, ο Γιάννης Χήτος (Ζαγόρι, Green Cola, GFK) και ο Βασίλης Στασινούλια (πρώην CEO του Μαρινόπουλου), αποχωρούν οριστικά από την εταιρεία.
Όλα αυτά έρχονται σε μια στιγμή που ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας συνεχίζει να αναπτύσσει τις πωλήσεις και να βελτιώνει τα τελικά αποτελέσματά του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2019 έκλεισε με διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων (μεταξύ 10% και 12%) ενώ και τα EBITDA κινήθηκαν σε θετικό έδαφος, πολύ πάνω από τις προβλέψεις του business plan.
Οι διοικούντες τον Σκλαβενίτη εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πορεία της αλυσίδας και δηλώνουν αισιόδοξοι για τη συνέχεια, ειδικά μετά και την ολοκλήρωση του «κύκλου των ανακαινίσεων» μέσα στο 2019. Υπολογίζεται ότι περίπου 100 σημεία ανακαινίσθηκαν την περσινή χρονιά, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς από φέτος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο