ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι τρεις εταιρείες είναι η Capital Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Euronav και η Frontline του John Fredriksen, και όλες βρίσκονται σε συζητήσεις με τη Shell γύρω από την κοστολόγηση του φιλόδοξου αυτού project.
Το σημαντικότερο εμπόδιο για την υλοποίηση του σχεδίου φαίνεται πως είναι μία πρόσθετη δαπάνη της τάξεως των 12 με 13 εκατομμυρίων δολαρίων για την εγκατάσταση συστημάτων που θα επιτρέπουν στο πλοίο να κινείται με δύο διαφορετικά καύσιμα.
Η τιμή αυτή είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με την αρχική, που πριν από 18 μήνες ήταν κοντά στα 20 εκατ. δολάρια περίπου, όμως και πάλι οι εφοπλιστές δείχνουν απρόθυμοι να επωμιστούν το υψηλό κόστος, σύμφωνα με το TradeWinds.
Σύμφωνα με πρόσωπα που βρίσκονται κοντά στις διεργασίες, η Shell δεν προσφέρει κάποιο κίνητρο όσον αφορά στους όρους της ναύλωσης του πλοίου.
Σημαντικό παράγοντα στη διαδικασία θα αποτελέσει το μέγεθος της δεξαμενής καυσίμων του πλοίου, που θα καθορίσει και το εύρος της δραστηριότητάς του. Ειδικοί στα καύσιμα LNG υποστηρίζουν ότι ένα τέτοιο VLCC θα χρειαζόταν από 5.000 έως 6.000 cbm καυσίμου LNG για ένα δρομολόγιο από τη Μέση Ανατολή στην Άπω Ανατολή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Shell, που ήδη ναυλώνει τάνκερ aframax με καύσιμο LNG και αποτελεί πρωτοπόρο στις διεθνείς πρωτοβουλίες για τη χρήση του LNG ως καυσίμου, δεν είναι η μοναδική πετρελαϊκή που φιλοδοξεί να φέρει στην αγορά το πρώτο VLCC με καύσιμο LNG, καθώς η China Cosco Shipping Energy Transportation δουλεύει πάνω σε ένα αντίστοιχο project, σε συνεργασία με τη γαλλική Total.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σάντρα Μαρινοπούλου, Πάνος Λασκαρίδης, GAP: Μόδα και Τέχνη
- Παπαστεργίου: H κυβερνοασφάλεια δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητή ως αναγκαιότητα
- Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου