Μεγάλες αλλαγές στη λιμενική διοίκηση, στην ναυτική εκπαίδευση αλλά και στο ελληνικό νηολόγιο προανήγγειλε ο  ο υπουργός ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας πριν από λίγο σε εκπροσώπους του τύπου, στο πλαίσιο ενημέρωσης για την πρόσφατη επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στην Ελλάδα.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε επίσης και στο τεράστιο ενδιαφέρον των Κινέζων για επενδύσεις στην ελληνική αγορά αλλά και στην πρόθεση της Cosco και της ελληνικής κυβέρνησης να καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, ενώ περιέγραψε τον οδικό χάρτη για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών αλλά και τα μέτρα ενίσχυσης του λιμενικού με επιπλέον προσωπικό και μέσα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι η επίσκεψη του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ  στο λιμάνι του Πειραιά πιστοποιεί τη σημασία που δίνει η κινέζικη πλευρά στην περαιτέρω βελτίωση των υποδομών του λιμανιού.

Ειδικότερα  κ. Πλακιωτάκης για την επένδυση της Cosco είπε ότι η υλοποίηση του master plan μετά την έγκριση από την ΕΣΑΛ μπορεί να ξεκινήσει άμεσα σημειώνοντας πως δεν υπάρχει πια καμία δικαιολογία για καθυστερήσεις, κάτι που διαμήνυσε και ο ίδιος στην πλευρά της Cosco. Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της τέταρτης προβλήτας, μια επένδυση την οποία απέρριψε  η ΕΣΑΛ χαρακτηρίζοντάς την ως μη ώριμη, σημείωσε πως οποιαδήποτε επένδυση είτε μικρή είτε μεγάλη για να προχωρήσει πρέπει να έχει την αποδοχή της τοπικής κοινωνίας.

Θα προχωρήσει όπως είπε στη βάση μιας ισόρροπης ανάπτυξης και στη βάση της συνεννόησης με τις τοπικές κοινωνίας.

Αναφορικά με τα 10 περιφερειακά λιμάνια ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως έχει ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ μελέτη για όλα τα πιθανά μοντέλα αξιοποίησης, σημειώνοντας πως μέσα στο Νοέμβριο θα παρουσιαστεί η σχετική μελέτη. Εκτίμησε δεν ότι η όλη διαδικασία αξιοποίησης και για τα 10 λιμάνια θα ξεκινήσει μέσα στο 2020, ενώ αποκάλυψε πως υπάρχει ήδη τεράστιο ενδιαφέρον από Έλληνες και ξένους επενδυτές.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο θέμα των Ελλήνων κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού και στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης να προωθήσει τα προϊόντα τους στα κινέζικα ναυπηγεία, λέγοντας πως είναι πρώτη προτεραιότητα καθώς τα ελληνικά εξαρτήματα είναι ποιοτικά και πολύ ανταγωνιστικά.

«Δεν αρκεί η Έλληνες εφοπλιστές να επενδύσουν στην κινέζικη ναυτιλία πρέπει και τα κινέζικα ναυπηγεία να υποδεχθούν τις επιχειρήσεις και τους κατασκευαστές μας», τόνισε.

Η κινέζικη πλευρά, όπως ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης, εμφανίστηκε θετική σε αυτό το ενδεχόμενο και το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω κινήσεις. Να σημειωθεί τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν ναυπηγήσει στην Κίνα πάνω από 1.000 πλοία η συνολική αξία των οποίων ξεπερνά τα 64 δισ.

Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ακόμη δρομολογείται η ενίσχυση του λιμενικού σώματος με επιπλέον μόνιμο προσωπικό ενώ γίνονται προσπάθειες να επιταχυνθεί το εξοπλιστικό πρόγραμμά του με πλωτά μέσα αλλά και με θερμικές κάμερες, καθώς το μεταναστευτικό πρόβλημα είναι τεράστιο και υπερβαίνει τις δυνάμεις της χώρας μας.

Στο σημείο αυτό τόνισε για ακόμη μια φορά ότι η Ευρώπη πρέπει να δείξει την αλληλεγγύη της και η Τουρκία να τηρήσει τη συμφωνία με την Ευρώπη.

Για τη λιμενική διοίκηση ο υπουργός σημείωσε πως αποδείχθηκε ανεπαρκές καθώς οι υποδομές στα λιμάνια δεν βελτιώθηκαν και προανήγγειλε την αλλαγή της. «Θέλουμε ισχυρούς οργανισμούς λιμενικής διοίκησης που να μπορούν να υλοποιήσουν έργα προς όφελος της οικονομίας. Τα σημερινά σχήματα είναι δυσκίνητα». Αποκάλυψε μάλιστα πως το υπουργείο μελετά την εγκατάσταση υπηρεσίας λιμενικών υποδομών στο υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να έχει ολοκληρωμένο έλεγχο των υποδομών.

Συνεχίζοντας προανήγγειλε την κατάθεση μιας σειράς νομοσχεδίων το επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την ποιότητα της ναυτικής εκπαίδευσης μέσα και από το άνοιγμα στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είπε επίσης ότι προωθείται προεδρικό διάταγμα για τους ναυαγοσώστες το οποίο θα ενισχύσει την εικόνα του τουρισμού και την ασφάλεια στις θάλασσες.

Όσον αφορά στο φλέγον ζήτημα του ελληνικού νηολογίου ο υπουργός σημείωσε ότι παρατηρείται μια φθίνουσα πορεία και εξέφρασε τη βούληση να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες το επόμενο διάστημα προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικό.

Σε ερώτηση για το πως βλέπουν οι Ευρωπαίοι τη σύσφιξη των διμερών σχέσεων Ελλάδας- Κίνας, ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως  πως η Ελλάδα είναι ανοιχτή σε οποιαδήποτε συνεργασία πολλώ δε  μάλλον με τους παραδοσιακούς συμμάχους της. «Είμαστε ανοιχτοί σε όλους, ούτε φραγμούς ούτε εμπόδια βάζουμε. H συνεργασία δεν περιορίζεται σε ένα μόνο σύμμαχο». Αλλά αυτόν όπως είπε θα γίνει σε πλαίσιο που θα θέσει η ελληνική κυβέρνηση.

Τέλος για τις άγονες γραμμές είπε ότι έχουν αυξηθεί τα κονδύλια και τόνισε ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου θα προκηρύξει νέες γραμμές.