Με φιλόδοξα σχέδια, υψηλές προοπτικές, άνοιγμα δραστηριοτήτων ο εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βαγγέλης Μαρινάκης δίνει το δικό του δυναμικό παρόν στην εγχώρια επιχειρηματική σκηνή αλλά και στη διεθνή ναυτιλιακή, όπου έχει ισχυρή παρουσία.

Παρά το γεγονός ότι μπήκε το φθινόπωρο, οι επόμενοι μήνες αναμένονται ιδιαίτερα θερμοί για τον ισχυρό άνδρα, ο οποίος δραστηριοποιείται σε πολλά ταμπλό και έχει δρομολογήσει σειρά κινήσεων που κάνουν αίσθηση εντός αλλά εκτός των ελληνικών συνόρων.

Η εγχώρια εξαγορά

Εντύπωση προκάλεσε η πληροφορία που δημοσίευσε πρώτο το mononews.gr την Πέμπτη το πρωί στις 07:30, ότι η Alter Ego, εταιρεία συμφερόντων του κ. Μαρινάκη βρίσκεται σε αποκλειστικές συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την εξαγορά του χρέους της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ της Forthnet, κίνηση που αν ευοδωθεί θα ενισχύσει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των media του επιχειρηματία.

Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις δανείστριες τράπεζες προσπαθούν επί τρία χρόνια να πουλήσουν και να διασώσουν τη Forthnet, στην οποία έχουν δώσει συνολικά περί τα 300 εκατ. ευρώ και κατέχουν 36,2% των μετοχών της, μαζί με  μεγάλο πακέτο μετατρέψιμων ομολογιών της.

Η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει ποσοστό 13,69%, η Εθνική Τράπεζα ποσοστό 11,01%, η Alpha Bank ποσοστό 7,69% και η Attika Bank 3,81%.

Ο δανεισμός ύψους 300 εκατ. ευρώ είχε συμφωνηθεί με στόχο την εξαγορά της πλατφόρμας της Nova από την εισηγμένη στο Χ.Α, Forthnet.

Σύμφωνα με πληροφορίες η προσφορά Μαρινάκη στις τράπεζες αφορά στην αγορά του συνόλου των δανείων, καθώς και μέρους των μετοχών που κατέχουν. Για όλα αυτά προσφέρει τίμημα της τάξης των 40 με 45 εκατ. ευρώ.

Στο μετοχικό κεφάλαιο της Forthnet συμμετέχουν επίσης η Wind Ελλάς με ποσοστό 22,17%, ενώ η Vodafone εμφανίζεται να ελέγχει το 4,1%.

Μέτοχοι με βάση τα στοιχεία της εταιρείας είναι, επίσης, το κράτος της Τυνησίας, μέσω της Tunisia Telecom,  με ποσοστό 15,19%, ενώ η συμμετοχή της Massar Investments LLC (συμφερόντων του Άραβα επενδυτή Abdulaziz Al Ghurair) ανέρχεται στο 15,19%.

Πρωτοποριακή κίνηση στη ναυτιλία

Ακολουθώντας, τις νέες τάσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας, όπως έχει αποδείξει με τις μέχρι σήμερα κινήσεις του, κάνοντας επιλογές που τον δικαίωσαν, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του, Capital Maritime & Trading, πραγματοποίησε, κατά πληροφορίες, παραγγελία μαμούθ ύψους άνω των 1,5 δισ. δολαρίων στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή έως και 14 τάνκερ VLCC .

Αυτό που προκάλεσε εντύπωση στη ναυτιλιακή αγορά είναι ότι πρόκειται για μεγάλα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, τα οποία θα κινούνται με LNG.

Κατά τους τελευταίους μήνες υπάρχουν έντονες διεργασίες στη ναυτιλιακή αγορά από ενεργειακούς κολοσσούς όπως η Shell, η οποία έχει πραγματοποιήσει επαφές με πλοιοκτήτες σχετικά με την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων.

Δεν είναι γνωστό αν η Capital Maritime έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με πιθανούς ναυλωτές προκειμένου να κλείσει συμφωνίες ναύλωσης των νεότευκτων, ωστόσο ναυτιλιακές πηγές  εκτιμούν ότι ορισμένα από τα νέα πλοία θα είναι διαθέσιμα στη spot αγορά.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή υπέγραψε επιστολή προθέσεων (Letter of Intent) με το γνωστό ναυπηγείο για την κατασκευή σε πρώτη φάση 10 δεξαμενόπλοιων VLCC διπλού καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης option για τέσσερα επιπλέον πλοία.

Τα τάνκερ της Capital Maritime, χωρητικότητας 300.000 dwt, εκτιμάται ότι θα έχουν κόστος περίπου 110 εκατ. δολάρια έκαστο και αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.