ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυξημένη αναμένεται η δραστηριότητα φέτος και το 2020 στην αγορά των διαλύσεων τάνκερ μεταφοράς αργού, λόγω της εφαρμογής των νέων κανονισμών του ΙΜΟ για τις εκροές έρματος στη θάλασσα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της συμβουλευτικής Drewry.
Όπως επισημαίνει η Drewry, ήδη από φέτος η επικείμενη ενεργοποίηση των κανονισμών από την 1η Ιανουαρίου 2020 αναμένεται να αναζωογονήσει τη συγκεκριμένη αγορά, όμως ο πραγματικός αντίκτυπος θα γίνει αισθητός το 2020.
Ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017 έχει τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός του IMO που αναγκάζει τα πλοία να προβαίνουν σε εκροές έρματος σε απόσταση τουλάχιστον 200 ναυτικών μιλίων από την ακτή. Επίσης, όλα τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί από τις 8 Σεπτεμβρίου 2017 και μετά οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με συστήματα διαχείρισης έρματος, ενώ τα παλαιότερα πλοία θα πρέπει να έχουν εξοπλιστεί με τέτοια συστήματα έως την επόμενη ειδική επιθεώρηση από την οποία θα περάσουν από τις 8 Σεπτεμβρίου του 2019 και μετά. Ουσιαστικά, οι πλοιοκτήτες έχουν ένα περιθώριο έως και πέντε ετών για να συμμορφωθούν με τον κανονισμό αυτό, ανάλογα με το πότε είναι προγραμματισμένη η ειδική επιθεώρηση του κάθε πλοίου.
«Για την ώρα φαίνεται ότι η πλειοψηφία των πλοιοκτητών προσπαθεί να καθυστερήσει τον εξοπλισμό παλαιότερων πλοίων με συστήματα διαχείρισης έρματος μέχρι την τελευταία στιγμή λόγω της μεγάλης επένδυσης που απαιτείται», αναφέρει σε έκθεσή της η Drewry, προσθέτοντας πως περίπου το 32% των τάνκερ μεταφοράς αργού (κοντά στα 590 τάνκερ) έχει εξοπλιστεί μέχρι τώρα με τέτοια συστήματα, με τα περισσότερα εξ αυτών να έχουν κατασκευαστεί μετά τον Σεπτέμβριο του 2017.
Η Drewry παρατηρεί επίσης ότι περίπου το 11% των τάνκερ διαθέτουν ή προγραμματίζεται να αποκτήσουν scrubbers, όμως δεν είναι εξοπλισμένα με συστήματα διαχείρισης έρματος, και αναμένεται να τα αποκτήσουν στο μέλλον, αφού οι ιδιοκτήτες τους έχουν ήδη επενδύσει σε ακριβά scrubbers.
Όσο για το 57% των τάνκερ μεταφοράς αργού που δεν έχουν εξοπλιστεί με τέτοια συστήματα, οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα το κάνουν έως την επόμενη ειδική τους επιθεώρηση.
Όπως σημειώνει η Drewry, σύμφωνα με το TradeWinds, οι ιδιοκτήτες πλοίων ηλικίας άνω των 15 ετών είναι πιθανότερο να στείλουν στα διαλυτήρια αυτά τα πλοία. «Περίπου το 21% των πλοίων στον τρέχοντα στόλο εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία, που υποδεικνύει ότι η δραστηριότητα στις διαλύσεις θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η επίπτωση των συστημάτων διαχείρισης έρματος στη δραστηριότητα των διαλύσεων τους εναπομείναντες μήνες του 2019 θα είναι μετριοπαθής, καθώς από τα 100 τάνκερ (χωρίς συστήματα διαχείρισης έρματος) που πρόκειται να περάσουν από ειδική επιθεώρηση το 2019, μόνο 25 τάνκερ αργού (1% του στόλου) είναι 15 ετών ή μεγαλύτερα. Παρ’ όλα αυτά, η δραστηριότητα στα διαλύσεις, που μέχρι τώρα φέτος ήταν χαμηλή, θα αναζωπυρωθεί πριν ενισχυθεί το 2020», αναφέρει η Drewry.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»