Η Nestle πωλεί την αμερικανική επιχείρηση παγωτών της, που περιλαμβάνει brands όπως τα Haagen-Dazs και Drumstick, σε μια κοινοπραξία με την εταιρεία PAI Partners προς 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η κοινοπραξία Froneri δημιουργήθηκε το 2016, όταν η ελβετική εταιρεία συγχώνευσε την ευρωπαϊκή της επιχείρηση παγωτού με την R & R της PAI. Τώρα επεκτείνεται για να δημιουργήσει έναν ισχυρότερο αντίπαλο για την Unilever, τον παγκόσμιο ηγέτη στο παγωτό με τα εμπορικά σήματα Ben & Jerry’s και Magnum.

Η κίνηση έρχεται καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, Mark Schneider, αποεπενδύει από επιχειρήσεις με βραδύτερη ανάπτυξη, όπως οι αμερικανικές δραστηριότητές της στα ζαχαρώδη, εστιάζοντας παράλληλα σε τροφές για ζώα συντροφιάς, νερό και καφέ για ανάπτυξη. Οι μετοχές δε σημείωναν αξιόλογη μεταβολή νωρίς την Πέμπτη στην αγορά της Ζυρίχης.

«Η Nestle βρίσκεται εδώ και χρόνια απέναντι στην Unilever», δήλωσε ο Duncan Fox, αναλυτής της Bloomberg Intelligence. «Η πλήρης εστίαση στο παγωτό καθιστά πιο πιθανό για τα συγχωνευμένα εμπορικά σήματα να ανταγωνιστούν έναντι της παγκόσμιας κλίμακας της Unilever».

Ο ανταγωνισμός στην αμερικανική αγορά παγωτών έχει ενταθεί, καθώς start-up όπως η Halo Top που προσφέρουν πιο υγιεινές επιλογές ροκανίζουν το μερίδιο αγοράς των μεγαλύτερων παικτών. Η Unilever έχει ανταποκριθεί με μεταμοντέρνες γεύσεις όπως Τσάι με Κουρκουμά & Κανέλα ή Matcha & Καραμέλα.

Η αμερικανική επιχείρηση παγωτού από την οποία αποεπενδύει η Nestle είχε πωλήσεις 1,8 δισ. δολαρίων το 2018, ενώ η Froneri είχε έσοδα 2,9 δισ. δολαρίων, ανέφερε η Nestle. Η συμφωνία θα δώσει στη Froneri ένα παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 10%, σε σύγκριση με το 18% της Unilever, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, με βάση στοιχεία της Euromonitor.

Διάθεση για deals

«Βλέπουμε την κίνηση αυτή ως ένα περαιτέρω βήμα προς μια ελεγχόμενη έξοδο, με πιθανό τελικό αποτέλεσμα μια οριστική πώληση των assets της κοινοπραξίας στην PAI», γράφει σε σημείωμά του ο Martin Deboo, αναλυτής της Jefferies.

Ο Schneider έδειξε μία διάθεση για συμφωνίες στην πιο πρόσφατη χρηματοοικονομική ενημέρωση της Nestle τον Οκτώβριο, μετά την πώληση έναντι 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μιας δερματολογικής μονάδας νωρίτερα φέτος. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να ολοκληρώσει την επανεξέταση του προβληματικού ευρωπαϊκού εμπορικού σήματος Herta μέχρι το τέλος του έτους και λέγεται ότι εξετάζει την πώληση των δύο προβληματικών κινεζικών μονάδων Hsu Fu Chi και Yinlu.

Η συμφωνία για τα παγωτά ακολουθεί επίσης την απόφαση της Nestle να περικόψει περίπου 4.000 θέσεις εργασίας που συνδέονται με το σύστημα απευθείας παράδοσης κατεψυγμένης πίτσας και παγωτού στα καταστήματα και, αντ ‘αυτού, τη μετάβαση σε ένα μοντέλο αποθηκών για να μειώσει το κόστος.

Η Nestle είναι «πεπεισμένη ότι το επιτυχημένο επιχειρηματικό πρότυπο της Froneri μπορεί να επεκταθεί στην αμερικανική αγορά», ανέφερε ο Schneider σε δήλωσή του, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο ρεπορτάζ του Bloomberg.

Η επιχείρηση κερδίζει μερίδιο αγοράς, ανέφερε η Nestle. Η ελβετική εταιρεία πουλάει τη Haagen-Dazs στις ΗΠΑ, ενώ η General Mills Inc την προωθεί στην Ευρώπη και άλλες αγορές.

Η Froneri έχει μοχλεύσει δάνεια ύψους 1,8 δισ. ευρώ, σε ένα μείγμα ευρώ, στερλίνας και αυστραλιανών δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.

Η εταιρεία αξιολογείται με «Ba3» από την Moody’s Investors Service και με «B+» από την S & P Global Ratings. Η τελευταία φορά που έλαβε δάνειο ήταν τον Ιούνιο για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά της Tip Top με έδρα την Νέα Ζηλανδία, με την Credit Suisse, την Citibank και την Goldman Sachs να δρομολογούν τη συμφωνία αυτή.