Δύο ακόμα πλοία τύπου kamsarmax παρήγγειλε από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sasebo Heavy Industries η ελληνική ναυτιλιακή Vrontados SA, συμφερόντων της οικογένειας Λω, με τις συνολικές της παραγγελίες στα συγκεκριμένα ναυπηγεία να ανέρχονται πλέον σε τέσσερις.

Τα νεότευκτα πλοία της Vrontados πρόκειται να παραδοθούν το 2020 και το 2021 και θα α αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία τύπου supramax, τα οποία η εταιρεία έχει από πέρυσι αρχίσει να πωλεί. Σημειώνετααι ότι πάγια τακτική της εταιρείας είναι να παραγγέλνει πλοία και να τα διαχειρίζεται η ίδια για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, έχει παραγγείλει δύο ζεύγη νεότευκτων πλοίων, χωρητικότητας 81.300 dwt. Το πρώτο ζεύγος θα παραδοθεί εντός του 2020 και φαίνεται ότι προέκυψε από τη συμφωνία της εταιρείας με τη Namura Shipbuilding, μητρική της Sasebo, για την κατασκευή ενός kamsarmax με οψιόν για ένα ακόμα ίδιο πλοίο, έναντι περίπου 30,3 εκατ. δολαρίων το καθένα. Το δεύτερο ζεύγος, σύμφωνα με το TradeWinds, φαίνεται πως συνδέεται με δεύτερη, ξεχωριστή παραγγελία και αναμένεται να παραδοθεί το 2021.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την Clarksons, κανένα από τα τέσσερα πλοία δεν θα είναι εξοπλισμένο με scrubbers.

Την ίδια στιγμή που η Vrontados ενισχύει τον στόλο της με νεότευκτα πλοία, προχωρά σε πωλήσεις παλαιότερων supramaxes. Ήδη τον Ιούλιο του 2018 είχε πουλήσει τα πλοία Christina L και Kaity L (αμφότερα χωρητικότητας 50.500 dwt, κατασκευής 2003) έναντι περίπου 16,5 εκατ. δολαρίων αθροιστικά, Και τα δύο πλοία κατέληξαν σε κινεζικές εταιρείες.

Πιο πρόσφατα, η Vrontados φέρεται να πούλησε και τα πλοία Ero L και Maria L (αμφότερα χωρητικότητας 50.400 dwt, κατασκευής 2003), επίσης σε κινεζικές εταιρείες, έναντι περίπου 6,5 εκατ. δολαρίων το καθένα. Εφόσον επιβεβαιωθούν αυτές οι συναλλαγές, θα σηματοδοτούν την αποχώρηση της εταιρείας από την αγορά των supramaxes και την επικέντρωσή της σε μεγαλύτερα πλοία.

Εξαιρουμένων των προαναφερθέντων πλοίων, ο τρέχων στόλος της Vrontados αποτελείται από ένα σύγχρονο ultramax, ένα σύγχρονο kamsarmax και δύο παλιά panamaxes, κατασκευής 2001.