ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια απίστευτη αποκάλυψη για τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση ήρθε στο φως της δημοσιότητας, ανατρέποντας τις μέχρι τώρα ισορροπίες και όσα γνωρίζαμε για τον ίδιο και την οικογένειά του.
Η συγκλονιστική αποκάλυψη, που αφορά στη ζωή του Έλληνα κροίσου, έγινε γνωστή μέσα από τη βιογραφία της ζωής του ίδιου και της Μαρίας Κάλλας, με τίτλο «Greek Fire: The Story of Maria Callas and Aristotle Onassis», που επιμελήθηκε ο Ελληνοαμερικανός δημοσιογράφος, Νίκολας Γκέιτζ (Νικόλαος Γκατζογιάννης), ο οποίος ερεύνησε για χρόνια τη ζωή του ζευγαριού, μίλησε με συγγενείς και φίλους και έφτασε, τελικά, να αποκαλύψει άγνωστες πτυχές της ζωής τους.
Στο βιβλίο του, ο Γκέιτζ καταγράφει τον ταραχώδη δεσμό της Ελληνίδας ντίβας με τον Αριστοτέλη Ωνάση, που απασχόλησε για χρόνια τον ελληνικό, αλλά και διεθνή Τύπο.
Η αποκάλυψη
Συγκεκριμένα, στη βιογραφία του ζευγαριού που έγραψε, ο Αμερικανός δημοσιογράφος ισχυρίζεται, μεταξύ άλλων, ότι, από τον θυελλώδη έρωτα του Αριστοτέλη Ωνάση και της Μαρίας Κάλλας, προέκυψε ένα παιδί, το οποίο η διάσημη σοπράνο έφερε στον κόσμο στις 30 Μαρτίου 1960. Η τραγουδίστρια της όπερας, συγκεκριμένα, έφερε στον κόσμο ένα αγοράκι, τον καρπό του έρωτά της με τον Έλληνα εφοπλιστή. Στο παιδί αυτό έδωσε, μάλιστα, το όνομα «Όμηρος», όνομα που, όπως λέγεται, εμπνεύστηκε από έναν θείο του Αριστοτέλη Ωνάση.
Η επεισοδιακή γνωριμία του αιωνίως παράνομου ζευγαριού
Το ζευγάρι είχε γνωριστεί το 1957, σε δεξίωση που διοργάνωσε η κοσμικογράφος, Έλσα Μάξγουελ. Λίγο καιρό αργότερα, ο Ωνάσης προσκάλεσε την Κάλλας και τον τότε σύζυγο και ατζέντη της, Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι σε κρουαζιέρα με τη θαλαμηγό «Χριστίνα». Τα 7 από τα συνολικά 23 κεφάλαια του βιβλίου είναι αφιερωμένα σε αυτή την κρουαζιέρα, που πραγματοποιήθηκε εκείνο το καλοκαίρι, στα τουρκικά παράλια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στη θαλαμηγό επέβαιναν ο Ωνάσης με την τότε σύζυγό του, Τίνα Λιβανού, ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, η Λιζ Τέιλορ και η Κάλλας με τον σύζυγό της.
Στη διάρκεια του ταξιδιού, ο Ωνάσης φλέρταρε ανοιχτά τη σοπράνο και, κάπως έτσι, ξεκίνησε ο θυελλώδης έρωτάς τους. Τρεις μήνες αργότερα, η Κάλλας χώρισε τον Μενεγκίνι, για να είναι ελεύθερη να δεσμευθεί με τον Έλληνα μεγιστάνα. Σύμφωνα με τον Γκέιτζ, εκείνο το πρώτο καλοκαίρι του δεσμού τους, η Κάλλας έμεινε έγκυος από τον Ωνάση. Αυτή η εξέλιξη ήταν κάτι που έκανε ιδιαίτερα χαρούμενη την Ελληνίδα ντίβα, αλλά δεν ίσχυε το ίδιο και για τον Αριστοτέλη Ωνάση, που δεν φάνηκε να χάρηκε καθόλου με την είδηση αυτή.
Όπως εξηγεί, συγκεκριμένα, ο Γκέιτζ, η Μαρία Κάλλας έμεινε έγκυος στο παιδί του Αριστοτέλη Ωνάση το καλοκαίρι του 1959, όταν η σχέση μεταξύ τους βρισκόταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Ο καρπός του έρωτα του θρυλικού ζευγαριού, που δεν παρουσιάστηκε ποτέ επίσημα ως ζευγάρι στη διεθνή κοινωνία, παρ’ ότι ο δεσμός μεταξύ τους ήταν ευρέως γνωστός, γεννήθηκε με καισαρική τομή, κατά τον όγδοο μήνα της κύησης.
Η γέννα, ωστόσο, δεν ήταν καθόλου εύκολη και το παιδί ήρθε στον κόσμο με αναπνευστικά προβλήματα. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο οργανισμός του δεν άντεξε και, λίγες ώρες αργότερα, το παιδί έφυγε από τη ζωή, τόσο αθόρυβα και διακριτικά, όσο ήρθε σε αυτήν.
