ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε ριζικό «λίφτινγκ», με δυναμικές παρεμβάσεις στην εικόνα των καταστημάτων αλλά και στην γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών της προχωρά η «Coffee Island», προκειμένου να επιταχύνει την ανάπτυξή της εντός και εκτός συνόρων.
Η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ της χώρας, η οποία ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια στην Πάτρα δρομολογεί μια σειρά νέων projects, με στόχο να κάνει ακόμη πιο ελκυστική την «πρότασή» της σε περισσότερους καταναλωτές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Θέλουμε να εξελισσόμαστε και μη μένουμε στάσιμοι… Ήρθε η ώρα να κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.
Το ολικό rebranding ξεκινάει από την αλλαγή του design των 427 καταστημάτων του δικτύου (376 καταστημάτων στην Ελλάδα και των 51 στο εξωτερικό), με επίκεντρο την αναδιοργάνωση του πάγκου εξυπηρέτησης και την διακριτή παρουσία της κατηγορίας του «καφεκοπτείου» (εξετάζεται να είναι ξεχωριστό τμήμα, κάτι σαν «shop in shop») που παραμένει πυλώνας του νέου concept. Παράλληλα, θα γίνουν παρεμβάσεις στα χρώματα των καταστημάτων και στο λογότυπο, το οποίο θα προβάλει πιο έντονα την επωνυμία ενώ δρομολογείται και ο εκσυγχρονισμός της γκάμα και των συσκευασιών των προϊόντων καφέ.
40 νέοι κωδικοί φαγητού
Κομβικό ρόλο στην προσπάθεια να μετατραπούν τα Coffee Island σε «σταθμούς ολιστικής εμπειρίας για τον καταναλωτή» έχει το Food project. Η ένταξη δηλαδή στην γκάμα μιας ολόκληρης σειράς τροφίμων περίπου 40 κωδικών από κρύες σαλάτες και σάντουιτς αλμυρά και γλυκά μέχρι γιαούρτια και vegan γεύματα. Οι προσδοκίες για το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι αρκετά ψηλές καθώς όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντινόπουλος ήταν κάτι που «ζητούσαν οι συνεργάτες franchisees αλλά και οι καταναλωτές». Υπολογίζεται πως η επέκταση στο τρόφιμο θα αυξήσει κατά περίπου 30% τις πωλήσεις της εταιρείας, ενώ θα ανεβάσει περαιτέρω την επισκεψίμοτητα του δικτύου, η οποία σήμερα ανέρχεται σε 200.000 πελάτες ημερησίως.
Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση του delivery αλλά και του e-shop, το οποίο κερδίζει διαρκώς έδαφος –όπως και η προπαραγγελία (περίπου 10% με 15% του τζίρου γίνεται από προπαραγγελίες). Ήδη, «τρέχει» πιλοτικά μια εφαρμογή στο κινητό για παραγγελίες μέσω διαδικτύου που έχει μεγάλη απήχηση. Για να υποστηρίξει το νέο κύκλο ανάπτυξη που φιλοδοξεί να ανοίξει, η εταιρεία προχώρησε στην ενδυνάμωση των παραγωγικών της γραμμών αλλά στην επέκταση των logistics, μέσα από τη δημιουργία νέας αποθήκης σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, επενδύοντας συνολικά 16,4 εκατ. ευρώ τη διετία 2016-2018 και άλλο 1,5 εκατ. ευρώ μέσα στο 2019.
Ροπή στο ρίσκο…
Να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που η διοικητική ομάδα υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Κωνσταντινόπουλου και Αλέξανδρου Ζαπανιώτη αποφασίζει να «αλλάξει τα πάντα» στην εταιρεία που ανήκει στον Βαγγέλη Λιόλιο. Η πρώτη ήταν το 2012, όταν η νεανική ομάδα παρά τη μεγάλη επιτυχία και τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης προχώρησε σε ολικό rebranding, από τα λογότυπα, την εικόνα των καταστημάτων και την γκάμα των προϊόντων. Κάτι που παρά την αρχική επιφυλακτικότητα του ιδιοκτήτη αλλά και κάποιων franchisees που έπρεπε να βάλουν για μια ακόμη φορά «το χέρι στην τσέπη» έδωσε νέα ώθηση στην αλυσίδα, ανοίγοντας έναν νέο κύκλο ανάπτυξης. Βέβαια, πλέον, οι συνεργάτες franchisees αλλά και ο ιδιοκτήτης έχουν εμπιστοσύνη στο διοικητικό team, αφού οι κινήσεις του μπορεί να ενέχουν αυξημένο ρίσκο αλλά φέρνουν αποτελέσματα.
