ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τρία χρόνια αφού μπήκε δυναμικά στην ινδική αγορά ασύρματων τηλεφώνων προσφέροντας δωρεάν κλήσεις και δεδομένα, ο δισεκατομμυριούχος Mukesh Ambani επιστρέφει.
Αυτή τη φορά, ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας προσφέρει δωρεάν τηλεοράσεις για να καθηλώσει τους χρήστες σε ταινίες και ψυχαγωγικές εκπομπές μέσω διαδικτύου. Ο μεγιστάνας μπαίνει σε μια αγορά γεμάτη με παίκτες, από αντίπαλους παρόχους κινητής, μέχρι τη Netflix και την Amazon.com.
Η ευρυζωνική υπηρεσία JioFiber της Ambani, η οποία προγραμματίζεται να ξεκινήσει σήμερα Πέμπτη σε ολόκληρη την Ινδία, συνοδεύεται από δωρεάν τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας και αποκωδικοποιητές για τους ετήσιους συνδρομητές εφ’ όρου ζωής. Η προσφορά της Reliance Jio Infocomm Ltd, της εταιρείας του μεγιστάνα, περιλαμβάνει συνδρομές στις περισσότερες Premium υπηρεσίες streaming, με τιμές που ξεκινούν από 700 ρουπίες (περίπου 10 δολάρια) το μήνα.
Το πακέτο με τις δωρεάν τηλεοράσεις έρχεται λίγες μέρες αφού η Jio ανέβηκε επισήμως στην κορυφαία θέση για ασύρματες υπηρεσίες, αφού οι δωρεάν κλήσεις και τα φθηνά δεδομένα προσέλκυσαν εκατοντάδες εκατομμύρια συνδρομητές και άφησαν τους ανταγωνιστές της Bharti Airtel και Vodafone Idea να παλεύουν με τα αυξανόμενα χρέη τους. Η Airtel, υποστηριζόμενη από τον μεγιστάνα Sunil Mittal, και η Idea του δισεκατομμυριούχου Kumar Mangalam Birla προσπαθούν επίσης να προσελκύσουν χρήστες προσφέροντας πρόσβαση σε τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο.
Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών σε όλο τον κόσμο προσθέτουν περιεχόμενο ψυχαγωγίας στις προσφορές τους, ως έναν τρόπο ανταγωνισμού για τους χρήστες και ενίσχυσης των εσόδων, ειδικά σε αγορές όπου ο αριθμός των συνδρομών κινητής τηλεφωνίας έχει φτάσει σε επίπεδο κορεσμού. Στην Ινδία, η ανάπτυξη του video-on-demand είναι εκρηκτική, σύμφωνα με την Boston Consulting Group (BCG).
Η αγορά θα μπορούσε να εκτοξευθεί στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, από 500 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BCG. Η έκρηξη αυτή έχει βάλει εταιρείες παραγωγής του Bollywood, παρόχους και υπηρεσίες streaming σε έναν αγώνα δρόμου για να τροφοδοτήσουν τη ζήτηση για τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες και να αποσπάσουν χρήστες. Οι συνδρομητές επί πληρωμή πιθανότατα θα φτάσουν έως και στα 50 εκατομμύρια, ενώ οι χρήστες video-on-demand με διαφημίσεις θα φτάσουν τα 600 εκατομμύρια, σύμφωνα με την BCG.
