ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δικηγόρος των τριών εταιρειών Δημήτρης Μάρκου και ανάρτησε στη σελίδα του στο Facebook, εκφράζει την ικανοποίησή των εντολέων του, γιατί η Επιτροπή του ΣΕΕ δικαίωσε τις θέσεις τους, «κατανοώντας ότι δεν «είναι όλα ελληνικά πχια» και δεν πρέπει να προβάλλονται έτσι προς αγραν πελατών».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Μάρκου, η επιτροπή δέχθηκε ότι η διαφήμιση δύναται να παραπλανήσει, «δια του αστεϊσμού και της υπερβολής», τον μέσο καταναλωτή «ως προς την ελληνικότητα των προϊόντων της Hellmann’s εν γένει».
Ο ίδιος στο ΔΤ σημειώνει πως μπορεί τα προϊόντα της Hellmann’s νέες ελληνικές γεύσεις να παρασκευάζονται σε ελληνικό εργοστάσιο, ωστόσο η επιτροπή «απαγόρευσε την τελευταία μείζονα φράση από τα επίμαχα διαφημιστικά σποτ, αναγνωρίζοντας το βάσιμο και δίκαιο του ισχυρισμού μας περί της αποτύπωσης στο μυαλό του καταναλωτή της ιδέας περί ελληνικότητας όλων των προϊόντων της Hellmann’s.
Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες Παπαδημητρίου, Κύκνος και Medifoods προσέφυγαν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) εναντίον της «Ελαΐς- Unilever» για την διαφήμιση της Hellman’s που αφορά στα προϊόντα με ελληνικές γεύσεις. Οι τρεις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες αποτελούν μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ κατήγγειλαν ως παραπλανητική την εν λόγω διαφήμιση και ζήτησαν να σταματήσει άμεσα η προβολή της, ενόψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων που παρατηρείται μεγάλη καταναλωτική ζήτηση. Η υπόθεση, εκδικάστηκε την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου.
Να σημειωθεί πως το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε). Είναι μία ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική αστική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2003 στο πλαίσιο της αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, από τους διαφημιζόμενους, τις διαφημιστικές εταιρείες και τα Μέσα, ενώ η λειτουργία της προβλέπεται από το Νόμο 2863/2000.
Ακολουθεί το ΔΤ:
«ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
13/12/2019
Με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια, δηλώνω την άκρατη ικανοποίηση, τόσο προσωπική όσο και για λογαριασμό των εντολέων μου (MEDIFOODS AE, ΚΥΚΝΟΣ ΑΕ, ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΕ), για τις άρτι εκδοθείσες αποφάσεις του ΣΕΕ (5504, 5505, 5506 και 5507/13-12-2019) αναφορικά με την διαφήμιση της HELLMANN’S, νέες ελληνικές γεύσεις. Για ακόμη μια φορά η επιτροπή απέδειξε την αμεροληψία της, το ήθος και το αδιάβλητο του χαρακτήρος της αρχής του ΣΕΕ.
Αισθανόμαστε δικαιωμένοι, γιατί η επιτροπή κατανόησε το αυτονόητο για εμάς! Ε, όχι, δεν «είναι όλα ελληνικά πχια» και δεν πρέπει να προβάλλονται έτσι προς αγραν πελατών. Η επιτροπή εδέχθη τον βασικό πυλώνα των ισχυρισμών μας, ο οποίος έγκειτο στην δυνατότητα παραπλάνησης, δια του αστεϊσμού και της υπερβολής, του μέσου καταναλωτή ως προς την ελληνικότητα των προϊόντων της HELLMANN’S εν γένει.
Και μπορεί τα προϊόντα της Hellmann’s νέες ελληνικές γεύσεις να παρασκευάζονται εν τέλει σε ελληνικό εργοστάσιο, όπως εμπράκτως απεδείχθη, γεγονός μάλιστα που μας χαροποίησε ιδιαιτέρως, αλλά απαγόρευσε την τελευταία μείζονα φράση από τα επίμαχα διαφημιστικά σποτ, αναγνωρίζοντας το βάσιμο και δίκαιο του ισχυρισμού μας περί της αποτύπωσης στο μυαλό του καταναλωτή της ιδέας περί ελληνικότητας όλων των προϊόντων της HELLMANN’S.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών δεν είναι απλά θεμιτός, αλλά αναγκαίος, ώστε άπαντες να γινόμαστε καλύτεροι σε ποιότητα και τιμές.
Εντούτοις, υπάρχουν όρια, τα οποία διασφαλίζουν την υγιή ανταγωνιστικότητα και τους κανόνες του παιχνιδιού. Εμεις το γνωρίζουμε, το ΣΕΕ το αναγνώρισε (και πάλι).
Ως εκ τούτου δεν είναι «όλα ελληνικά πχια» και δεν θα μπορούσαν να είναι! Για να είναι ελληνικά απαιτούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Εμεις τις πληρούμε στο ακέραιο! Άλλοι όχι!
Δημήτριος Π. Μάρκου
Δικηγόρος Αθηνών
Υ.Γ Ευχαριστώ δημόσια τους εντολείς μου για την εμπιστοσύνη τους προς το πρόσωπο μου».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