ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, στο γ’ τρίμηνο 2019 η Diana Shipping κατέγραψε κέρδη 1,3 εκατ. δολαρίων, έναντι κερδών 14,8 εκατ. δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Παράλληλα, τα έσοδα της εταιρείας από χρονοναυλώσεις μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 16%, από τα 61,5 εκατ. δολάρια στα 53,5 εκατ. δολάρια, καθώς η Diana έχει πουλήσει επτά πλοία τους τελευταίους 12 μήνες. Η μέση τιμή χρονοναύλωσης των πλοίων της ήταν επίσης μειωμένη στο γ’ τρίμηνο, στα 12.682 δολάρια ημερησίως, έναντι 12.975 δολαρίων ημερησίως κατά το γ’ τρίμηνο 2018.
Τι λένε οι αναλυτές
Τα αποτελέσματα τριμήνου της εταιρείας ήταν ελαφρώς κατώτερα των προσδοκιών των αναλυτών, που πάντως ήταν προετοιμασμένοι για μία μείωση του τζίρου. «Η απόκλιση ήταν μικρή, αλλά κυρίως λόγω των χαμηλότερων των αναμενομένων εσόδων», ανέφερε σε σημείωμά του ο Ben Nolan της Stifel. Από την πλευρά του, ο Joakim Hannisdahl, επικεφαλής έρευνας στην Cleaves Securities, σχολίασε επίσης ότι ο τζίρος ήταν ελαφρώς χαμηλότερος από τις εκτιμήσεις. Και οι δύο δίνουν σύσταση hold για τη μετοχή της Diana Shipping.
Ο Ben Nolan υπενθύμισε ότι στη διάρκεια του τριμήνου η εταιρεία δαπάνησε συνολικά 27,5 εκατ. δολάρια για να επαναγοράσει μετοχές της. «Η εταιρεία πούλησε πλοία για να χρηματοδοτήσει αυτές τις προσφορές», σημείωσε, εκτιμώντας πως η μετοχή της εταιρείας θα κινηθεί σταθεροποιητικά προς πτωτικά.
Όπως εξάλλου επεσήμανε ο Omar Nokta, διευθυντής έρευνας μετοχών της Clarksons Platou Securities, «η εταιρεία αγόρασε τις μετοχές σε μέση τιμή 3,30 δολαρίων ανά μετοχή και η τελευταία της προσφορά για 2,7 εκατομμύρια μετοχές είναι σε τιμή 3,65 δολαρίων ανά μετοχή. Αυτό είναι χαμηλότερο από την εκτίμηση για την καθαρή αξία των assets της στα 4,66 δολάρια ανά μετοχή». Ο Nokta δίνει σύσταση buy για τη μετοχή της εταιρείας.
Συνεχίζονται οι αγορές ιδίων μετοχών
H Diana Shipping αναφέρει ότι εκτιμά πως θα συνεχίσει να επαναγοράζει μετοχές της, έχοντας ήδη επαναγοράσει μετοχές αξίας 48 εκατ. δολαρίων τον τελευταίο χρόνο, επιδιώκοντας την επαναγορά επιπλέον μετοχών αξίας 10 εκατ. δολαρίων. Η πιο πρόσφατη προσφορά της εταιρείας για 2,74 εκατ. μετοχές ήταν η πέμπτη από τα τέλη του 2018.
Η εταιρεία θα συνεχίσει να το κάνει αυτό εφόσον η τιμή της μετοχής της είναι χαμηλότερη από την καθαρή αξία των assets της (NAV), δήλωσε ο διευθυντής στρατηγικής της Diana Shipping, Ιωάννης Ζαφειράκης στη διάρκεια του conference call για το γ’ τρίμηνο. «Τούτου λεχθέντος, όμως, πρέπει να λάβουμε υπόψη τον εισηγμένο χαρακτήρα της εταιρείας και σίγουρα δεν θα κάνουμε τίποτα που θα έθετε σε κίνδυνο την εισηγμένη φύση της εταιρείας, παρακάνοντάς το με τις προσφορές για μετοχές», ξεκαθάρισε, προσθέτοντας: «Έχουμε ακόμα άφθονο περιθώριο ανάπτυξης και το σχέδιο είναι να συνεχίσουμε να επαναγοράζουμε μετοχές».
Τα μερίσματα
Ο ίδιος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναφοράς της διανομής μερισμάτων, όταν η μετοχή της εταιρείας θα είναι σε δίκαιη αποτίμηση, διανέμοντας την πλεονάζουσα ρευστότητά της στους μετόχους της, αντί να τη χρησιμοποιεί για να επαναγοράζει μετοχές της.
Ανέφερε επίσης ότι η Diana Shipping σχεδιάζει να συνεχίσει τις πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της χωρίς να αγοράσει νεότερα πλοία, προκειμένου να ανανεώσει τον στόλο της. «Δε βλέπουμε κάποιο πρόβλημα στο να έχουμε 30 πλοία αντί για 50, αρκεί να είναι σε κατάλληλη ηλικία», είπε.
Σημειώνεται ότι σήμερα η Diana Shipping διαθέτει στον στόλο της 42 πλοία ξηρού φορτίου, έχοντας πουλήσει επτά πλοία τον τελευταίο χρόνο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