Εκτός από αυτούς τους δύο, οι μόνοι άνθρωποι που γνώριζαν για την εγκυμοσύνη της Κάλλας ήταν οι δύο υπηρέτες της και, μερικά χρόνια αργότερα, η πιανίστρια και στενή της φίλη, Βάσω Δεβετζή.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στο έργο του ο Γκέιτζ, η Κάλλας εμφάνισε το παιδί στο νοσοκομείο με το ψευδώνυμο Λενγκρίνι (Lengrini), για να εξασφαλίσει απόλυτη μυστικότητα, σε ό,τι αφορά στη σχέση του παιδιού με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Έτσι, ολόκληρο το όνομά του ήταν Όμηρος Λενγκρίνι (Omero Lengrini). Αυτή ήταν, άλλωστε, και η επιθυμία του ίδιου του Έλληνα μεγιστάνα, καθώς ο καρπός του έρωτά του με την Ελληνίδα σοπράνο ήταν ένα μωρό που δεν αποδέχθηκε ποτέ.
Το μυστικό που πήρε μαζί της η σοπράνο
Μάλιστα, στο βιβλίο υποστηρίζεται ότι η μοναδική στιγμή που ασχολήθηκε ο Αριστοτέλης Ωνάσης με αυτό το μωρό ήταν για να πει στην Κάλλας να εμφανίσει το μωρό με άλλο όνομα, τόσο στη γέννα, όσο και μετά το θάνατό του, ενώ ζήτησε το ίδιο ψευδώνυμο να μπει και στο μνήμα του μωρού, ώστε ποτέ κανείς να μην μάθει για την ύπαρξή του και για το πώς συνδέεται με αυτούς τους δύο. Παράλληλα, ο Ωνάσης ανάγκασε την Κάλλας να μην πει ποτέ και σε κανέναν τίποτα για το ζήτημα αυτό. Έτσι, το γεγονός ότι ο μεγάλος έρωτας της Μαρίας Κάλλας και του Αριστοτέλη Ωνάση είχε ως αποτέλεσμα να έρθει στον κόσμο ένα παιδί παρέμεινε ένα μυστικό, το οποίο η ντίβα της Όπερας πήρε μαζί της, όταν άφησε την τελευταία της πνοή.
Στη βιογραφία του ζευγαριού, ο Αμερικανός δημοσιογράφος αναφέρει και λεπτομέρειες σχετικά με την υπόθεση εγκυμοσύνης της Μαρίας Κάλλας, υποστηρίζοντας ότι ο Μενεγκίνι, ο σύζυγος της σοπράνο έλεγε σε όλους ότι η τραγουδίστρια αντιμετώπισε πρόωρη εμμηνόπαυση το 1957 και επειδή ήθελε πολύ να συλλάβει, είχε λάβει ειδική αγωγή με ενέσιμες ορμόνες, προκειμένου να καταφέρει να μείνει έγκυος.
Τι μαρτυρούν οι πληροφορίες της εποχής
Πολλοί ήταν εκείνοι που πολέμησαν τον Γκέιτζ, χαρακτηρίζοντας αναληθείς τους ισχυρισμούς του και υποστηρίζοντας ότι, το διάστημα εκείνο, η σοπράνο δεν είχε δώσει καμία ένδειξη εγκυμοσύνης. Είναι γεγονός, άλλωστε, ότι, εκείνη την περίοδο, η Κάλλας απασχολούσε τα διεθνή μέσα και ήταν εξαιρετικά δύσκολο να κρύψει την εγκυμοσύνη από τους δημοσιογράφους. Κανείς ποτέ δεν την είδε με φουσκωμένη κοιλιά. Επίσης, όπως είχε δηλώσει η ανιψιά του Ωνάση, Μαριλένα Πατρονικόλα όταν την ρώτησαν, η εγκυμοσύνη είναι κάτι που δεν μπορεί να μείνει κρυφό.
