array(0) {
}
        
    
Menu
1.18%
Τζίρος: 152.20 εκατ.

Σαββατοκύριακο με φαβορί και Over

Comments

Σε επίπεδα ρεκόρ εκτινάχθηκε το spread μεταξύ των καυσίμων υψηλής και αυτών της χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου κανονισμού IMO 2020. Η εξέλιξη αυτή έχει φέρει χαμόγελα στους πλοιοκτήτες που τάχθηκαν υπέρ της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους, επιλογή που τους επιτρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συμβατικά, φθηνότερα, καύσιμα πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO).

Η τιμή στα χαμηλά σε θείο ναυτιλιακά καύσιμα (VSFO) έχει διαμορφωθεί σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα από αυτή των συμβατικών καυσίμων (HSFO). Την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με την Fearnley Securities η τιμή στα VLSFO ανέρχονταν στα 756 δολάρια ανά τόνο, ενώ στα HSFO διαμορφώνονταν στα 386 δολάρια, στη Σιγκαπούρη.

Αυτή η εξέλιξη κατά τους αναλυτές, αναμένεται να δώσει ώθηση στις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στο στόλο τους μεγάλο αριθμό πλοίων εξοπλισμένα με scrubbers, καθώς εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσουν υψηλότερες τιμές ναύλων.

Σε ανάλυση της η Deutsche Bank, ξεχωρίζει τις εταιρείες Scorpio Tankers και Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ως πιο πιθανές να εμφανίσουν αρκετά υψηλότερα κέρδη από τα αναμενόμενα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Ειδικά για την ελληνικών συμφερόντων Star Bulk, αναφέρει ότι θα έχει σημαντικό όφελος από τη συγκεκριμένη επένδυση, παρά το γεγονός ότι βραχυπρόθεσμα τα οικονομικά της επηρεάστηκαν από την απόσυρση πλοίων του στόλου της στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του προγράμματος εγκατάστασης scrubbers που εφάρμοσε πέρυσι.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ναυτιλιακή θα επωφεληθεί από τη συγκεκριμένη επένδυση και αυτό θα γίνει αισθητό στο ταμείο της. Επιπλέον, τα ταμειακά της διαθέσιμα αναμένεται να ενισχυθούν θεαματικά τα επόμενα χρόνια λόγω των μεγάλων εξαγορών που έχει πραγματοποιήσει αλλά και της βελτίωσης των θεμελιωδών του κλάδου ξηρού φορτίου.

Παρά τις θετικές προοπτικές που “υπόσχονται” τα scrubbers, η Deutsche Bank εκτιμά ότι η διείσδυση τους στον παγκόσμιο στόλο θα είναι ελάχιστη, δεδομένου ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές είναι μικρού μεγέθους και έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε κεφάλαια.

Τι γίνεται όμως με τα νεότευκτα; Μέχρι στιγμής τα scrubbers περιλαμβάνονται στις παραγγελίες που αφορούν τάνκερ VLCC και τα χωρητικότητας 20,000 teu, containerships.

Επιπλέον, η παγκόσμια ικανότητα παραγωγής scrubbers περιορίζεται σε περίπου 1.250 ετησίως, αριθμός μικρός σε σχέση με το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου.

Γεγονός πάντως είναι ότι τα δεδομένα στη ναυτιλιακή αγορά αλλάζουν, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι ευκαιρίες για την αποκόμιση κερδών είναι πολλές.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
Drewry: Απότομη αύξηση 8% των ναύλων στα κοντέινερ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαββατοκύριακο με φαβορί και Over
ΗΠΑ: Το TikTok ανακοίνωσε ότι θα πάψει να είναι διαθέσιμο στη χώρα μετά την Κυριακή
Γάζα: Το Ισραήλ απελευθερώνει 737 Παλαιστίνιους στην πρώτη φάση της εκεχειρίας
Tα 15 ωραιότερα πολυτελή δώρα για να γιορτάσετε το… έτος του φιδιού
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη σύνοδο των ηγετών του ΕΛΚ – Ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια στην κορυφή της ατζέντας
Φοροελαφρύνσεις: Ποιοι θα δουν μείωση φόρου και τι αλλάζει στη διαδικασία υποβολής δηλώσεων
Φουστανέλες και τσαρούχια, τα σκληρά χρόνια του Στέφανος κι ο Αλέξης με το κιάλι
Αίθριος καιρός με πρόσκαιρες νεφώσεις σήμερα
Οικογένεια Γεωργούδη: Οι ελαιοπαραγωγοί από το Πήλιο που κατακτούν τον… Parthenon της παγκόσμιας αγοράς ελιάς
Τι φέρνει το νέο νομοσχέδιο για τα μέλη ΔΣ των εταιρειών: Οι ποσοστώσεις και η δυσκολία εξεύρεσης κατάλληλων στελεχών