ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
O ερευνητικός τομέας για τον ‘αντίκτυπο των διαφημίσεων των προϊόντων καπνού’ του Πανεπιστημίου Stanford έχει δημοσιεύσει πάνω από 16,000 vintage διαφημίσεις προϊόντων καπνού τα τελευταία 10 χρόνια λειτουργίας του.
Σήμερα οι περισσότερες διαφημίσεις θα ήταν παράνομες στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
- Μέχρι το 1960, προτού γίνουν έρευνες που να συνδέουν προβλήματα υγείας με το κάπνισμα, τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως θεραπείες για διάφορες ασθένειες, όπως πονόλαιμο και άσθμα. Τα συνιστούσαν μέχρι και οι οδοντίατροι.
2. Η βιομηχανία καπνού ισχυριζόταν ότι τα προϊόντα τους δεν προκαλούσαν ανεπιθύμητες παρενέργειες. Τα επιχειρήματα τους υποστήριζαν ‘εξειδικευμένοι ιατροί’.
3. Αυτή η διαφήμιση υποστήριζε την αποτροπή του ‘ερεθισμένου λαιμού και βήχα’ μέσω του καπνίσματος.
4. Θεωρείτο άξεστο για μία γυναίκα να καπνίζει στο τέλος του 20ού αιώνα, αλλά όταν τελείωσε η απαγορευτική περίοδος του καπνίσματος, οι καπνοβιομηχανίες στόχευσαν επιθετικά την ανεκμετάλλευτη γυναικεία αγορά.
5. Κάποιες ήταν υπερβολικά σεξιστικές.
6. Στην παρακάτω διαφημιζόταν το παθητικό κάπνισμα ως ένας τρόπος προσέλκυσης των γυναικών.
7. Καθώς άλλαζαν οι εποχές προσάρμοσαν τις διαφημίσεις τους σύμφωνα με το φεμινιστικό κίνημα.
8. Με το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου , η καπνοβιομηχανία εντάχθηκε σε νέες αγορές για να διατηρήσει τα κέρδη της σε μία περίοδο λιτότητας. Η Αφρικανική-Αμερικανική αγορά έγινε μία από τις πιο σημαντικές.
9. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλές διαφημίσεις είχαν μικρά παιδιά. Ερευνητές του Stanford πιστεύουν πως με αυτό τον τρόπο ενίσχυαν την ιδέα του καπνίσματος ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής οικογενειακής ζωής.
10. Σ’ αυτή τη διαφήμιση παρουσίαζαν μωρά να θαυμάζουν την επιλογή της μάρκας τσιγάρων των γονιών τους. Ο ρόλος των μικρών παιδιών στις διαφημίσεις ήταν να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες καταναλώτριες.
11. Κανένα παιδί δεν θεωρείτο αρκετά νεαρό για να καπνίσει.
12. Η διαφήμιση των διασημοτήτων ήταν πάντα κερδοφόρα. Αν η Lucille Ball καπνίζει, τότε το κάπνισμα πρέπει να είναι κουλ!
13. Από το 1930 το κάπνισμα διαφημιζόταν ως μέθοδος απώλειας βάρους, ενθαρρύνοντας την επιλογή ενός τσιγάρου Lucky (‘Lucky Strike’) αντί ενός γλυκού.
14. Οι διαφημιστές ενίσχυαν το επιχείρημα απώλειας βάρους την περίοδο των 70s. Αυτό πιθανώς ήταν ένα από τα λίγα ιατρικά επιχειρήματα που έκρυβαν μία δόση αλήθειας.
15. Σύμφωνα με την έρευνα του Stanford αυτές οι διαφημίσεις παρουσίαζαν τους καπνιστές ως ‘νέους, ελκυστικούς, αθλητικούς, ευτυχισμένους και γεμάτους ζωντάνια’.
16. Τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως ένα σύντομο και εύκολο ‘pick-me-up’.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/afti-ine-pio-sexi-pilotos-tou-kosmou-ke-ine-apo-tin-kriti-foto/57804
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/vgazi-mati-teleftea-apokaliptiki-emfanisi-tis-jennifer-aniston-foto/57850
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Ύποπτο πακέτο στον σταθμό Γιούστον του Λονδίνου ερευνά η αστυνομία
- Γιώργος Παπανδρέου: «Λεφτά υπάρχουν, αλλά που πάνε;» – Βολές κατά Κώστα Καραμανλή
- Σοβαρές ζημιές στο δήμο Τρικκαίων από δυνατούς ανέμους
- Ανδρουλάκης: Προσπαθούν να μας εμφανίσουν ως δήθεν λαϊκιστές αυτοί που έχουν καταδικάσει τη χώρα στη φθορά- Τι απαντά η κυβέρνηση