ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η δικαστική περιπέτεια των εφοπλιστών Γιώργου και Στάθη Γουρδομιχάλη συνεχίζεται. Μία νέα αγωγή κατηγορεί το American Club για τον τερματισμό της ασφαλιστικής κάλυψης του πλοίου Αδάμαστος, το οποίο έχουν υπό τον έλεγχο τους οι δύο πλοιοκτήτες, προκειμένου να αποφύγει την καταβολή οκταψήφιων αξιώσεων.
Στην αγωγή ύψους 18,5 εκατ. δολαρίων, η Great Lakes Insurance, με αντασφαλιστή τη Munich Re, ισχυρίζεται ότι το P&I Club με έδρα τη Νέα Υόρκη και οι αδελφοί Γουρδομιχάλη συνωμότησαν και εγκατέλειψαν το χωρητικότητας 73.500 dwt και κατασκευής 1995 πλοίο, όταν αυτό κατασχέθηκε από τις αρχές της Βραζιλίας το 2014.
Εκείνη την περίοδο ο Γιώργος Γουρδομιχάλης ήταν διευθυντής του American Club, ενώ τώρα είναι πρόεδρος.
Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η Great Lakes σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, το American Club και οι δύο εφοπλιστές “συνεχίζουν ατιμώρητοι να λειτουργούν, έχοντας με ασυνειδησία εγκαταλείψει το πλοίο, του συμβαλλόμενους εταίρους και το φορτίο του στη Βραζιλία, και χωρίς να πληρώσουν τα σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια των απαιτήσεων που έπρεπε να καταβάλουν”.
Το Αδάμαστος ναυλώθηκε τον Απρίλιο 2014 από την Pacific Gulf Shipping, η οποία στη συνέχεια το επιναύλωσε πρώτα στην Integris και μετά στην Marubeni Corporation για τη μεταφορά σόγιας από τη Βραζιλία στην Ιαπωνία και στη Σιγκαπούρη.
Ωστόσο, οι βραζιλιάνικες αρχές πραγματοποίησαν έρευνα και διαπίστωσαν 42 παραβάσεις στο πλοίο, το οποίο κατάσχεσαν. Την επόμενη μέρα το πλοίο έσπασε τους κάβους που το κρατούσαν και απέπλευσε με φορτίο σχεδόν 60.000 τόνους σόγιας.
Όπως αποδεικνύει εσωτερική ηλεκτρονική αλληλογραφία, τα στελέχη του American Club γνώριζαν ότι το περιστατικό ήταν “πολύ ανησυχητικό” λόγω του μεγέθους των αξιώσεων και της έκτασης των προβλημάτων του πλοίου.
Οι δικηγόροι της Great Lakes υποστήριξαν ότι τον Ιανουάριο 2015, η ελεγχόμενη από τους αδελφούς Γουρδομιχάλη Phoenix Shipping & Trading έστειλε επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση λέγοντας ότι διέκοψε τη διαχείριση του πλοίου Αδάμαστος. Την επόμενη ημέρα, το American Club σταμάτησε την ασφαλιστική κάλυψη του, επικαλούμενη την αλλαγή στη διαχείριση του, αναφέρουν τα δικαστικά αρχεία.
Η κυβέρνηση της Βραζιλίας κήρυξε το πλοίο εγκαταλειμμένο το Φεβρουάριο του 2015, επιτρέποντας να πουληθεί το φορτίο. Η Pacific Gulf, η Integris και η Marubeni προσέφυγαν στη διαιτησία στο Λονδίνο για να αιτηθούν τις αποζημιώσεις που αργότερα ανήλθαν σε 18,5 εκατομμύρια δολάρια.
Στο μεταξύ, τα στελέχη του American Club, Donald Moore και Dorοthea Ioannou, οι οποίοι είχαν κατηγορηθεί ότι συμμετείχαν στο σχέδιο, πήραν προαγωγή. Παράλληλα, ο Γιώργος Γουρδομιχάλης έγινε πρόεδρος του club το 2018.
Σημειώνεται ότι η αγωγή της Great Lakes είναι η τέταρτη στο σήριαλ της δικαστικής διαμάχης για την εγκατάλειψη του Αδάμαστος, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πιτσιλής: «Οι προσπάθειές μας για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αποδίδουν καρπούς»
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο