Τι είναι χρήμα και πως χρησιμοποιείται; Πώς το κερδίζει κάποιος και πώς το καταναλώνει σωστά; Τι είναι το επιτόκιο και τι το ΑΕΠ;

Αν πιστεύει κάποιος ότι όλα αυτά, μαζί με πολλά άλλα, εντάσσονται στη διδακτέα ύλης μιας οικονομικής σχολής και απευθύνονται μόνο σε φοιτητές, τότε κάνει λάθος. Δεν συμβαίνει αυτό. Αποτελούν μεν αντικείμενο διδαχής και μαθητείας, αλλά για… παιδιά. Ηλικίας από 12 έως 17 χρόνων. Τα οποία, με σύγχρονη και εξελιγμένη μέθοδο, μαθαίνουν από νωρίς τα χρηματοοικονομικά… Αποκτώντας έτσι ένα βασικό εφόδιο, καθώς μεγαλώνουν σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο περίπλοκος.

Το πρωτοποριακό αυτό πρόγραμμα που φέρνει σε επαφή τα παιδιά με το χρηματοοικονομικό περιβάλλον ανήκει στις προσφερόμενες υπηρεσίες του CityLab, το οποίο λειτουργεί ως χώρος ανάπτυξης της δημιουργικής ευφυίας των παιδιών. Καλύπτοντας δηλαδή το κενό που υπήρχε στον τομέα της πρακτικής επαφής των παιδιών, ηλικίας από 5 ετών και άνω, με την επιστήμη και την τεχνολογία.

Η χρήση της ρομποτικής είναι το πλέον εξελιγμένο «εργαλείο»  ευχάριστης εκμάθησης, μέσα στις ειδικές αίθουσες και τα εργαστήρια του CityLab που βρίσκονται στον Άλιμο (Γ. Κονδύλη 4).

Εναρμονιζόμενο με τις αυξημένες απαιτήσεις των καιρών, το City Lab ξεκινά αυτόν το μήνα το νέο κύκλο των χρηματοοικονομικών εργαστηρίων του.

Σε ό,τι αφορά τον ενδεχόμενο σκεπτικισμό που μπορεί να γεννά ένα μάθημα οικονομίας σε παιδιά, η απάντηση δίνεται από τον ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης). Με την ακόλουθη αναφορά του: «Ακόμη και από μικρή ηλικία, τα παιδιά πρέπει να αναπτύξουν τις δεξιότητες για να βοηθηθούν να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών επιλογών σταδιοδρομίας και εκπαίδευσης και να διαχειριστούν τα τυχόν δικά τους κεφάλαια, είτε από αμοιβές τους μερικής απασχόλησης. Συνιστούμε να αρχίσει η χρηματοοικονομική εκπαίδευση όσο το δυνατόν νωρίτερα και να διδάσκεται στα σχολεία.  Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία. Η ένταξή της σε προγράμματα σπουδών από νεαρή ηλικία επιτρέπει στα παιδιά να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για την οικοδόμηση υπεύθυνης οικονομικής συμπεριφοράς σε κάθε στάδιο της εκπαίδευσής τους».

Με αυτά τα δεδομένα, προχώρησε στο επόμενο βήμα της η Σοφία Δρακάκη. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, M.Sc. Computer Engineering, με πολυετή εμπειρία σε σεμινάρια πληροφορικής, business analysis, software development και project management εφαρμογών σε ιδιαίτερα απαιτητικά περιβάλλοντα και έργα πληροφορικής, η οποία από το 2014, έχει δημιουργήσει το City Lab.

H ίδια λέει:

«Σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα  όπου θα εξοπλίσουμε τα παιδιά με τις απαιτούμενες γνώσεις, τις δεξιότητες και τελικά την εμπιστοσύνη να ζήσουν σε ένα κόσμο ολοένα αυξανόμενης πολυπλοκότητας και μεταβολών.

Μέσα από ένα προσεκτικά δομημένο πρόγραμμα εργαστηρίων, προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, οι μικροί μαθητές (12-17 ετών) θα κατανοήσουν όχι μόνο τις χρηματοοικονομικές έννοιες,  αλλά και θα αποφασίσουν αν και πόσο ο τομέας αυτός «τους ταιριάζει» σαν περαιτέρω σπουδές, ενασχόληση και καριέρα – ακριβώς όπως συμβαίνει σε όλα τα εργαστήρια στο CityLab!

Τα εργαστήρια σχεδιάζονται και γίνονται από ειδικούς επιστήμονες, με προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές χρηματοοικονομικών οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι επαγγελματίες στο χώρο των συναλλαγών σε αγορές χρήματος και παραγώγων καθώς και της διαχείρισης κινδύνων (risk management).

Τα παιδιά θα έλθουν σε επαφή με πραγματική και σύγχρονη σχετική τεχνογνωσία και μάλιστα θα επισκεφθούν και πραγματικούς χώρους όπου όλα αυτά γίνονται πράξη (Dealing Rooms, Τμήματα Ανάλυσης Χρηματιστηριακών και Τραπεζών, Treasuries εταιριών κλπ)»

 Οι βασικοί στόχοι του νέου προγράμματος είναι τρεις:

– Ανάπτυξη κριτικής σκέψης στην έννοια και τις χρήσεις του χρήματος, στη χρηματοδότηση και στη διαχείριση των οικονομικών (ειδικώς και γενικώς).

– Κατανόηση των χρηματοοικονομικών εννοιών και προϊόντων, του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος και της macro & micro οικονομίας με διαδραστικό τρόπο.

– Πρακτική εφαρμογή των εννοιών και διαδικασιών σωστής χρηματοοικονομικής διαχείρισης ειδικώς στην καθημερινή ζωή.