Για να κερδίσει το προβάδισμα στην αγορά του streaming περιεχομένου εναντίον ανταγωνιστών όπως η Netflix, η Amazon.com και η Hotstar της Walt Disney, η Jio θα πρέπει να προχωρήσει πέρα από την προσφορά φθηνότερης πρόσβασης μέσω πακέτων υπηρεσιών, δήλωσε ο Shailesh Kapoor, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Ormax Media Pvt που εδρεύει στη Μουμπάι.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών έχει βασιστεί σε συμμαχίες με παραγωγούς τηλεοπτικών και κινηματογραφικών ταινιών για την παροχή περιεχομένου για τα πακέτα υπηρεσιών της. Το JioFiber θα περιλαμβάνει επίσης ταινίες που θα μπορούν να δουν οι συνδρομητές την ίδια μέρα που κάνουν πρεμιέρα στους κινηματογράφους, δήλωσε ο Ambani σε μια ομιλία όπου παρουσίασε το σχέδιό του στις 12 Αυγούστου. Αυτό το τμήμα της υπηρεσίας δεν θα ξεκινήσει πριν τα μέσα του επόμενου έτους, είπε.
Πρωτότυπο περιεχόμενο
Το JioFiber, το οποίο σύμφωνα με τον Ambani προσφέρεται σε λιγότερο από το ένα δέκατο των παγκόσμιων τιμών, μπορεί επίσης να προκαλέσει αναταράξεις στην αγορά του streaming περιεχομένου, εάν η Jio παράγει το δικό της περιεχόμενο και επιστρατεύσει τα μεγαλύτερα ταλέντα γι ‘αυτόν το σκοπό, δήλωσε ο Kapoor.
Η Airtel, η εταιρική επωνυμία του παρόχου της Mittal, μπορεί να δεχθεί το πιο άμεσο ανταγωνιστικό πλήγμα από το JioFiber επειδή, μαζί με τα πακέτα περιεχομένου για τις κινητές της υπηρεσίες, είναι ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους τηλεοπτικών υπηρεσιών της χώρας. Ο τομέας της ψηφιακής τηλεόρασης της εταιρείας αντιπροσώπευε περίπου το 12% των κερδών για το έτος που έληξε τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Σε μια πιθανή προσπάθεια να προλάβει το επίσημο λανσάρισμα του JioFiber, η Airtel παρουσίασε την Τρίτη αναβαθμισμένες εκδόσεις του αποκωδικοποιητή της και του Airtel Xstream Stick, μιας συσκευής USB που επιτρέπει σε μια συνηθισμένη τηλεόραση να έχει πρόσβαση σε εφαρμογές OTT όπως το Netflix, το Amazon Prime Video και το YouTube, μαζί με τις άλλες παροχές περιεχομένου της Airtel.
Οι δορυφορικοί πάροχοι, όπως η Tata Sky και η Dish TV India, καθώς και οι αλυσίδες κινηματογράφων, αντιμετωπίζουν επίσης ανταγωνισμό από την Jio, η οποία θα προσφέρει τηλεοπτικές υπηρεσίες οπτικών ινών σε πακέτα με τις κινητές της υπηρεσίες και δωρεάν κλήσεις σταθερής τηλεφωνίας.
Οι μετοχές της Dish TV υποχώρησαν κατά 1% στις πρώτες διαπραγματεύσεις στη Μουμπάι την Πέμπτη, επεκτείνοντας την πτώση τους στο 12% αφότου ο Ambani παρουσίασε τα σχέδιά του, την ώρα που ο δείκτης S&P BSE Sensex έχει υποχωρήσει κατά 2,1%. Η INOX Leisure, μια αλυσίδα κινηματογράφων, έχει υποχωρήσει κατά 11% την ίδια περίοδο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι εξελίξεις στο Open, το «πρόσωπο» του Κοκλώνη, γιατί «κάηκε» ο Λιάγκας, ποιοι συγκρούονται στην ΕΡΤ, και τι απαντά η Αρτεμης Δήμου στο mononews
- Κλέλια Χατζηιωάννου: Λαμπερή οικοδέσποινα σε μία μοναδική pre-Christmas βραδιά για το «Χαμόγελο του Παιδιού»
- Ερρίκος Αρώνες (Hellenic Properties): 20% των έργων χάνεται από την αγορά μετά την απόφαση ΣτΕ για το ΝΟΚ
- Γιατί το 2025 μπορεί να μας κάνει να κλάψουμε