ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ευρύ προβληματισμό έχει προκαλέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πορεία της επίδοσης των μαθητών γυμνασίου και λυκείου. Η Κομισιόν κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, σε έκθεση σχετικά με την «παρακολούθηση και κατάρτιση του 2019» για την κάκιστη και άκρως ανησυχητική εικόνα που φαίνεται να επικρατεί.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης έρχονται σε απόλυτη συμφωνία με τα στοιχεία που είχε δημοσιεύσει προ ημερών η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, οι μισοί μαθητές της Ελλάδας είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.
Στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τονίζεται ιδιαίτερα ότι οι 15χρονοι μαθητές εξακολουθούν να «απειλούνται» από τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Καθημερινή, οι μαθητές γυμνασίου και λυκείου έχουν έλλειψη σε βασικές δεξιότητες στη γραφή, την ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες.
Σοκαριστικό στοιχείο για την Ελλάδα αποτελεί το γεγονός ότι το ποσοστό των μαθητών που έχουν αδυναμία στις δεξιότητες αυτές αγγίζει το 32%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση φτάνει περίπου στο 20%.
Τα στοιχεία που προκύπτουν για την Ελλάδα, πιο συγκεκριμένα, αποκαλύπτουν τα εξής:
– Το 35,8% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, στην έκθεση του 2009, το ποσοστό ήταν 30,4% με τον μέσο όρο της ΕΕ να είναι στο 22,2%.
– Το 32,7% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6% με το ελληνικό ποσοστό να έχει αυξηθεί από το 25,3% του 2009.
– Χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση καταγράφεται σε ποσοστό 27,3% των μαθητών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7% και το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%.
– Η χώρα μας, ωστόσο, είναι πολύ καλύτερα από την Ευρώπη σε ότι αφορά στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας 18-24 ετών με ποσοστό 4,7%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 10,6%.