Η υλοποίηση του σχεδίου έχει αρχίσει ήδη και υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο θα γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές, όπου κριθεί αναγκαίο, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η διεθνή επέκταση. Κάτι που άλλωστε αποτελεί βασικό πυλώνα του νέου εγχειρήματος, αφού για την Ελλάδα δεν υπάρχει πρόθεση μεγάλης επέκτασης του δικτύου για το επόμενο τουλάχιστον διάστημα. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία διατηρεί εκτός συνόρων καταστήματα σε Λονδίνο, Τορόντο, Ντουμπάι (άνοιξε την περασμένη Πέμπτη) και Σανγκάη ενώ ετοιμάζεται να ανοίξει ένα δεύτερο στην Σανγκάη στις αρχές της νέας χρονιάς. Στα σκαριά βρίσκεται και η λειτουργία ενός σημείου και στο Αμπού Ντάμπι.
Το μεγάλο βήμα στο εξωτερικό
Η ανάπτυξη στην Κίνα και στο Τορόντο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Coffee Island θα γίνει μέσα από τοπικό συνεργάτη που θα αναλάβει την όλη ευθύνη (μέσω master franchise). Μάλιστα, για την αχανή αγορά της Κίνας έχει βρεθεί ήδη συνεργάτης, ο οποίος σκοπεύει να δημιουργεί σε ετήσια βάση από 10 έως κάτω από 20 καταστήματα τον χρόνο.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος υπογράμμισε πως παρά τις διάφορες συζητήσεις και κρούσεις που έχουν γίνει από διάφορους ξένους επενδυτές, να επενδύσουν στην εταιρεία και στα φιλόδοξα σχέδια της, η ανάπτυξη θα γίνει αυτόνομα. «Έχουμε αρκετές δυνάμεις για να το κάνουμε μόνοι μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, ενώ συμπλήρωσε πως οι σχέσεις με τις τράπεζες είναι εξαιρετικές, καθώς η εταιρεία απολαμβάνει πολύ ανταγωνιστικά επιτόκια (περίπου 3%) χάρη στην «υγεία που αποπνέει ο ισολογισμός της». Βέβαια, δεν παρέλειψε να σταθεί στους υψηλούς φόρους που καλούνται να καταβάλλουν οι επιχειρήσεις του καφέ στο Κράτος εξαιτίας του ΕΦΚ και του μεγάλου ΦΠΑ (24%) που εξακολουθεί να βαραίνει το προϊόν.
Η Coffee Island ιδρύθηκε το 1999 από τον Βαγγέλη Λιόλιο στην Πάτρα και σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα καφεκοπτείων στην χώρα, με 376 καταστήματα σε όλη την χώρα και 51 στο εξωτερικό. Έχει ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής καφέ, από τις πιο σύγχρονες στην Ευρώπη και επεξεργάζεται 1.500 τόνους καφές σε ετήσια βάση και απασχολεί περίπου 300 άτομα προσωπικό. Στη διάρκεια της κρίσης γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη, χάρη στην απόφαση να εντάξει και σερβιριζόμενο καφέ στην γκάμα της, με αποτέλεσμα το 2018 να κλείσει με πωλήσεις 33,5 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 4,6 εκατ. ευρώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Επιστροφή κεφαλαίου 0,85 ευρώ ανά μετοχή – Εκτακτη Γενική Συνέλευση στις 30 Ιανουαρίου
- Aegean Sea Lines: Τροποποίηση δρομολογίου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών
- Enaon (Όμιλος Italgas): Δέσμευση για ένα κοινό βιώσιμο μέλλον
- Εμπορικά καταστήματα: Το ωράριο έως την Πρωτοχρονιά – Τι ισχύει για πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