ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως μπήκαν, βγήκαν οι αφίσες στο μετρό του Συντάγματος
Καταιγισμό αντιδράσεων προκάλεσε η χθεσινή εμφάνιση, στον σταθμό του μετρό «Σύνταγμα», μίας καμπάνιας σε αφίσες που αναρτήθηκαν στον χώρο της αποβάθρας, η οποία τασσόταν κατά των αμβλώσεων, ενημερώνοντας τους πολίτες ότι το έμβρυο ξεκινά από πολύ νωρίς κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης να έχει ζωτικές λειτουργίες.
Οι αφίσες ήταν μία πρωτοβουλία του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω» και τοποθετήθηκαν με στόχο την προώθηση της ιδέας κατά των αμβλώσεων. Συγκεκριμένα, στις επίμαχες αφίσες αναγραφόταν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή» και το κάτω μέρος της αφίσας προέτρεπε τον πολίτη με το μότο: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Η συγκεκριμένη ενέργεια, όμως, φαίνεται ότι εξόργισε πλήθος κόσμου, με τις αντιδράσεις στη θέα των αφισών αυτών να είναι οξύτατες, καθώς, όπως υποστήριξε πλήθος πολιτών μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και άλλα κανάλια επικοινωνίας, η συγκεκριμένη προώθηση αντιβαίνει στην ιδέα και το δικαίωμα κάθε γυναίκας να αποφασίζει για τον εαυτό της και το σώμα της, ιδέες που δοκιμάστηκαν τον τελευταίο καιρό και σε άλλα μέρη του πλανήτη, ξεσηκώνοντας μεγάλης έντασης αντιδράσεις.
https://twitter.com/iLi_van_iLi/status/1216658019611824128
Η τοποθέτηση των αφισών έγινε άμεσα αντιληπτή και το κύμα αντιδράσεων που ξέσπασε ήταν τεράστιο. Εκτός από τους απλούς πολίτες που εξαγριώθηκαν στην θέα αυτής της καμπάνιας, θέση πήραν και πολιτικά πρόσωπα. Ενδεικτική ήταν η αντίδραση του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, ο οποίος χαρακτήρισε απαράδεκτη αυτή την ενέργεια, ενώ ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης ζητούσε εξηγήσεις από τους υπευθύνους.
Μετά την «ημέρα του Αγέννητου παιδιού» και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο. pic.twitter.com/bGxuknR5S7
— Νίκος Παππάς (@nikospappas16) January 13, 2020
https://www.facebook.com/christidispav/posts/1238825366306444
Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η δήλωση του αρμόδιου τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Βαρεμένου:
«Οι Αθηναίοι επιβάτες του Μετρό ξύπνησαν σήμερα κάπου κοντά στην… Σαουδική Αραβία, αντικρίζοντας διαφημιστικές αφίσες σκοταδιστικής έμπνευσης, ενάντια στο νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην άμβλωση. Το γεγονός αυτό ήταν υπ’ όψιν του αρμόδιου υπουργού Κ. Καραμανλή; Ή μήπως η Κυβέρνηση ασπάζεται το δόγμα που η καμπάνια αυτή ενέπνευσε στον Άδωνη Γεωργιάδη και το διατύπωσε με δηλώσεις του προ ημερών; Αυτοί χρησιμοποιούν το δημογραφικό ως πρόσχημα για να αμφισβητήσουν δικαιώματα κατοχυρωμένα από τον προηγούμενο αιώνα. Με την φόρα που έχουν πάρει, μπορεί να φθάσουν μέχρι την απαγόρευση του διαζυγίου, με το επιχείρημα ότι διακόπτει την καρποφορία των ζευγαριών! Καλούμε την κυβέρνηση και τον υπουργό Κ. Καραμανλή να διατάξει αμέσως το ξήλωμα της σκοταδιστικής αφίσας», δήλωσε..
https://twitter.com/TasioMG/status/1216648701604782081
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος. pic.twitter.com/XhAtXWJqId
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) January 13, 2020
Διαβάζω για τις αφίσες στο μετρό. Καμπάνια ενημέρωσης για την πρόληψη κ αντισύλληψη, μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, κράτος πρόνοιας για όλους προέχουν ρε μύδια! Μετά πέφτετε από τα σύννεφα που πετούν παιδιά από τα μπαλκόνια ή τα πετούν στους κάδους..
— EvEl (@EvEl51115706) January 13, 2020
Το κύμα αντιδράσεων που δημιουργήθηκε προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος ζήτησε, με επίσημη ανακοίνωση εκ του υπουργείου, από την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ την άμεση απομάκρυνση της καμπάνιας από τις αποβάθρες του μετρό. Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής κάλεσε τους αρμόδιους της δημιουργίας της εν λόγω καμπάνιας να δώσουν εξηγήσεις για τις συγκεκριμένες αφίσες.
Στην ανακοίνωση που απέστειλε προς τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, το υπουργείο Μεταφορών ανέφερε τα εξής:
«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων, για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη, ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».
Η αντίδραση της ΣΤΑΣΥ
Η καταγγελτική ανακοίνωση του υπουργείου, προκάλεσε την αντίδραση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, η οποία διαβεβαίωσε τόσο το υπουργείο, όσο και την κοινωνία των πολιτών που ενοχλήθηκαν από τη συγκεκριμένη ενέργεια, ότι οι αφίσες θα αποσυρθούν άμεσα από τις αποβάθρες του μετρό, κίνηση η οποία πράγματι έγινε λίγες ώρες αργότερα, με την ολοκλήρωση του ωραρίου του μετρό την Δευτέρα, μετά τα μεσάνυχτα.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, «η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών» και γι’ αυτό το λόγο προχωρά η αφαίρεσή της.
«Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κων. Αχ. Καραμανλή και λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης, έκρινε ότι η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών και αποφάσισε να αποσυρθεί η εν λόγω αφίσα από τα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών του δικτύου της. Η αφίσα θα αποσυρθεί το βράδυ της Δευτέρας, 13 Ιανουαρίου προς Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, μετά το πέρας της λειτουργίας του Μετρό», ανέφερε συγκεκριμένα η ανακοίνωση.
Το ζήτημα, ωστόσο, δεν σταμάτησε εκεί, αφού ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, θέλησε να πάρει θέση επί του θέματος που δημιουργήθηκε, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την εμφάνιση της συγκεκριμένης καμπάνιας, υποσχόμενος παράλληλα ότι θα ερευνηθεί το πώς κατέληξαν να τοποθετηθούν αυτές οι αφίσες εντός του μετρό.
Με ανάρτηση που έκανε στον λογαριασμό του στο Facebook, ο κ. Στεφόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής:
«Ως μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δηλώνω ότι: Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για την μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να «παίζει» με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών».
Δείτε την ανάρτηση του κ. Στεφόπουλου:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο
- Πεντάγωνο: Η Κίνα έχει αυξήσει το πυρηνικό της οπλοστάσιο κατά 20%