ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έτοιμη να προχωρήσει στην αγορά ενός ακόμα πλοίου, τύπου capesize, είναι η ναυτιλιακή Sea Gate Navigation.
H εταιρεία των αδερφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου, μετά την πρόσφατη απόκτηση δύο φορτηγών πλοίων, έχει δρομολογήσει την απόκτηση ενός ακόμα capesize, αυξάνοντας τον στόλο της στα 12 πλοία ξηρού φορτίου.
Η αγορά του νέου πλοίου, όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Στεφάνου στο mononews.gr, έχει δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Πρόκειται για μια κίνηση που θα αυξήσει τα συγκεκριμένου τύπου πλοία του στόλου της εταιρείας (από τα τρία που διαθέτει σήμερα στα τέσσερα), ισχυροποιώντας έτσι τη θέση της στην αγορά ξηρού φορτίου.
Η ναυτιλιακή παρουσιάζει κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το τελευταίο διάστημα, καθώς προχώρησε πρόσφατα στην απόκτηση δύο Βulker, που κατασκευάστηκαν στο ιαπωνικό ναυπηγείο Namura.
Πρόκειται για τα πλοία Little Prince και Boreal τα οποία θα παραλάβει στα μέσα Οκτωβρίου. Το Little Prince, χωρητικότητας 74.100 dwt και κατασκευής 2001, ήταν το μοναδικό panamax της ελληνικής ναυτιλιακής Alcyon Shipping, ενώ το Boreal, χωρητικότητας 74.200 dwt και κατασκευής 2002, ελεγχόταν από γερμανικά συμφέροντα.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Δημήτρης Στεφάνου, η αγορά των δύο Bulker δεν έγινε με δανεισμό αλλά με τη χρήση διαθέσιμων ρευστών.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως οι δύο πλοιοκτήτες προχώρησαν στην αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων της συγκεκριμένης κατηγορίας, για πρώτη φορά μετά από διάστημα δώδεκα μηνών, σε αντίθεση με το 2018, χρονιά κατά την οποία ήταν από τους πιο δραστήριους αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων, τύπου capesize.
Είναι σημαντικό να τονιστεί πως τα αδέλφια Στεφάνου είναι ιδιοκτήτες και της Golden Star Ferries, εταιρείας που διαθέτει έξι ακτοπλοϊκά, τα οποία πραγματοποιούν δρομολόγια στο Αιγαίο.
Τα δύο νέα πλοία κατά πάσα πιθανότητα θα ενσωματωθούν στις εταιρείες της οικογένειας Στεφάνου, Bright Navigation και Sea Gate Navigation, χωρίς να είναι σαφές μέχρι στιγμής ποιο πλοίο θα πάει σε ποια εταιρεία.