Άλλωστε, υπάρχουν φωτογραφίες, που έχουν τραβηχτεί στις 5 Φεβρουαρίου 1960, έναν μηνά πριν τον υποτιθέμενο τοκετό, όπου πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της ταινίας «Dolce Vita» του Φελίνι. Στις φωτογραφίες αυτές, η Κάλλας μοιάζει πραγματικά αδύνατη. Επίσης, σε φωτογραφίες του ίδιου μήνα, η Κάλλας είχε δειπνήσει με τον Μενεγκίνι στη «Χρυσή Βάρκα», ένα κοσμικό εστιατόριο του Μιλάνου. Έπειτα από εκείνη τη συνάντηση, μάλιστα, είχαν φουντώσει οι φήμες που ήθελαν το πρώην ζευγάρι να συμφιλιώνεται. Η Κάλλας, ωστόσο, είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους ότι ήταν αβάσιμες αυτές οι πληροφορίες και ζήτησε να την αφήσουν ήσυχη να ασχοληθεί με τα ζητήματά της.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο λόγος της συνάντησης ήταν η διάψευση από τη μεριά της Κάλλας των υποτιθέμενων δηλώσεων που είχε κάνει στη γαλλική εφημερίδα «Φρανς-Σουάρ», σύμφωνα με τις οποίες επιθυμούσε να σταματήσει το τραγούδι, διότι δεν την ενδιέφερε πλέον η καλλιτεχνική της σταδιοδρομία και το μόνο πράγμα που ήθελε ήταν να αποκτήσει ένα παιδί. Μάλιστα, όπως ανέφερε η εφημερίδα, δεν απέκτησε παιδί εξαιτίας του συζύγου της, ο οποίος την είχε εμποδίσει «δια να μην χάσει ένα έτος από την σταδιοδρομία της».
Άλλοι, ωστόσο, υποστήριξαν τα λεγόμενα του δημοσιογράφου, επικαλούμενοι διάφορες μαρτυρίες της εποχής, που επιβεβαίωναν τους συγκεκριμένους ισχυρισμούς.
Αξίζει, πάντως, να αναφερθεί ότι σε όλα τα άρθρα και τις βιογραφίες που έχουν γραφτεί για τη «βασίλισσα» της όπερας, υπάρχει πάντοτε αναφορά στον γιο που έχασε μέσα σε μια ημέρα η διάσημη σοπράνο.
Αν κανείς αναζητήσει εκτενώς την αλήθεια για την ύπαρξη αυτού του παιδιού, θα εντοπίσει στο διαδίκτυο το πιστοποιητικό γέννησής του, αλλά και το πιστοποιητικό θανάτου του. Στο ίδιο έγγραφο υπάρχει, επίσης, μια και μοναδική φωτογραφία του πλάσματος, που θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ακόμη απόγονο, κληρονόμο και συνεχιστή της οικογένειας Ωνάση και του μεγαλείου που την συνόδευε. Ο Γκέιτζ, μάλιστα, αναφέρει για τη συγκεκριμένη φωτογραφία ότι ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της Κάλλας, η οποία την κουβαλούσε συνέχεια πάνω της, ενώ την είχε και κορνιζαρισμένη στο σπίτι της.
Έτσι, η γυναίκα που λατρεύτηκε από όλο τον κόσμο και αναγνωρίστηκε παγκοσμίως για το ταλέντο της, έζησε μέσα στο προσωπικό της δράμα, το οποίο χρωμάτιζε με εξωτερικές και φαινομενικές επιτυχίες.
Η σοπράνο υπήρξε στην ουσία μια τραγική φιγούρα, καθώς έζησε στο περιθώριο της σκιάς του μεγάλου Έλληνα εφοπλιστή, Αριστοτέλη Ωνάση και υποχρεώθηκε να τον λατρεύει κρυφά, χωρίς ποτέ να έχει την ευκαιρία να παρουσιαστεί στον κόσμο ως επίσημη σύντροφός του. Αντίθετα, χρειάστηκε να πάρει το ρόλο της γυναίκας που διέλυσε τον πρώτο του γάμο με την Τίνα Λιβανού, αλλά και εκείνης που, ύστερα από δέκα χρόνια θυελλώδους δεσμού, αναγκάστηκε να παρακολουθήσει από πρώτο χέρι τον γάμο του και τη νέα του ζωή στο πλευρό της Τζάκι Κένεντι.
Παρ’ όλα αυτά, όμως, η Κάλλας δεν κατάφερε ποτέ να μισήσει τον Αρίστο και ήταν πάντοτε στο πλάι του διακριτικά, ως ερωμένη του, ακόμη και μετά το γάμο του με την Κένεντι. Η πρωταγωνίστρια της όπερας, ωστόσο, δεν συνήλθε ποτέ από την θλίψη που της προκάλεσε ο διαρκώς παράνομος έρωτάς της με τον Ωνάση και όλα όσα έχασε εξαιτίας του έρωτα αυτού, γι’ αυτό και η ίδια βυθίστηκε σε βαθιά κατάθλιψη, η οποία στη συνέχεια την αρρώστησε, για να την στείλει, τελικά, στον θάνατο.
Ο χαμός του παιδιού που απέκτησε με τον Αριστοτέλη Ωνάση, καθώς και η σκληρή αντιμετώπιση του ίδιου αποτέλεσαν το κερασάκι στην τούρτα της θλίψης της και την στοίχειωσαν για όλη της τη ζωή. Εκείνο που είναι ενδιαφέρον, πάντως, είναι να αναλογιστεί κανείς πόσο διαφορετική μπορεί να ήταν η σημερινή πραγματικότητα, αν αυτός ο απόγονος του Ωνάση είχε επιζήσει…